PENNY baví Čechy novoroční soutěží: Nová prsa, splátka hypotéky nebo nákup limuzínou

Prodejna PENNY Mino Surkala / Shutterstock.com

Diskontní řetězec PENNY odstartoval nový rok soutěží, která vzbudila v české veřejnosti výrazné emoce. Vedle každodenního nákupu potravin za výhodné ceny mohou zákazníci soutěžit i o takové neobvyklé výhry, jako je splátka hypotéky, odvoz limuzínou nebo dokonce chirurgicky zvětšená prsa. Někteří Češi reagují s humorem, jiní nevěří vlastním očím.

Přečtěte si také

Tři králové za dveřmi! Víte, co znamená zkratka K + M + B? Pravý význam vás překvapí

Novoroční soutěž plná překvapení

PENNY svou kampaní s názvem „Akce, jak si račte přát“ spojilo tradiční spotřebitelskou soutěž s nečekaným nápadem. Zákazníci, kteří nakoupí v hodnotě minimálně 100 Kč a zaregistrují kód z účtenky na webových stránkách řetězce, se mohou zapojit do slosování o ceny, které nejsou běžnou součástí podobných akcí v supermarketech.

„Tato kampaň je naší odpovědí na touhu našich zákazníků po výhodných nabídkách a nezapomenutelných zážitcích. Chceme jim ukázat, že PENNY nenabízí jen široký sortiment za nejlepší ceny, ale dokáže je také překvapit a pobavit,“ uvedl pro Kupi.cz Vít Vojtěch, ředitel strategického marketingu PENNY.

Silikonová prsa jako cena? Reakce veřejnosti

Kampaň vzbudila rozruch nejen v online prostoru, ale i mezi zákazníky přímo v prodejnách. Fotografie bujného dekoltu doplněná popiskem „silikonová prsa, pár, různé velikosti“ působila na mnohé překvapivě až drze. Někteří si mysleli, že jde o žert nebo dokonce hackerský útok na webové stránky řetězce.

  • „První, co mě napadlo, bylo, že je to nějaká chyba. Ale když jsem zjistil, že je to skutečná nabídka, musel jsem se smát,“ vyjádřil se pro Kupi.cz pan Tomáš, jeden z pravidelných zákazníků PENNY.
  • Naopak, další dotázaná, paní Jana z Prahy nebyla nadšená: „Myslím, že je to přes čáru. Staly se snad silikonové implantáty běžnou součástí nákupního košíku?“
PENNY

Reakce ze sociálních sítí

Reakce veřejnosti na soutěž PENNY pod facebookovým postem nákupního rádce Kupi.cz jsou různorodé.

  • Jedna z uživatelek se zasmála nad bizarností výhry silikonových prsou: „A co když ten poukaz na kozy vyhraje chlap, a není trans, a nechce se přeoperovat? Dá se to vyměnit třeba za poukaz na laserovou operaci očí nebo jinou užitečnou proceduru?“
  • Jiní lidé přiznávali, že koncept kampaně vůbec nechápou: „Upřímně jsem to nepochopila,“ vyjádřila se Martina Heřmanová a podobně reagovalo i několik dalších uživatelek, které dodaly: „Tak to jsme dvě“ nebo „Tři.“
  • Někteří komentující reagovali ironicky, jako třeba Milan Krajíček: „Normálně nakoupíte minimálně za 100 Kč, pak se na jejich stránkách, které jsou uvedené na letáku, zaregistrujete a můžete vyhrát umělé prsa. Takže za kuřecí prsa v akci můžete mít nové prsa v akci.“
  • Skeptické poznámky vznesla Lucie Kučerová: „V době, kdy si to ženský spíš nechávají vyndávat, dáte takovou soutěž? A za 100 tisíc? To by si holka stejně musela minimálně 20 tisíc doplatit ze svého.“
  • Objevily se i vtipné postřehy zaměřené na jiné výhry, například odvoz limuzínou: „Doufám, že je tohle fakt jen vtip... No tak hlavně je super, jak tam chodí na nákup hlavně důchodci... Už vidím tu babičku, jak se snaží nasoukat s berlema do limuzíny, protože je cukr v akci... a dědečka, co vyhrál silikony – no snad to bude mít smysl,“ uvádí Katka Poloková.

Tyto reakce ukazují různorodost názorů od humoru, zmatení přes kritiku až k pobavení, což jen potvrzuje, že soutěž PENNY rozhodně přitáhla pozornost a rozproudila veřejnou debatu.

Kreativita, která budí kontroverze

Podle marketingových expertů může být taková směs humoru a kontroverze účinným nástrojem, jak zaujmout a přilákat nové zákazníky. „Tento typ marketingové strategie je od PENNY bezpochyby odvážný a ukazuje, že řetězec se nebojí vystoupit z řady a pobavit své zákazníky. Takové kreativní nápady vzbuzují pozornost a dokáží nejen přilákat nové zákazníky, ale i posílit povědomí o značce. Je to riskantní krok, ale v dnešní době je těžké se na trhu odlišit,“ vyjádřila se k neobvyklé kampani PENNY, šéfredaktorka magazínu největšího nákupního rádce Kupi.cz, Linda Michalčíková.

Penny prostřednictvím kampaně cílí především na mladší publikum, které ocení humor a nadhled. Výběr výher, od splátky hypotéky až po silikonová prsa, má ukázat, že řetězec dokáže nejen nabídnout široký sortiment za výhodné ceny, ale i pobavit. Soutěže jsou ve velkých řetězcích populární. Pravidelně se soutěží v Lidlu, Tesco, Albertu nebo Bille a dalších řetězcích o nákupy zdarma, spotřebiče nebo jiné atraktivní ceny.

Zdroj: Kupi, PENNY