K oběma značkám patří červená a bílá barva, ale také rychlost – ve Formuli 1 jezdí nejrychlejší vozy na planetě, KitKat zase slupnete raz dva. Oblíbená čokoládová tyčinka z dílny Nestlé začne s F1 spolupracovat už během sezony 2025 a naplno se zapojí v roce 2026. Co z toho plyne pro české fanoušky?
Spolupráce by měla podle oficiálního prohlášení začít v průběhu sezony 2025, kdy KitKat slaví 90. výročí od založení a Formule 1 75. výročí. Naplno se začne logo křupavé čokoládové tyčinky objevovat na propagačních materiálech královny motorsportu až od další sezony 2026 a chybět nebudou ani akce pro fanoušky.
„Partnerství s Formulí 1 se českého trhu bude týkat od roku 2026,“ potvrdila Kupi Tereza Procházková, tisková mluvčí Nestlé ČR a SR. Kupi zajímalo, jak se toto partnerství dotkne českých zákazníků a fanoušků, protože je mezi nimi spousta příznivců KitKat produktů i Formule 1. Můžou se těšit na soutěže o tyčinky na sociálních sítích? Nebo na speciální edice tyčinek, jak to u podobných partnerství bývá? „Všechny detaily připravujeme a včas se o ně se zákazníky podělíme,“ nechtěla zatím prozradit Procházková z Nestlé.
Co se týče současných oficiálních partnerů Formule 1 (letošní sezona skončila v prosinci) z oblasti potravinářského průmyslu, najdeme zde například pivo Heineken nebo fast food McDonald's. Jednotlivé stáje pak sponzorují například nápoje Rauch, Red Bull nebo Coca-Cola.
V souvislosti s tyčinkami KitKat se můžou zákazníci těšit na různé akce, výhodné ceny a také na rozsáhlé fanzóny při jednotlivých Velkých cenách F1. Měly by zde být soutěže o tyčinky a další fanouškovské předměty.
Slogan „Dej si pauzu, dej si KitKat“ podle zástupců obou táborů perfektně vystihuje tuto novou spolupráci, kdy si fanoušci pochutnají na čokoládové dobrotě, oddechnou si a u toho můžou sledovat své oblíbené jezdce a stáje F1, ať už naživo, nebo z pohodlí domova u televize.
„Jsme moc rádi, že se k nám jako partner připojila tak všeobecně uznávaná a oblíbená značka, jako je KitKat. Jejich popularita je vysoká a nemůžeme se dočkat, až zážitky z trati přineseme novému publiku fanoušků,“ uvedla Emily Prazer, obchodní ředitelka Formule 1.
„Formule 1 je globální fenomén s rychle rostoucí a různorodou fanouškovskou základnou, zejména mezi mladším publikem. Se svým globálním dosahem a nabitým programem nabízí F1 značce KitKat perfektní platformu, která všem připomene, aby si udělali čas na přestávku,“ dodal Bernard Meunier, globální marketingový manažer Nestlé.
KitKat není jedinou tyčinkou, která se rozhodla pro strategické partnerství v oblasti sportu. „Čokoládové“ a další sponzory najdeme i u dalších sportovních soutěží a týmů nejen ve světě, ale i v Česku.
Například tyčinky Snickers jsou dlouholetým sponzorem NFL (National Football League), tedy nejvyšší ligy amerického fotbalu v USA. Tyčinky Mars mají zase na některých dresech fotbaloví reprezentanti Anglie a hráči se k nim „s chutí“ hlásí na sociálních sítích. MilkyWay je dlouholetým partnerem různých soutěží a běhů pořádaných pod hlavičkou UNICEF. Všechny tyto tři značky patří pod americkou společnost Mars.
Podobná partnerství jsou k vidění i na českých hřištích a závodištích. Například Opavia, kam patří třeba Zlaté polomáčené, Tatranky, Miňonky nebo Brumík, jsou partnerem Českého hokeje (svaz) a jeho reprezentačních akcí. Značka Kinder sponzoruje akce Českého olympijského výboru zaměřené na děti, jako je například Olympiáda dětí a mládeže.
Výraznou stopu zanechala na trati i v myslích sportovních fanoušků čokoláda Milka, když v letech 2018–2020 sponzorovala lyžařku a snowboardistku Ester Ledeckou. A to jsou jen čokoládové produkty, obecně „potravinářských“ partnerství bychom našli ještě více.
V některém z dalších článků se podíváme například na strategická partnerství nápojů a dalších potravin. Napište nám do diskuze, jestli vás sponzoři ve sportu a jejich reklamy ovlivňují při nákupu potravin. Kupujete pak dané zboží v obchodě raději? Jaké?
Zdroje: Kupi.cz, Formula 1