V Česku vznikla řada úspěšných firem, jejichž produkty jsou oblíbené nejen na tuzemském trhu, ale také na tom zahraničním. Jsou totiž kvalitní, designové, originální a možná byste ani neřekli, že mají kořeny u nás. Připravili jsme si pro vás výběr prosperujících českých značek, které dnes expandují do řady zemí po celém světě a můžeme na ně být hrdí.
Kosmetická značka, jejíž produkty se nyní prodávají po celém světě, se zrodila v roce 1966 v barrandovských filmových ateliérech. Tehdy bylo potřeba vytvořit filmový make-up pro lidi s kožními problémy, čehož se chopila první dáma české kosmetiky, Olga Knoblochová.
V roce 1969 se tento krycí make-up dostal až do Hollywoodu a nyní Dermacol prodává své produkty v 70 zemích světa. Mezi nejúspěšnější exportní státy patří Polsko, USA, Čína, Vietnam a Saudská Arábie. Od roku 2002 je společnost v rukou manželů Komárových a daří se jí čím dál tím více.
V roce 1864 postavil Antonín Petrof první klavír a s ním založil také svou vlastní firmu. Již v roce 1895 začal vývoz nástrojů do ciziny a dnes na akustické klavíry a piana značky Petrof hraje celý svět. Společnost je v rukou už 6. generace rodiny Petrof a za dobu své existence získala řadu českých i zahraničních ocenění.
Základy této filmy položil roku 1790 Joseph Hardtmuth a později z ní jeho vnuk dokázal vybudovat jednu z největších světových společností, produkující umělecké, kancelářské a školní potřeby té nejvyšší kvality. V roce 1802 si nechal Joseph patentovat jedinečný způsob výroby grafitové tuhy z grafitu a jílu a její uložení do dřevěného pouzdra tužky.
Svůj úspěch si Koh-i-noor drží dodnes. V nabídce má nyní více než 4 600 druhů zboží, které používají lidé po celém světě.
Společnost Alca plast založili v roce 1998 manželé Radka Prokopová a František Fabičovic jako rodinnou českou firmu. V současnosti exportuje do více než 70 zemí světa, má 11 dceřiných společností v zahraničí a je středoevropským lídrem trhu se sanitární technikou.
Mezi její další výrobky patří například ventily, sifony, WC sedátka, žlaby, podlahové vpusti, moduly či bazénové rošty. Za své vysoce kvalitní a designové produkty získala společnost řadu ocenění – a v roce 2018 dosáhli její majitelé i na prestižní ocenění EY Podnikatel roku České republiky.
Mezi nejprodávanější kuchyňské a domácí potřeby v tuzemsku patří jednoznačně ty od značky Tescoma a ETA. Obě tyto české společnosti mají velký úspěch také na zahraničním trhu.
Ačkoliv Tescoma měla svůj začátek roku 1992 v malé garáži ve Zlíně, její originální kuchyňské a domácí potřeby jsou dnes oblíbené po celém světě – konkrétně ve 130 zemích. Zboží však stále navrhují a testují pouze čeští designéři v Design centru ve Zlíně. A že se jedná o správnou cestu, potvrzuje také fakt, že několik produktů Tescoma získalo za design ocenění German Design Award nebo RED DOT DESIGN AWARD.
Kupte se slevou Vykrajovátka vánoční na linecké cukroví Delícia Tescoma.
ETA zásobuje české domácnosti svými kvalitními a spolehlivými produkty už desítky let. V polovině minulého století začala usilovat také o export do zahraničí. Tehdy se pro větší konkurenceschopnost firmy musel k perfektní technické stránce přidat také nadčasový design, díky čemuž je ETA dodnes velmi úspěšná na našem i zahraničním trhu. I když výrobu přesunula do asijských zemí, výrobkům se snaží dávat alespoň vizuální podobu v Česku dodnes.
Češi patří mezi špičkové výrobce skla a naše sklo je známé po celém světě. Zasloužila se o to především společnost Moser, která vznikla v roce 1857 a dodnes dodává své luxusní křišťálové výroky do desítek zemí. Umělci pracují výhradně s bezolovnatým křišťálem, který je sice na opracování náročnější, výsledek však stojí opravdu za to a jejich výrobky těžko nachází konkurenci.
Baťa patří jednoznačně mezi značky, na které narazíte po celém světě. V roce 1894 založil ve Zlíně Tomáš Baťa se svými sourozenci obuvnický závod a později se mu podařilo udělat z Československa obuvnickou velmoc. Na začátku se dostal do povědomí společnosti díky své levné plátěné obuvi – takzvaným baťovkám.
Už během 30. let 20. století se z firmy Baťa stal největší světový exportér obuvi s továrnami v Neměcku, Francii, Jugoslávii, Švýcarsku, Holandsku, Anglii, Indii a USA. Baťův úspěch dále rostl a dnes prodává obuv ve více než sedmdesáti zemích světa.