Konceptem nového výstavního prostoru spojeného se skladem a výdejním místem navázal internetový gigant Mall.cz na konkurenční Alzu, která již před několika lety přeměnila pár svých prodejen na showroomy a představila nový zážitek z internetového nakupování. Kde se showroom Mall nachází, co všechno v něm najdete a jaké výhody zákazníkům přinese?
Unikátní velký showroom Mall Mega Shop se otevřel 1. července v obchodním centru v Brně na ulici Vídeňská. Nachází se na hlavní dopravní tepně, díky čemuž je skvěle dostupný jak pro zákazníky, kteří přijedou autem, tak pro ty, kteří dorazí městskou hromadnou dopravou nebo pěšky.
Kromě klasického výdejního místa internetových objednávek nabízí showroom výstavní plochu o rozloze 590 m², v rámci které si zákazníci mohou prohlížet a zkoušet zboží nejprodávanějších značek na Mall.cz, především z kategorie elektroniky a hraček. Jmenovat lze například Samsung, Nikon, Limax, Lego nebo Mattel a jeho značky Hot Wheels a Barbie.
Jak o showroomu říkají zástupci společnosti, jedná se o novinku, která přináší zboží blíže k zákazníkům, umožňuje jim inspirovat se během nákupu prezentovanými produkty a rozšiřuje nabídku o další tisíce položek, které budou nově dostupné k okamžitému vyzvednutí, zakoupení (za internetové ceny), nebo rychlému odeslání.
Součástí prodejny se showroomem je také nový prostorný sklad o rozloze 1 500 m², díky kterému se zlepší dostupnost zboží pro brněnské zákazníky a urychlí se doprava objednávek.
Mall svým showroomem navázal na koncept, který poprvé představila Alza už před osmi lety. Dnes se největší výstavní plocha tohoto konkurenčního internetového prodejce nachází v pražských Holešovicích. Na rozloze 1 000 m² najdete výrobky ze světa počítačů a elektroniky, které si zákazníci mohou osobně vyzkoušet a prohlédnout.
Návštěvníci holešovického Alza showroomu si navíc mohou užít služeb parfumérie Alza Beauty, stánku s virtuální realitou, herní Game Zone nebo prezentace produktů Smart Home. Kromě největšího Alza showroomu v Holešovicích najdete menší výstavní plochy také v rámci prodejen Praha Háje, Plzeň nebo Ostrava.
Pokud se showroom Mall Mega Shop setká ze strany zákazníků s pozitivním ohlasem, můžeme pravděpodobně, podobně jako u Alzy, očekávat otevírání dalších poboček podobného druhu. Výhodou nově vznikajících showroomů velkých internetových prodejců je především kombinace online a offline prodeje.
Vystavené a prezentované zboží navíc vychází z prodejních statistik a skutečného zájmu zákazníků a návštěvníci si mohou na vlastní oči prohlížet produkty, které jsou v e-shopech nejoblíbenější nebo nejčastěji nakupované. Nový koncept výstavních ploch také pružně reaguje na aktuální trendy, jakými je například již zmíněná virtuální realita nebo zařízení tzv. chytrých domácností.