Chybějící testery nutí zákazníky otevírat nové výrobky. „Nedělejte to,“ vzkazují obchody

Žena si prohlíží kosmetiku v obchodě. Drazen Zigic / Shutterstock.com

Chybějící testery v drogeriích nutí některé zákazníky otevírat produkty, aby si je vyzkoušeli. Obchody ale varují, že takové chování může mít nepříjemné následky – jak pro ostatní nakupující, tak pro samotné výrobky. Co na to říkají obchody a proč byste si měli dát pozor?

Přečtěte si také

Nejlepší bezdrátová sluchátka. Vyrovnají se Apple AirPods?

V drogeriích jsou stovky produktů, které jsou nějakým způsobem zajímavé. Zákazníka mohou lákat účinky výrobku, zajímavý obal a nebo zkrátka chytrý marketing. Jenže ne vždy má zákazník možnost vyzkoušet si třeba vůni daného produktu. Nejčastěji se s tím můžeme setkat u sprchových gelů, odličovacích gelů a nebo třeba osvěžovačů vzduchu. I když je na obalu často i velmi detailně popsaná vůně, zákazníci přesto produkty otevírají a produkt zkoušejí. Jenže je to dovoleno?

Zkoušení produktů, které nejsou testery: Je to dovoleno?

Ne, zkoušet produkty, které nejsou testery, dovoleno není. Je spousta důvodů, proč by se neměly otevírat lahvičky produktů určených k prodeji zákazníkům. Nejspíš ani vy byste nechtěli mít doma čisticí gel, do kterého strkal nos někdo jiný, popřípadě deodorant, ze kterého už někdo stihl třetinu vystříkat v drogerii.

Samotné drogerie o podobných praktikách zákazníků moc dobře ví, ale nesouhlasí s tím. „Na rozdíl od testerů, kde si mohou zákazníci dle libosti výrobek zkoušet a počítají přitom s tím, že stejně tak je zkusil někdo jiný před nimi, je otevírání a ověřování si vůně u ostatních výrobků mnohem problematičtější. Může při něm dojít nejen k fyzickému porušení obalu (protržení pečeti, odjištění pojistky uzávěru apod.), ale také k úbytku množství a v neposlední řadě i ke kontaminaci bakteriemi, což může vést ke znehodnocení celého výrobku,“ popisuje pro Kupi Rita Gabrielová, manažerka komunikace a PR ve společnosti Rossmann.

Žena si v obchodě stříká parfém na zápěstí. BearFotos / Shutterstock.com

„Víme o tom, že někteří zákazníci cítí potřebu testovat i u těch výrobků, které tester nemají, ale jako prodejce, který garantuje kvalitu, gramáž i nezávadnost nabízeného sortimentu, tuto praxi nevidíme rádi. Nikdo z nás by si nechtěl koupit podobně „ovoněný“ nebo předem otevřený výrobek, ve kterém chybí, byť nepatrné, množství náplně. Na naší straně vždy očekáváme, že zákazníci budou ohleduplní k sobě i ostatním kupujícím a podobné „testování“ výrobků na našich prodejnách omezí na minimum,“ dodává Rita Gabrielová.

Otevíráním produktů se může snížit jejich trvanlivost

Nepovolené testování kosmetiky v drogeriích má ale mnohem víc negativních dopadů, na které nakonec doplatí sami zákazníci, kteří si již otevřený produkt zakoupí. Otevíráním produktů se totiž může také snížit jejich trvanlivost. „Zákazníkům doporučujeme, aby se vyhýbali otevírání produktů, které nejsou označeny jako testery. Většina těchto produktů nemá stanovenou expiraci, ale na jejich obalu zákazníci naleznou symbol tzv. „kelímku“, který určuje dobu spotřeby od okamžiku otevření. Po uplynutí této doby může dojít k nežádoucím změnám vlastností produktu v důsledku vniknutí vzduchu do balení,vysvětluje čtenářům magazínu Kupi Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Když si pak nic netušící zákazník koupí podobný výrobek a stane se, že se mu po krátké době „zkazí“, může z toho vinit samotnou značku výrobku, respektive její kvalitu. Důvodem však nemusí být kvalita, ale právě zmíněné otevírání produktů.

Zkoušíte v drogeriích výrobky, které nejsou označeny jako testery? Je vaším důvodem nedostatečný popis produktu a nebo si zkrátka chcete vůni před koupí vyzkoušet sami?

Zdroj: Kupi.cz