Kdo kraluje českým supermarketům? Penny zaplňuje mapu: 430 prodejen a další na obzoru

Penny gerd-harder / Shutterstock.com

Ať už máte oblíbený jakýkoliv obchodní řetězec, jeden pravděpodobně potkáváte nejčastěji. Má totiž v Česku už přes čtyři stovky prodejen a plánuje otevření dalších. Jedná se podle průzkumu o třetí nejoblíbenější řetězec českých zákazníků.

Přečtěte si také

Tesco zavádí Klidnou hodinku: každé pondělí ztiší všechny své prodejny pro zákazníky s autismem

Počet prodejen hraje roli v žebříčku popularity obchodních řetězců

Každý obchodní řetězec si najde své zákazníky a podle oblíbenosti mohou následně otevírat nové prodejny a rozšiřovat svoji nabídku o nový sortiment. Výrazným faktorem, který ovlivňuje popularitu jsou ceny, akce, speciální nabídky, privátní značky, možnost výběru, ale i blízkost prodejen. Výhodu proto mají ty obchody, které se pyšní větším počtem podniků.

Penny má rekordní počet prodejen

Na plné čáře vyhrává řetězec Penny, jehož počet prodejen se blíží k číslu 430, přičemž jen za loňský rok jich bylo otevřeno dvanáct. Těmito kroky upevňuje svou pozici nejdostupnějšího obchodu. A pokud je Penny vaším oblíbeným místem, kde nakupujete, můžete se těšit na další prodejny, které mají být otevřeny zejména v menších městech a obcích.

„Dlouhodobě chceme být dobrým sousedem na co nejvíce místech v Česku, a nabídnout tak našim zákazníkům možnost nakoupit si potraviny za přívětivé ceny v blízkosti jejich domovů. Zaplňujeme místa na mapě po celé České republice a v letošním roce budeme v rekordním růstu pokračovat,“ uvádí Florian Naegele, CEO českého PENNY.

Penny se zaměřuje nejen na otevírání nových prodejen, ale také na jejich modernizaci, velkým krokem také bylo znovuotevření obchodu po požáru či povodních.

Důraz na ekologii, moderní vývoj a udržitelnost

Sympatické je i úsilí o moderní prodejny, která plní kritéria ohleduplnosti k životnímu prostředí. Obchody se pyšní úsporným osvětlením, vytápěním pomocí zbytkového tepla z chladicích systémů, nabíjecími stanicemi pro elektromobily a některé prodejny mají i vlastní včelí úly či broukoviště. Prodejna ve Ždírci nad Doubravou, což je vlajková loď Penny, má dokonce i svou fotovoltaickou elektrárnu a pokrokový systém chlazení a vytápění.

Logo Penny Brulia / Shutterstock.com

Populární Lidl i Albert jsou v závěsu

Podle průzkumu je právě obchod Lidl tím, který je u českých zákazníků nejoblíbenější. Počet prodejen po České republice činí přes 300.

Podobným počtem prodejen se pyšní i Albert, který má také přes 300 prodejen. Na rozdíl od Penny má ve svém repertoáru supermarkety i hypermarkety, které nabízejí obrovské množství produktů.

Jak jsou na tom ostatní řetězce?

  • Kaufland: přes 130 prodejen
  • Tesco: 184 prodejen
  • Globus: 18 prodejen (včetně Globus Fresh)
  • Billa: 275 prodejen

Je pro vás počet prodejen důležitý?

Lenka (37): „Ani ne tak počet prodejen, jako její blízkost. Mám dvě děti, takže to potřebuji mít blízko, chodím proto tam, kde to mám na dosah. Penny sice není můj nejoblíbenější obchod, ale mám ho za rohem, takže většinou vyhrává.“

Petr (56): „Já si dojedu autem, ale manželka chodí pěšky, proto je super, když je obchod poblíž.“

Božena (63): „Pro nás důchodce je důležité, abychom to do obchodu neměli moc daleko, takže bych třeba ráda jela do Globusu, ale je příliš vzdálený, takže raději zvolím menší obchod, protože tam pohodlně dojedu MHD za pár minut.“

Pavlína (29): „Přiznám se, že jsem zatím v tom věku, kdy si zajedu tam, kde je mi to sympatické. Takže sice mám kousek od domu několik různých obchodů, ale nechodím tam, protože můj oblíbený je dál a mně stojí za to si tam zajet.“

Iveta (54): „Jsem pro, aby bylo co nejvíce prodejen, protože když občas vidím některé důchodce, jak se tahají s nákupem bůh ví odkud, je mi to líto. Já už také nejsem nejmladší a brzy to pro mě bude také problém. Sice dnes existuje možnost on-line nákupu, ale mnoho lidí dává stále přednost osobnímu kontaktu a fyzickému osahání si zboží. Proto čím více prodejen, tím lépe a hlavně těch menších.“

Zdroj: Kupi.cz, TZ Penny, Lidl, Albert, Kaufland, Tesco, Globus