Co Češi nenávidí, když ostatní lidé dělají při nakupování? 5 nejotravnějších návyků zákazníků v supermarketech

Regál s čerstvě upečeným pečivem Dean Drobot / Shutterstock.com

Nakupování v supermarketech může být často frustrující zážitek, a to nejen kvůli dlouhým frontám u pokladen nebo vyprodanému zboží. Jsou to také někteří zákazníci, kteří svým chováním dokážou znepříjemnit nákupy ostatním. Každý z nás se jistě setkal se situací, kdy se v uličce mezi regály nemohl hnout kvůli nákupnímu vozíku, který tam někdo odstavil, nebo musel čekat dlouhé minuty, než se nerozhodný zákazník u pultu s uzeninami konečně rozhodne, co si koupí. A co teprve když vidíte někoho, jak sahá na pečivo holýma rukama nebo kýchá na vystavené ovoce a zeleninu? V tomto článku se podíváme na 5 nejotravnějších návyků zákazníků v supermarketech, které dokážou nakupování proměnit v noční můru.

Přečtěte si také

Barevná typologie je trendem na sítích. Zjistěte, které barvy vás rozzáří a které z vás dělají šedou myš

Sahání na pečivo bez jednorázových rukavic

Jedním z nejhorších a nejnehygieničtějších návyků, které můžete u zákazníků v supermarketu vidět, je sahání na pečivo holýma rukama. I když jsou u regálů s pečivem k dispozici jednorázové rukavice, mnoho lidí je ignoruje a bez ostychu osahává rohlíky, housky nebo jiné pečivo, které si nakonec ani nekoupí. Toto chování je nejen nechutné, ale také potenciálně nebezpečné, protože může dojít k přenosu bakterií a virů na potraviny, které si následně koupí nic netušící zákazníci. Je důležité si uvědomit, že používání jednorázových rukavic při výběru pečiva není jen otázkou slušnosti, ale také zodpovědnosti vůči zdraví ostatních.

Nákupní vozík plný potravin stojí uprostřed uličky v obchodě Robert Kneschke / Shutterstock.com

Blokování uliček nákupním vozíkem

Dalším častým a otravným návykem je blokování uliček nákupním vozíkem. Mnoho zákazníků si neuvědomuje, že supermarkety jsou veřejným prostorem, kde se pohybuje velké množství lidí, a bezohledně odstaví svůj vozík uprostřed uličky, zatímco si v klidu vybírají zboží z regálů. Toto chování nejen že zpomaluje pohyb ostatních nakupujících, ale může být i nebezpečné, zejména pro starší lidi nebo rodiče s malými dětmi, kteří musí vozík složitě obcházet. Je důležité mít na paměti, že bychom měli svůj nákupní vozík vždy odstavit tak, aby nepřekážel ostatním, a pokud se chceme v uličce zastavit na delší dobu, je slušností vozík odsunout ke kraji regálu.

Nerozhodnost u pultu s masnými výrobky

Třetím nejotravnějším návykem zákazníků v supermarketech je nerozhodnost u pultu s masnými výrobky. Mnoho lidí stojí před pultem dlouhé minuty, prohlíží si různé druhy salámů, šunek a dalších uzenin, ptá se na složení a cenu, ale stále se nemůže rozhodnout, co si vlastně koupí. Mezitím se za nimi tvoří fronta dalších zákazníků, kteří netrpělivě přešlapují a čekají, až bude pult konečně volný. Tento návyk je nejen otravný pro ostatní nakupující, ale také pro samotné zaměstnance za pultem, kteří musí nerozhodným zákazníkům neustále odpovídat na dotazy a čekat, až se konečně rozhodnou. Je proto slušností mít alespoň rámcovou představu o tom, co chceme koupit, ještě než k pultu přijdeme, a pokud se nemůžeme rozhodnout, raději poodstoupit stranou a nechat nakoupit ostatní.

Kýchání a prskání na ovoce a zeleninu

Čtvrtým nejhorším návykem, který můžete u zákazníků v supermarketu vidět, je kýchání a prskání na vystavené ovoce a zeleninu. Mnoho lidí si neuvědomuje, že kapénky, které při kýchání a kašlání vylétnou z úst, mohou obsahovat viry a bakterie, které se pak snadno přenesou na potraviny. Pokud si takto kontaminované ovoce nebo zeleninu koupí nic netušící zákazník, může to pro něj mít nepříjemné zdravotní následky. Je proto důležité si při nákupu vždy zakrývat ústa a nos, když cítíme, že musíme kýchnout nebo zakašlat, a pokud možno se přitom od vystaveného zboží odvrátit. Pokud nám to situace dovolí, je nejlepší se vzdálit do jiné části obchodu nebo ven před prodejnu.

Žena u pokladny vybírá peníze z peněženky, za ní stojí dlouhá fronta rozladěných zákazníků Robert Kneschke / Shutterstock.com

Vracení zboží na jiné místo

Posledním nejotravnějším návykem zákazníků v supermarketech je vracení zboží na jiné místo, než odkud ho vzali. Mnoho lidí si v průběhu nákupu rozmyslí, že některé vybrané zboží nakonec nechtějí a místo aby ho vrátili zpět tam, kde ho našli, odloží ho ledabyle do jiného regálu nebo ho pohodí u pokladny. Tento návyk nejen ztěžuje práci zaměstnancům, kteří musí zboží hledat a vracet na správné místo, ale také mate ostatní zákazníky, kteří pak nemohou najít to, co hledají. Je proto slušností vždy vrátit zboží přesně tam, odkud jsme ho vzali, i kdyby to znamenalo, že se budeme muset vrátit přes celou prodejnu. Pokud si opravdu nejsme jistí, kam zboží patří, je lepší ho odnést k pokladně a požádat o pomoc personál.

Zdroj: Kupi