Co kupují dnešní teenageři? Merch od slavných youtuberů, který jejich zdraví často neprospívá

Dítě drží v rukou plastovou láhev s nápojem Prime. Matthew Nichols1 / Shutterstock.com

Youtubeři a influenceři s obrovským dosahem často mají svůj vlastní merch, který je velmi zajímavý zejména pro mladší fanoušky. Ti si často od svých oblíbenců pořídí cokoliv, a to klidně i za vyšší cenu.

Přečtěte si také

Dokonalý plán předvánočního úklidu: Díky 15 minutám denně bude domácnost jako ze škatulky

Ledový čaj Popstar Tea

Jeden z nejznámějších českých zpěváků je nepochybně Calin. Ten se už před více než rokem rozhodl pro prodej vlastních ledových čajů jménem Popstar Tea, které mají už od začátku obrovský úspěch. Při prvním spuštění prodeje se všechny zásoby vyprodaly během pouhých čtyř minut. Jako první se do prodeje dostala příchuť vanilka a broskev, po čase se objevila i novinka bez cukru s příchutí jahody a máty. Ledové čaje vyrábí rakouská společnost Pfanner, která se na výrobu ledových čajů a dalších nápojů specializuje.

Čokolády od MrBeast

Youtuber MrBeast má více než 320 milionů odběratelů, což z něj činí jednoho z nejúspěšnějších youtuberů na světě. I on vytvořil vlastní merch. Jelikož je jeho publikum velmi mladé, rozhodl se pro čokolády. Nabízí je v příchutích, jako je mléčná, tmavá, s arašídovým máslem a křupavá s rýžovými zrníčky.

S čokoládami od youtubera MrBeast se však pojí i několik kauz. Například Youtuber Ahnestly tvrdí, že MrBeast pro svou značku čokolády Feastables využívá dětskou práci. Zároveň se objevilo i několik pozitivních zpráv, například to, že se čokoláda z produkce společnosti Feastables bude vyrábět z kvalitního kakaa s doložitelným původem, zemědělcům se mají platit provize, budou podporovat družstva s cílem zvýšit bezpečnost a udržitelnost pěstování kakaa a také se zavazují k dlouhodobým vztahům, které zemědělcům zajistí stabilní příjmy.

Dítě drží v ruce čokoládu od slavného youtubera. Matthew Nichols1 / Shutterstock.com

Nápoje Prime

Není to tak dávno, co se láhev nápoje Prime v obchodech nebo na internetu prodávala i za více než 200 korun. To mladým fanouškům nijak nevadilo, zkrátka chtěli Prime za každou cenu ochutnat – a to ideálně všechny příchutě, kterých je rovnou několik. Rodičům dětí se tak někdy mohla z cen těchto produktů zamotat hlava.

Prime rozhodně nepatří mezi zdravé nápoje, ačkoliv se tak tváří. Jeden druh Prime nápoje na sobě nese popis „hydratace“, druhý zase „energie“. Výrobce uvádí, že se jedná o nápoj ideální pro sport. Ve skutečnosti ale obsahuje nadměrné množství cukru (5 gramů), vysoké množství draslíku a naopak nízké množství sodíků v porovnání s podobnými nápoji. Samozřejmostí je i vysoké množství kofeinu i umělých sladidel a barviv, což z něj činí nevhodný nápoj pro děti.

Na lahvích nápoje Prime se objevilo doporučení, že by ho neměly pít osoby mladší 18 let. Zajímavé je, že právě na děti Prime cílí a často ho můžeme vidět spíše u mladších fanoušků influencera Logana Paula.

Obědové balíčky Lunchly od influencerů

Influenceři MrBeast, Logan Paul a KSI se spojili, aby vytvořili obědové balíčky pro děti. Nejspíš nikdo nečeká, že by mohly být jiné než plné chemických látek, youtubeři však slibují, že budou zdravé. MrBeast, Logan Paul a KSI se spojili a vytvořili Lunchly, tedy boxy s různými svačinami, které si mohou děti brát do školy. To je nepochybně velice chytrý marketingový tah, protože děti budou ve škole boxy rozebírat a všichni si je budou chtít koupit také.

Tři krabičky s různými obědovými jídly, jako je pizza, nachos nebo sendviče, sladkostí a nápojem Prime. Lunchly

„Naším cílem bylo vždy poskytovat nejen vysoce kvalitní výrobky, ale také zdravější alternativy,“ uvedl spoluzakladatel společnosti Lunchly Logan Paul. Na první pohled se ale nezdá, že by svačinové boxy Lunchly mohly být zdravé. Skládají se z nachos, nápoje Prime, čokolády a čehosi, co připomíná pizzu se salámem. To skutečně na zdravý oběd moc nevypadá, ale přesto je jisté, že se produkty i tak těší obrovské popularitě.

Zdroje: CNN, The Grocer, Sportskeeda, Forbes