Vánoční reklamy jsou neodmyslitelnou součástí sváteční atmosféry. Dokážou vyvolat emoce, nostalgii a navodit kouzlo Vánoc, ať už je milujete, nebo přepínáte. Každý rok se firmy předhánějí, aby vytvořily spoty, které diváky chytnou za srdce a zůstanou v paměti. Jaké jsou ty nejpovedenější? Pojďme se na ně podívat.
Program v televizi doplňují v předvánočním i vánočním období reklamy, které jsou součástí sváteční atmosféry a dokreslují kouzlo Vánoc. Češi tyto reklamy vnímají jinak než ty klasické, a v televizi je valná část lidí dokonce vyžaduje. Najdou se ale i ti, kteří kvůli nim televizi raději vypínají.
„Reklamy nemusím, ale vánoční mají výjimku. Zbožňuji tu hudbu, celkovou atmosféru a hned se díky tomu těším na Vánoce víc. Mám u nich vždy husí kůži,“ svěřuje se čtenářka Bibiana.
„Sváteční reklamy mi nevadí, ale pokud jsou už od začátku listopadu, nechávám raději televizi vypnutou. Je to na mě moc brzy a mám z toho spíše pak stres, že se svátky už moc blíží. Jsem vždy nervózní z toho, že bych měla začít péct, nakupovat dárky a podobně. Vždy si proto dávám v listopadu detox a ladím se na Vánoce až v prosinci, proto také zapínám TV až v posledním měsíci v roce,“ přidává svůj pohled Pavlína.
Investovat do reklam v televizi je pro značky výhodné, protože se marketingově jedná o nejsilnější období a tržby se zvedají ve všech odvětvích. V prosinci roku 2022 jen na americkém trhu firmy investovaly do reklamy 1,9 miliardy amerických dolarů.
Někteří používají zkrácené spojení kuřízek místo kuřecího řízku již tradičně, ale víte, kde se toto označení vzalo? Bylo to ve vánoční reklamě Tesca, která byla tolik chytlavá, že si získala srdce mnoha diváků. Tato reklama vznikla v roce 2013 a mluví se o ní dodnes.
Ikonická reklama Kofoly je natolik oblíbená, že se vryla pod kůži snad všem divákům. Tím Kofola uhodila hřebíček na hlavičku, a proto ji můžeme vidět v TV už od roku 2003, což je 21 let. A pokud vám už chybí známé „nene, já nemusím, já už ho vidím“, tak nebojte, reklama letos v televizi již běží.
Umíte si představit Vánoce bez Coca-Coly a nostalgického kamionu? My ne. Zajímavé je, že známý spot vznikl ve stejný rok jako výše zmíněné zlaté prasátko od Kofoly. Coca-Cola to zkrátka umí a jakmile její znělka začne hrát v TV, jako by se zastavil čas a vzduch zaplnily kouzelné jiskřičky. Společnost Coca-Cola totiž ví, na co cílit – základními hodnotami jsou rodina, vzpomínky, dětská radost i přátelství. A to na lidi funguje.
Jakmile do vánočního spotu obsadíte hvězdu ze Sám doma, máte vyhráno. A ve které reklamě že hrál? Byla to upoutávka na službu Asistent Google. Herec Culkin byl sice dětskou hvězdou a v reklamě mu bylo už 38, ale ani spousta diváků už nebyla dětmi, takže na cílovou skupinu to skvěle zafungovalo.
Aerolinka vsadila na dobré srdce, dojetí i autentické reakce. Středobodem spotu byli dva piloti, kteří vtrhli do londýnského baru, aby Kanaďanům rozdali zpáteční letenky domů. Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat a oko nezůstalo suché snad ani u jednoho člověka.
Vánočních reklam, které vás chytnou za srdce, samozřejmě vzniklo a stále vzniká velké množství, a tak jsme nemohli zařadit všechny. Za zmínku určitě stojí i Dedoles, Lidl, Billa, Vodafone, McDonald, Rohlík, Lindt, PENNY nebo drogerie dm.
Nový reklamní spot má letos i Babiččina volba, která zdůrazňuje, že láska je jednou z nejdůležitějších ingrediencí při pečení. Atmosféru celé reklamě dodává kultovní hit „Love is All Around“.
A co Češi od vánočních reklam očekávají? Chtějí zavzpomínat, lehce se dojmout, zasmát se a cítit relax. Požadují světýlka, sníh, atmosféru pohodového večera, klidných příprav i skvělého jídla.
Firmy se snaží zaujmout, proto do svých vánočních reklam často obsazují známé tváře, díky kterým je reklama lépe zapamatovatelná. Můžete si tak spojit Vodafone s Martinem Hoffmanem, Lidl s Václavem Neckářem nebo Penny s duem Genzer a Suchánek.
Zdroj: Kupi.cz