KitKat se stal oficiální tyčinkou Formule 1. Co to znamená pro fanoušky? Sport sponzorují i Snickers, Mars či Kinder

Tyčinka KitKat v produktovém obalu Oleksandr Blishch / Shutterstock

K oběma značkám patří červená a bílá barva, ale také rychlost – ve Formuli 1 jezdí nejrychlejší vozy na planetě, KitKat zase slupnete raz dva. Oblíbená čokoládová tyčinka z dílny Nestlé začne s F1 spolupracovat už během sezony 2025 a naplno se zapojí v roce 2026. Co z toho plyne pro české fanoušky?

Přečtěte si také

Čokoládová roláda s vanilkovo-mandarinkovou náplní

KitKat a F1 to spolu rozjedou v roce 2026

Spolupráce by měla podle oficiálního prohlášení začít v průběhu sezony 2025, kdy KitKat slaví 90. výročí od založení a Formule 1 75. výročí. Naplno se začne logo křupavé čokoládové tyčinky objevovat na propagačních materiálech královny motorsportu až od další sezony 2026 a chybět nebudou ani akce pro fanoušky.

Partnerství s Formulí 1 se českého trhu bude týkat od roku 2026, potvrdila Kupi Tereza Procházková, tisková mluvčí Nestlé ČR a SR. Kupi zajímalo, jak se toto partnerství dotkne českých zákazníků a fanoušků, protože je mezi nimi spousta příznivců KitKat produktů i Formule 1. Můžou se těšit na soutěže o tyčinky na sociálních sítích? Nebo na speciální edice tyčinek, jak to u podobných partnerství bývá? „Všechny detaily připravujeme a včas se o ně se zákazníky podělíme,“ nechtěla zatím prozradit Procházková z Nestlé.

Co se týče současných oficiálních partnerů Formule 1 (letošní sezona skončila v prosinci) z oblasti potravinářského průmyslu, najdeme zde například pivo Heineken nebo fast food McDonald's. Jednotlivé stáje pak sponzorují například nápoje Rauch, Red Bull nebo Coca-Cola.

Formule 1 a KitKat Formula 1

Jaké akce KitKatu jsou v plánu?

V souvislosti s tyčinkami KitKat se můžou zákazníci těšit na různé akce, výhodné ceny a také na rozsáhlé fanzóny při jednotlivých Velkých cenách F1. Měly by zde být soutěže o tyčinky a další fanouškovské předměty.

Slogan „Dej si pauzu, dej si KitKat“ podle zástupců obou táborů perfektně vystihuje tuto novou spolupráci, kdy si fanoušci pochutnají na čokoládové dobrotě, oddechnou si a u toho můžou sledovat své oblíbené jezdce a stáje F1, ať už naživo, nebo z pohodlí domova u televize.

Jsme moc rádi, že se k nám jako partner připojila tak všeobecně uznávaná a oblíbená značka, jako je KitKat. Jejich popularita je vysoká a nemůžeme se dočkat, až zážitky z trati přineseme novému publiku fanoušků,“ uvedla Emily Prazer, obchodní ředitelka Formule 1.

„Formule 1 je globální fenomén s rychle rostoucí a různorodou fanouškovskou základnou, zejména mezi mladším publikem. Se svým globálním dosahem a nabitým programem nabízí F1 značce KitKat perfektní platformu, která všem připomene, aby si udělali čas na přestávku,“ dodal Bernard Meunier, globální marketingový manažer Nestlé.

Snickers a NFL Snickers

Koho sponzorují Snickers, Mars nebo Opavia?

KitKat není jedinou tyčinkou, která se rozhodla pro strategické partnerství v oblasti sportu. „Čokoládové“ a další sponzory najdeme i u dalších sportovních soutěží a týmů nejen ve světě, ale i v Česku.

Například tyčinky Snickers jsou dlouholetým sponzorem NFL (National Football League), tedy nejvyšší ligy amerického fotbalu v USA. Tyčinky Mars mají zase na některých dresech fotbaloví reprezentanti Anglie a hráči se k nim „s chutí“ hlásí na sociálních sítích. MilkyWay je dlouholetým partnerem různých soutěží a běhů pořádaných pod hlavičkou UNICEF. Všechny tyto tři značky patří pod americkou společnost Mars.

Podobná partnerství jsou k vidění i na českých hřištích a závodištích. Například Opavia, kam patří třeba Zlaté polomáčené, Tatranky, Miňonky nebo Brumík, jsou partnerem Českého hokeje (svaz) a jeho reprezentačních akcí. Značka Kinder sponzoruje akce Českého olympijského výboru zaměřené na děti, jako je například Olympiáda dětí a mládeže.

Výraznou stopu zanechala na trati i v myslích sportovních fanoušků čokoláda Milka, když v letech 2018–2020 sponzorovala lyžařku a snowboardistku Ester Ledeckou. A to jsou jen čokoládové produkty, obecně „potravinářských“ partnerství bychom našli ještě více.

V některém z dalších článků se podíváme například na strategická partnerství nápojů a dalších potravin. Napište nám do diskuze, jestli vás sponzoři ve sportu a jejich reklamy ovlivňují při nákupu potravin. Kupujete pak dané zboží v obchodě raději? Jaké?

Zdroje: Kupi.cz, Formula 1