Zákazníci jsou většinou zvyklí posuzovat cenu toaletního papíru za jednu ruličku papíru, některé drogerie však cenu přepočítávají na útržky. To pak může pochopitelně být pro některé zákazníky dokonce i matoucí, ačkoliv se tato varianta jeví jako přesnější. Proč k tomuto kroku obchody přistupují?
Někdo kupuje toaletní papír a jeho cenu vůbec nezaznamenává, jelikož se jedná o nutnou investici, jiní se však řídí malými písmeny na cenovce, ze které lze mnohé vyčíst. Většina obchodů u ceny toaletního papíru uvádí cenu za jednu roli, na což jsou zákazníci zvyklí. Tu tam samozřejmě lze dohledat také, ale pozor: V některých drogeriích to mohou mít nastavené jinak. Mezi jednu takovou patří drogerie dm, která uvádí cenu za 100 útržků. Ačkoliv je to přesnější, někteří zákazníci si tento údaj mohou splést s cenou za jednu roli a toaletní papír se jim pak může u pokladny jevit jako dražší.
Dražší mohou být i toaletní papíry se splachovací ruličkou.
„Cenu toaletního papíru jsme uváděli vždy v přepočtu za 100 útržků, nikoliv za ruličku. Je totiž rozdíl, pokud je na roli 180, 200 nebo 220 útržků. Pokud se zákazník dívá na přepočet prodejní ceny, měl by mít k dispozici relevantní jednotky. Věříme, že takto transparentně uvedené informace pomohou zákazníkům lépe se rozhodnout na základě skutečné hodnoty, kterou dostávají. K tomu, zda mohou být zákazníci zmatení, jsme zatím obdrželi většinou pozitivní zpětnou vazbu. Mnozí zákazníci oceňují jasnost a srozumitelnost, kterou tento systém přináší. Samozřejmě jsme otevřeni dalším názorům a připomínkám,“ sdělil pro Kupi Jiří Peroutka, manažer komunikace drogerií dm.
V dalších drogeriích, mezi které patří Rossmann či Teta Drogerie se na cenovce uvádí cena toaletního papíru za roli, stejně tak to má i například internetový supermarket Košík.cz a také Alza.cz, která nedávno přišla s vlastní nabídkou drogerie.
Ceny se ale v poslední době změnily i v supermarketech. Například Lidl prodává rajčata a papriky s uvedenou cenou za 100 gramů, což může na zákazníka sice na první pohled působit jako levná záležitost, ve skutečnosti to ale může být přesně naopak. U pokladny pak zákazník zjistí, že platí mnohem víc, než původně chtěl. Podobně to má také Billa, která tímto způsobem nabízí některé ovoce – třeba třešně, které jsou jinak poměrně drahé. Cena za 100 gramů však působí levněji. Zdá se, že si obchody v poslední době přepočet ceny na gramy oblíbily, zákazníci už nejspíš tolik ne.
Pokud si nejste jisti cenou, podívejte se na cenové srovnávače. Například aplikace Kupi.cz umí po naskenování čárového kódu ukázat nejvýhodnější cenu ve vašem okolí napříč obchody a ukáže vám i cenu za jednotku.
Zdroje: Kupi, dm drogerie, Billa, Lidl