Společnost Billa oznámila, že chce od příštího roku spustit vlastní e-shop a konkurovat stávajícím online supermarketům i řetězcům, které již online nákupy potravin s doručením domů nebo vyzvednutím na prodejně provozují. Stejně je na tom i Penny Market, ten ovšem rozjede vlastní e-shop ještě tento rok na podzim. Přečtěte si bližší podrobnosti o obou chystaných projektech.
Nákup jídla z Billy, včetně oblíbených privátních značek, z pohodlí domova? Realita, které se zákazníci tohoto řetězce dočkají pravděpodobně již příští rok. Prostřednictvím e-shopu plánuje Billa nabízet až 15 tisíc produktů. Online nákupy bude doručovat přímo domů, nebo na některou z 240 prodejen, kde bude možné si je osobně vyzvednout.
Jak uvedl nový ředitel pro českou síť obchodů Billa, Dariusz Tomasz Bator, digitalizace prodejen je jednou z priorit společnosti a jejím cílem je stát se jedničkou na online trhu potravin a reagovat tak na přirozené požadavky českých zákazníků. Také z toho důvodu se Billa chce na vstup do digitálního prostředí řádně připravit a vše co nejprecizněji nachystat. Se spuštěním služby proto nespěchá a „otevření“ svého e-shopu plánuje až na rok 2022.
E-shop bude spouštět i Penny Market, který je sesterskou společností Billy a stejně jako ona patří pod nadnárodní obchodní skupinu Rewe. Pilotní provoz odstartuje zatím pouze v Plzni, pravděpodobně od poloviny letošního října. Podle toho, nakolik se zkušební projekt setká u zákazníků s úspěchem, bude Penny uvažovat o dlouhodobém zavedení této služby a rozšíření konceptu i na další prodejny.
Kupte se slevou Slunečnicový olej Penny.
Vedle online supermarketů jako Košík.cz nebo Rohlík.cz vstupuje do světa internetových prodejů potravin čím dál více obchodních řetězců. Důvodů je hned několik. Koronavirová pandemie jednak urychlila rostoucí popularitu nákupů přes e-shopy a vstup prodejen do digitálního světa, současně se ze strany zákazníků zvyšuje poptávka po pohodlném a bezpečném způsobu nákupu potravin.
Chtějí-li proto jednotliví prodejci být na trhu konkurenceschopní, musí na tyto trendy pohotově reagovat a nabízet svým zákazníkům nové služby.
Z kamenný řetězců bylo u nás první britské Tesco, které v roce 2012 spustilo online prodej a dovoz potravin. K rozvozu používají vlastní kurýry a cena dopravy závisí na časovém intervalu doručení, pohybuje se od 49 Kč do 99 Kč.
Svůj e-shop provozuje i Globus. Služba zatím funguje pouze pro pražské zákazníky a objednané zboží je možné si po rezervaci konkrétního času vyzvednout na prodejně Zličín.
Kaufland v ČR vstoupil do světa internetových nákupů potravin přes partnerský online supermarket Košík.cz, kde si zákazníci mohou objednat vybrané privátní značky, které znají z Kauflandu, např. K-Jarmark či K-Classic, i potraviny z kategorie veggie, bio, bez lepku apod.
V květnu tohoto roku začal svůj vlastní e-shop testovat i Albert. Potraviny je možné aktuálně objednat přes mobilní aplikaci Albert Domů Zdarma, zatím pouze v rámci vybraných částí Brna. Objednávku vám kurýři dovezou zcela zdarma a pokud se provoz osvědčí, bude se působnost e-shopu Albert postupně rozšiřovat.