Cenová válka na Slovensku začíná nabírat grády! Kaufland si jako první rýpnul do Biedronky

Reklama na Slovensku ku příležitosti otevření prvních prodejen Biedronka Kupi.cz

Příchod polského diskontního řetězce Biedronka na Slovensko způsobil rozruch ještě před otevřením prvních prodejen. Kaufland ale nenechal nic náhodě a spustil odvážnou kampaň, která si z Biedronky nepokrytě utahuje.

Přečtěte si také

Jak efektivně odstranit zápach a skvrny z čalouněných židlí a sedaček. Čističe najdete ve své spíži

Kaufland využil zpoždění konkurence

Biedronka, polský diskontní gigant s portugalským vlastníkem, plánovala vstup na slovenský trh už ke konci roku 2024. Z technických důvodů však otevření prvních prodejen odložila na první čtvrtletí roku 2025. To poskytlo jiným hráčům na trhu ideální příležitost reagovat. A Kaufland toho plně využil. V nové kampani s heslem „Nízké ceny? Ne čoskoro, ale už teraz“ Kaufland zdůrazňuje, že na rozdíl od konkurence nabízí výhodné ceny okamžitě, bez čekání. Humor a narážky na Biedronku se objevují nejen v reklamních spotech, ale také v akčních letácích a v samotných prodejnách.

Spot, který pobavil (nejen) zákazníky

Jedním z hlavních taháků Kaufland kampaně je radiospot. Žena si v něm s nadsázkou stěžuje: „Chrobáčik, chrobáčik, naozaj sú ceny potravín v Kauflande také nízke, že ma posadia?“ Na to muž odpovídá: „Áno, ceny v Kauflande posadia úplne každého.“

Vtip je v tom, že název Biedronka v polštině znamená „beruška“ a reklama na to chytře naráží. Kaufland si tady pohrál se slovní hříčkou a navíc si trošku rýpl do sloganu Biedronky o „nízkých cenách každý den.“ Dokonce odkazuje na jejich starší reklamu, kde zaznělo: „Lienka, lienka, povedz mi.“ Slovo „lienka“ totiž v překladu znamená také „beruška“. Tohle Kaufland upravil po svém a zakomponoval do kampaně. Prostě trefa do černého!

Výstřižek z reklamního letáku Kaufland Slovensko na Kupi.cz Kupi.cz

Biedronka láká na privátní značky

Navzdory zpoždění se Biedronka snaží udržet pozornost slovenských zákazníků. Její marketingová strategie zahrnuje nabídku lokálních výrobků pod privátními značkami. Například mléčné výrobky prodává pod značkou Fruvita, rybí produkty pod Marinero a sýry pod Delikate. Tím chce oslovit zákazníky hledající kvalitní, ale cenově dostupné potraviny. Podle odborníků bude ale pro Biedronku klíčové, jak se odliší od zavedených hráčů, jako jsou Lidl, Kaufland, Tesco nebo BILLA.

Co na to respondenti?

Redakce oslovila několik lidí, aby zjistila jejich názor na současný marketingový souboj. Tady jsou jejich odpovědi:

  • Martina (42), Bratislava: „Podle mě je dobře, že Kaufland reaguje takhle kreativně. Aspoň vidíme, že se o naše peněženky skutečně bojuje.“
  • Peter (35), Senica: „Jsem zvědavý, jestli Biedronka opravdu nabídne ceny, o kterých mluví. Zatím je to jen reklama, ale důležité bude, co ukážou v praxi.“
  • Jana (29), Zvolen: „Upřímně, myslím, že je to fajn zpestření. Ale nakonec stejně půjdu tam, kde je to levnější, bez ohledu na reklamy.“
  • Richard (50), Nové Zámky: „Trochu vtipné, jak se Kaufland hned do Biedronky pustil. Ale aspoň je to sranda sledovat. Doufám, že z toho budou těžit zákazníci.“

Lidl si drží konzistenci

Do hry se nenápadně zapojil i Lidl, který má dlouhodobě zavedený slogan „Každý deň nízke ceny!“. Ten je velmi podobný sloganu Biedronky „Nízké ceny každý den“. Ačkoliv Lidl na příchod Biedronky nereagoval tak přímočaře jako Kaufland, jeho konzistentní komunikace ukazuje, že se spoléhá spíš na stabilitu než provokaci.

Osm prodejen na startu

První slovenské prodejny Biedronky se podle dostupných informací objeví v Levicích, Zvolenu, Nových Zámcích, Senici, Považské Bystrici a dalších menších obcích, například v Miloslavově a Čierne. Tyto lokality byly vybrány strategicky, protože v menších městech lidé častěji vyhledávají cenově dostupné produkty.

Zdroj: Kupi, Kaufland, Biedronka, Lidl