Máte prodejny Decathlon vždy z ruky? Pak pro vás máme dobrou zprávu. Světový řetězec se sportovním vybavením se přibližuje a otevírá u nás první městskou prodejnu nové generace. Maloformátové pobočky nabídnou úzce zaměřený sortiment podle preferovaných potřeb v dané lokalitě i technologické vychytávky. Kde najdete pilotní prodejnu? A jakému sportu je věnovaná?
Velké prodejny Decathlon nabízející vybavení pro desítky různých sportů bývají typicky součástí nákupních parků nacházejících se na okraji větších měst. Nyní by je však měly začít doplňovat také menší „městské“ pobočky, které zákazníkům přiblíží právě takové zboží, které je běžně nejvíce poptávané a potřebné.
„Nový formát prodejen se soustředí na zákazníky s konkrétním sportovním zaměřením dle lokality, ve které se nachází. Přizpůsobuje jim navíc nejen nabídku produktů, ale i celý proces nakupování,“ uvádí společnost v tiskové zprávě, kterou redakci Kupi.cz poskytla PR specialistka Petra Baštanová.
Pro testování nového formátu si řetězec vybral pražské obchodní centrum na Pankráci. V prodejně s názvem Decathlon Fitness and Run pořídíte vše potřebné pro běh, posilování a cvičení – tedy jedny z nejoblíbenějších aktivit, kterým se často lidé (nejen) ve městech věnují.
„Arkády Pankrác jsme vybrali strategicky. Tato lokalita patří k největším administrativním centrům v Praze a denně sem do práce míří desítky tisíc lidí. Mnozí z nich se sportu věnují před prací, během oběda nebo po skončení pracovní doby. Běh a fitness jsou přitom jedny z nejdostupnějších a nejčastěji provozovaných aktivit, což nás vedlo k zaměření nabídky této prodejny právě tímto směrem,“ popsal Jan Černý, Customer Experience Leader společnosti Decathlon Česká republika.
Pro snadnější a rychlejší nákup všeho potřebného si zde můžete vyzkoušet také některé moderní vychytávky. S výběrem dobře padnoucí obuvi pomůže například digitální skenování nohou (footscanner), s orientací ve službách a produktech zase černovlasá virtuální AI asistentka, s níž si popovídáte díky velké obrazovce umístěné uprostřed prodejny. Samozřejmostí jsou potom jak klasické, tak samoobslužné pokladny, které umí samy naskenovat vložené zboží.
Pobočka se rovněž stala dalším výdejním místem, na které si lze objednávat zboží online a rovnou si ho zde zkoušet a případně i vracet.
A co další města? Pokud se pilotní model osvědčí, rozšíří Decathlon nový koncept nejen do ostatních nákupních center v Praze, ale i dalších lokalit po celé České republice. „Cílem je přiblížit sportovní vybavení lidem tam, kde lidé tráví většinu svého dne,“ stojí v tiskové zprávě poskytnuté redakci Kupi.cz.
Velké řetězce se sportovním vybavením jsou u zákazníků poměrně populární, vedle Decathlonu najdete vše potřebné pro nejrůznější sporty na jednom místě také v prodejnách Sportisimo nebo Intersport.
Pokud vás zajímá především oblečení a vybavení pro outdoorové aktivity, specializovaný sortiment nabízí prodejny Alpine Pro, Husky, Hudy nebo RockPoint, které najdete také po celé republice a často jsou součástí městských nákupních zón nebo frekventovaných obchodních center. Podobně jako prodejny Sport Vision (dříve A3 sport), v nichž zase seženete zejména značkovou obuv, oděvy a doplňky pro fotbal, sportovní trénink a běh či fitness.
Zdroje: Decathlon, Kupi.cz