V době pandemie trávily rodiny doma kvůli opatření více času než kdy jindy, a tak není divu, že se zvýšil prodej nejrůznějších společenských her a hraček. Více se prodávaly především kreativní hračky, deskové hry nebo puzzle. Naopak panenky a autíčka stagnovaly.
Lidé nejčastěji preferovali takové hry a hračky, se kterými si může hrát celá rodina společně. Velký zájem byl například o různé společenské hry typu Scrabble či stavebnice Lego. U Lega ostatně za první letošní půlrok vzrostly prodeje o 14 %. Příjmy této společnosti se zvýšily o 7 % a firma tak poprvé po třech letech zaznamenala nárůst prodejů.
Úspěch potvrdil v rozhovoru s investory šéf firmy Niels Christiansen: „Během karantény jsme pozorovali velmi pozitivní vývoj prodejů, když si rodiny začaly hrát společně a stavěly Lego,“ řekl a zároveň dodal, že růst pokračuje i nadále, po skončení karantény.
Tip: Starší děti mají nyní v oblibě tematické stavebnice Lego. Například LEGO® Super Mario, Minecraft, Harry Potter a další pořídíte od 498 Kč. Pro menší děti je vhodné Lego Duplo – již od 249 Kč. Společnost však myslí i na dospělé. Pro ty je řada Creator, ve které postavíte například Lunární modul NASA Apollo 11 nebo Taj Mahal. Pořídíte od 2 499 Kč.
Nemalý pokles oproti Legu zaznamenala společnost Mattel, mezi jejíž značky spadá například Fisher-Price, Hot Wheels či Barbie. A za druhé čtvrtletí kvůli výpadkům v distribuci poklesly o 29 % tržby také společnosti Hasbro. Pod tu spadají například hračky Play-Doh, Transformers, Monopoly, Disney Frozen nebo Nerf.
Technologie v různých podobách vstupují stále více do klasických her a hraček. Přesun obliby od tradičních kousků směrem k těm technologickým už je zřejmý několik let a neustále sílí. Děti si už velmi brzy přestávají hrát a odcházejí do online prostředí. Vzhledem k dnešní době je to však pochopitelné.
Tip: Mezi těmi nejmenšími patří k oblíbeným technologickým hračkám Fisher-Price Mluvící pejsek CZ od 869 Kč, pro starší je tu kolekce Kouzelné čtení – Elektronická tužka od 1 169 Kč a dospívající potěšíte například dronem, který seženete již od 999 Kč.
Kupte se slevou Dron Silverlit Spy Racer.
Tvůrci hraček se této situaci snaží co nejvíce přizpůsobit a usilují o získání pozornosti odcházející generace dětí. Společnost Wormelen Group se například snaží děti zaujmout pomocí různého rozšíření nabídky zábavy a služeb. Jedním z nich je i YouTube kanál Bambule TV. Podle Jany Krčkové, marketingové ředitelky skupiny Wormelen group, tomuto kanálu rostou odběratelé i počty zhlédnutí a projekt vnímá jako progresivní a úspěšný.
Vysoký zájem o technologické hračky však neznamená konec těch klasických. Zejména u rodičů roste o tradiční hračky zájem. Konzumace digitálního obsahu je velmi snadná. Stavebnice a jiné nejrůznější klasické hračky jsou sice namáhavější, nicméně pro rozvoj dítěte velmi důležité. To si řada rodičů uvědomuje a výběr hraček se tomu snaží přizpůsobit.
Aktuálně nejoblíbenější společenské hry pro děti jsou:
Podle odborníků roste zájem o nejrůznější hračky, se kterými si děti nejen hrají, ale také se díky nim rozvíjejí a učí. V rámci hledání zajímavé alternativy telefonů a tabletů stoupá zájem také o aktivní hračky a rodinné hry, při kterých tráví čas rodina společně a rodiče se dětem aktivně věnují.