Společnost ASKO se představuje zákazníkům v novém. Kompletně překopala svou vizuální identitu i reklamy. A pod heslem „Žijeme to s vámi“ přichází s emotivnějším, osobnějším a uvěřitelnějším přístupem k prodeji nábytku i nabídce svých služeb. Zeptali jsme se proto řetězce, na jaké benefity se zákazníci mohou nově těšit i jak se změní nákupní zážitek na prodejnách a v e-shopu. Je toho spoustu!
Od 1. března dostala komunikace nábytkářského řetězce ASKO zcela novou tvář. Společnost se po letech rozloučila s červeným animovaným maskotem Jedníkem a více se zaměřila na své zákazníky a jejich potřeby i emoce. Chce jim jednoduše být nablízku v nejrůznějších momentech jejich života. Ať už zařizují první byt, rodinný dům nebo hledají inspiraci pro nový životní styl, upřednostňují minimalismus, nebo opulentní styl bydlení.
„Prostě to žijeme s vámi, ať jste v jakékoli životní fázi nebo situaci,“ uvedl řetězec s tím, že cíl být první volbou zákazníků při nákupu nábytku se ani po rebrandingu nemění. Ale naopak posiluje.
Modernější a inspirativnější vizuál značky je patrný hned po příchodu do prodejen. Ty například dostaly nové cenovky, polepy i přehlednější uspořádání. Na prodejní ploše navíc zákazníci najdou inspiraci v podobě vzorových interiérů.
„Jedním z klíčových prvků, který jsme začali budovat, jsou vzorové byty s plánovaným interiérem, které ukazují, jak lze jednotlivé kusy nábytku zkombinovat do funkčního a harmonického celku. Tyto ukázkové prostory pomáhají zákazníkům lépe si představit, jak by mohlo jejich bydlení vypadat v různých stylech a barevných kombinacích,“ popsala jednu z novinek pro redakci Kupi.cz Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka ASKO–NÁBYTEK.
Pokud naopak dáváte přednost výběru a nákupu nábytku online, přehlednější a obsáhlejší jsou nově i webové stránky řetězce. A to včetně blogu, který se rozšiřuje nejen o zajímavé články a tipy, ale také rubriky se skutečnými recenzemi a doporučeními od pracovníků firmy. „Online obsah se tak stal ještě užitečnějším pro každého, kdo hledá nejen kvalitní nábytek, ale i inspiraci pro svůj domov,“ dodává Štěpánová.
Zajímalo nás také, jak se nový přístup řetězce promítne do služeb pro zákazníky. Podle marketingové ředitelky se nyní vše točí kolem jejich většího zpřístupnění a zjednodušení. Ať už jde o výběr nábytku, jeho dovoz nebo například pomoc s montáží.
„I v tomto ohledu jsme se snažili zákazníkům vše zjednodušit a naše služby tak najdou pod novými názvy – oblíbená je například dovážka, montážka, expreska (osobní odběr), asistentka (asistovaná nakládka), ochranka (impregnace) nebo projektovka (bydlení na míru a on-line plánování kuchyně a interiéru),“ vyjmenovává na závěr pro Kupi.cz Štěpánová a připomíná, že snahou je usnadnit zákazníkům celý proces nákupu a pomoci jim zařídit domov co možná nejjednodušeji a nejpříjemněji.
Velkou změnou vizuální identity prošli v nedávné době i další dva velcí hráči – jeden na poli sportovního vybavení, druhý v oblasti online nákupů potravin.
Online supermarket Košík.cz loni překvapil převlekem do zcela nové korporátní barvy. Vsadil na unikátní a rozpoznatelný odstín fialové, kterou v logu a dalších vizuálních prvcích doplňuje krémově bílá, broskvová, svěží zelená a jahodově růžová barva. Změnou pak prošlo také logo samotné (schválně, zkuste se podívat na ikonu košíku s vloženým pecnem chleba vzhůru nohama a uvidíte skrytého smajlíka), ale také prodejní strategie, která více pozornosti zaměřila na tzv. multikupy neboli „Velkonákupy. Velkovýhodně.“, jak hlásá claim značky, která si rebranding nadělila k české i evropské expanzi.
Společnost Decathlon se zase loni na jaře pochlubila novým posláním i vylepšeným logem a odstínem modré. Na podzim potom představila i vylepšený věrností program, od letošního roku u nás také otevírá nový koncept městských prodejen specializovaných na konkrétní sporty.
Rebranding je u Decathlonu součástí komplexního projektu North Star, v rámci něhož se sportovní gigant prezentuje jako ještě modernější, udržitelnější a dostupnější pro všechny, kteří chtějí žít aktivně.
Zdroje: ASKO-NÁBYTEK, Kupi.cz