Teplé počasí a jarní sluneční paprsky lákají k pobytu venku. S tím souvisí i zvýšený zájem o zahrádkářské či sportovní zboží. S nákupem se vyplatí neotálet, protože zájem je vysoký a ceny aktuálně nízké.
Jaro už je tady a zvyšující se teploty Čechy lákají ven, zejména milovníky zahrádkaření a sportu. Je ideální čas oprášit sportovní vybavení a zahradní techniku, případně další s tím související zboží. Samozřejmě je potřeba doplnit zásoby a pořídit vše, co vám chybí, ať už v zahradnickém, či sportovním sektoru. Připravte se na letošní sezónu svědomitě a možná i ušetříte.
Kateřina Böhmová, tisková mluvčí společnosti Mountfield, pro redakci Kupi.cz potvrzuje, že zájem je neuvěřitelný: „Ukázkovým příkladem může být skokový nárůst prodejů našeho nejprodávanějšího zahradnického substrátu o objemu 70 l. Před nástupem teplého počasí se prodalo 5 000 ks za den a nyní 43 000 ks za den. Prostě je evidentní hlad lidí vyrazit po zimě opět na zahradu a vrhnout se na jarní práce.“
Obrovský zájem se očekává každý rok, a jakmile se oteplí, začne intenzivně svítit slunce a rozmrzne půda, prodeje se zvedají. „Loni jarní počasí nastoupilo již v únoru, takže zájem nás nepřekvapil a byli jsme dostatečně připraveni s dostatečným množstvím zboží,“ komentuje pro Kupi.cz Petra Baštanová za společnost Decathlon. „Zájem je veliký, hlavně u dětského segmentu, kde boty rostou +40 % – z toho vyplývá, že nejčastěji nakupují rodiče (30–45 let),“ dodává Baštanová.
BAUHAUS zaznamenává klasický zájem a ten největší spíše teprve očekává, jak potvrzuje Petr Novák, manažer nákupu: „Zájem je typicky předsezónní, zákazníci zvažují nákupy a o vhodnosti nákupu se radí s naším odborným personálem. Největší frekvence zákazníků nás teprve čekají. Začátkem roku byli našimi majoritními zákazníky řemeslníci, tudíž muži ve věku 40–60 let. S vycházejícím sluníčkem a oteplením čím dál více na našich prodejnách vídáme ženy.“
„Jakmile vylítly teploty, vyšlo slunko a rozmrzla půda, zákazníci vzali naše prodejny útokem. Zájem byl o všechny výrobky pro jarní práce. Ať už například zahradnické substráty, rašelinu, mulčovací kůru, travní a univerzální hnojiva, osiva, semínka, nebo různé druhy ručních zahradních nůžek, křovinořezy, vertikutátory, kultivátory, drtiče, čerpadla a další,“ uvádí Kateřina Böhmová.
Petr Novák za BAUHAUS dodává: „Stále lépe se nám daří obsáhnout oblíbené akumulátorové stroje, kde díky celosvětové spolupráci máme pro naše zákazníky širokou škálu produktů za skvělé ceny. Za zmínku také stojí teakový nábytek, ve kterém si troufám říct, že jsme jedničkou na trhu.“
Kromě hobby marketů zvýšený zájem zaznamenávají i obchody se sportovním vybavením. „Teplé počasí spustilo zájem o jarní produkty – hlavně dětské boty, kola, koloběžky, inline brusle, běžecké oblečení a boty,“ komentuje pro Kupi.cz Petra Baštanová.
Zajímalo nás, jak je to s cenami a zda by zájemci měli nakupovat co nejdříve, nebo s nákupem vyčkat a počkat na lepší ceny. „Produkty pro jarní práce se jednoznačně vyplatí nakupovat už nyní, kdy začala jejich sezóna a jsou za nízké ceny – věrnostní ceny k začátku sezóny. U větších zahradních strojů, jejichž sezóna začne kolem začátku května, a tudíž vzroste i zájem a prodeje, nepředvídáme nějaké zdražení oproti loňskému roku,“ komentuje Böhmová.
Co se týká zboží ve sportovních obchodech, cenové hladiny dle Petry Baštanové zůstávají v průměru na stejné úrovni jako loňský rok, přičemž největší zájem je o sporty, jako je cyklistika (zejména dětská kola), běh a fitness.
Zdroj: Kupi.cz