Jestliže chodíte pravidelně nakupovat do obchodů, jistě jste se stali svědky situace, kdy zákazník zkoušel čerstvost pečiva holýma rukama bez použití sáčku, speciálních rukavic nebo servírovacích kleští. Při pomyšlení nad množstvím bakterií na rukou, které se lidskou neopatrností dostanou do kontaktu s houskami, rohlíky či chlebem, vás pak může velmi snadno přejít na křupavé dobroty chuť. Tomuto neduhu by však měl být brzy konec, a to díky inovacím, jež by mohly potravinové řetězce zavést. Dočkáme se jich i u nás?
Revoluční bezdotykový systém nakupování by přinesl elegantnější řešení pro manipulaci s pečivem, díky němuž by se zlepšily nákupní hygienické podmínky. Konkrétně se diskutuje o speciálních vitrínách s průhlednými štíty. Ty mají zabránit přímému kontaktu zákazníka s produktem.
Zatímco nyní je možné zabránit přímému kontaktu s pečivem díky speciálním nástrojům, jako jsou kleště či lopatky, brzy by se mohl na trhu objevit systém, který představí ještě účinnější řešení v boji proti nehygienickým návykům v obchodech. Konkrétně se jedná o speciální dávkovače s otvorem, z něhož si požadované pečivo snadno odeberete bez toho, abyste se dotkli dalších kousků, čekajících na ostatní zákazníky.
Tato technologie přináší výhody hned na několika frontách. Spolu s minimalizací rizika přenosu bakterií jde ruku v ruce také zvýšení důvěry zákazníků v pekárenské produkty. Další pozitiva se pojí s ekonomickými i ekologickými dopady. Speciální vitríny chrání pečivo před poškozením, čímž zamezí jeho plýtvání.
Řetězce u nás prozatím zavedení konceptu bezdotykového výběru pečiva neplánují. Důvodem je především respektování preferencí zákazníků, upřednostňujících právě nebalené pečivo, které si mohou vybírat na základě vzhledu a vůně. Právě proto se obchodům prodej pečiva v uzavřených vitrínách neosvědčil.
„Vyzkoušeli jsme variantu uzavřeného systému s víkem, ale tato forma se u našich zákazníků nesetkala s kladnou odezvou, a proto zatím neplánujeme zavádět další bezdotykové systémy, neboť chceme respektovat preference našich zákazníků a zachovat zážitek z výběru čerstvého pečiva,“ uvedla pro Kupi.cz Iva Pavlousková, manažerka externí komunikace řetězce Tesco.
Revoluční novinky bezdotykového způsobu výběru pečiva se v blízké době nedočkáme ani v Kauflandu, jenž dle slov Renaty Maierl, která je zodpovědná za firemní komunikaci řetězce, žádný podobný systém neplánuje. Podobnou odpověď jsme dostali také od Elišky Froschové Stehlíkové, tiskové mluvčí řetězce Lidl.
I přesto, že o moderním řešení uzavřených vitrín s otvory řetězce neuvažují, jsou si vědomy možných rizik, která mohou při neopatrné manipulaci zákazníků s pečivem nastat, a proto se uchylují k určitým hygienickým opatřením.
„Prodej volného nebaleného pečiva u nás probíhá v oddělení pekařství dle platných zásad hygienicko-provozního řádu. Zákazníci mají k dispozici pro nabírání pečiva a chlebů na každém stojanu papírové a polypropylenové sáčky pro odnos pečiva i dostatečné množství jednorázových rukavic,“ popsala pro Kupi.cz Aneta Turnovská, tisková mluvčí řetězce Globus.
V Tescu pak spoléhají také na speciální kryty. „Pro zajištění hygieny jsou u pečiva vždy k dispozici rukavice a sáčky, a některé stojany mají i částečné krytí pro větší ochranu,“ upřesnila Pavlousková.
Co si myslíte o inovacích bezdotykového nákupu pečiva vy? Napište nám do diskuze.
Zdroje: Kupi.cz