Americký řetězec, známý svými kuřecími křidélky a specifickým konceptem obsluhy, vyhlásil bankrot a žádá o ochranu před věřiteli. Dluhy přesahující 8,7 miliardy korun donutily společnost k radikálnímu kroku - prodeji všech vlastních restaurací. Pražská pobočka Hooters fungující na bázi franšízy však může zůstat v klidu, změny vlastníků v USA se jí nedotknou.
Je tu další velké jméno na seznamu obětí ekonomických turbulencí: Hooters of America oficiálně požádal o soudní ochranu před věřiteli. Firma v tiskové zprávě, kterou zveřejnila 31. března uvedla, že plánuje restrukturalizaci, která zahrnuje prodej všech vlastněných restaurací skupině franšízantů.
„Vysoká inflace, prudký růst provozních nákladů a slabší ochota Američanů utrácet nás dostaly do situace, kdy musíme jednat,“ přiznává vedení společnosti v prohlášení. Není divu - dluhy řetězce dosáhly astronomických 376 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 8,7 miliardy korun.
Hooters není v USA mezi fastfoody žádným nováčkem. Společnost založená v roce 1983 se proslavila nejen svými kuřecími křidélky, ale i charakteristickým stylem obsluhy - servírky v oranžových kraťasech a přiléhavých bílých tričkách s logem firmy se staly poznávacím znamením značky.
V současnosti firma přímo vlastní a provozuje 151 restaurací, dalších 154 funguje pod franšízovým modelem, především ve Spojených státech. Mezi vlastníky patří i společnost soukromého kapitálu TriArtisan Capital Advisors, která má prsty i v dalším americkém řetězci TGI Fridays, jenž loni v listopadu také vyhlásil bankrot.
Hooters nyní plánuje prodat své restaurace skupině složené ze dvou současných franšízantů. Ti už teď provozují 30 úspěšných poboček především na Floridě a v Illinois. Kupní cenu firma zatím takticky nezveřejnila.
„Restrukturalizace pod soudním dohledem by nám měla pomoci vypořádat se s dluhy a zajistit budoucnost značky,“ uvádí společnost ve svém prohlášení. Plán má podporu i od zakladatelů podniku, což je pozitivní signál pro fanoušky řetězce.
Pro české milovníky kuřecích křidélek máme dobrou zprávu - pražská pobočka Hooters fungující jako franšíza se vlastnických změn ohlášených v USA obávat nemusí. Restaurace bude nadále fungovat jako doposud.
Není to poprvé, co se americké řetězce s rychlým občerstvením potýkají s problémy. Vysoká inflace, rostoucí náklady na suroviny i personál a měnící se preference spotřebitelů zasáhly krizí celý sektor. Ale těm českým, se u nás daří!
Vyrazili jsme do terénu a zeptali se zákazníků v pražském nákupním centru co říkají na zprávu o problémech Hooters v Americe.
„Navštěvuji Hooters hlavně kvůli atmosféře a kvalitním křidélkům. Byl by to pro Prahu velký zásah, kdyby místní pobočka někdy v budoucnu skončila,“ říká Tomáš (36), pravidelný návštěvník pražské restaurace.
„Konkurence v oblasti fast foodu je dnes obrovská. Hooters má svůj specifický koncept, který už možná v Americe tolik netáhne jako dřív, u nás se jim však daří,“ míní Jana (29), marketingová specialistka.
„Pro mě je Hooters kus americké kultury. Byla bych ráda, kdyby se jim podařilo krizi překonat,“ dodává Markéta (33), která studovala v USA.
Zatímco Hooters bojuje o přežití, jiné fastfoodové řetězce v Česku expandují a přicházejí s novinkami.
Burger King například od dubna 2025 zavádí snídaňové menu, které bude servírovat každý den až do 11 hodin. K uvedení dokonce uspořádal speciální Pancake Party.
Rok 2024 byl pro český McDonald’s doslova zlatý. Podle tiskové zprávy, kterou naše redakce obdržela, vzrostly tržby tohoto fastfoodového řetězce o více než 11 %. S počtem 53,5 milionu obsloužených zákazníků a šesti novými restauracemi se řetězec stal magnetem na hladové Čechy. A co je na menu nejoblíbenější? Cheeseburgery, které jdou na dračku. Každou minutu jich McDonald’s prodá 38!
McDonald’s v Česku letos přichází s řadou novinek, které slibují potěšit širokou škálu zákazníků. Marketingový ředitel Martin Troup prozradil, že se chystá proměna jádra nabídky včetně nového Big Macu. Kromě toho McDonald’s zavede věrnostní program v aplikaci, kde si zákazníci budou moci sbírat body za nákupy a získávat odměny.
KFC, největší konkurent v oblasti kuřecích specialit, také nezahálí. V únoru 2025 uvedl na český trh unikátní novinku - Cheezy Crunch Zinger, který spojuje dva české kulinářské fenomény: smažený sýr a kuřecí řízek. „Češi zbožňují smažák. A tak jsme ho spojili s tím, co v KFC umíme nejlépe a kvůli čemu k nám zákazníci chodí – s křupavým kuřecím masem,“ vysvětlila Helena Vyhnánková, ředitelka marketingu KFC pro Českou republiku a Rakousko.
Zdroj: Hooters, McDonald's, KFC, Burger King, Kupi.cz