Česká republika zná své letošní „super značky“. Slavnostní předávání cen dvanáctého ročníku se uskutečnilo 30. září 2024 a představilo nové lídry v oblasti inovací a sdílení dobré praxe, kteří jsou z pohledu zákazníků i odborné poroty oblíbení a důvěryhodní. Kromě speciální ceny pro osobnost a organizaci roku si tituly připsalo i přes čtyřicet známých značek, řetězců nebo obchodů. Kdo jsou letošní vítězové a v čem jsou (nejen) pro své zákazníky výjimeční?
Celosvětové ocenění Superbrands se každoročně uděluje v téměř 90 státech. Podobně jako jinde, i v rámci České republiky titul získávají značky s dobrou pověstí, které jsou symbolem síly, inovace a odpovědnosti. A díky svým výjimečným výrobkům a službám si získávají přízeň a důvěru zákazníků, kteří si s nimi spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah.
Značky nominují na základě dotazníků sami spotřebitelé, o vítězích následně v několika kolech rozhoduje odborná porota. Ocenění pak smí na svých výrobcích a propagačních materiálech používat logo SUPEBRANDS. Díky němu můžete mít jako zákazníci jistotu, že se vám například dostane kvalitních a inovativních služeb a produktů, dobrého klientského servisu, udržitelného a odpovědného přístupu nebo skvělého nákupního zážitku.
Ani letos mezi vítězi v kategorii Consumer Superbrands (neboli Spotřebitelské superznačky) nechyběli favorité, kteří titul obhájili již opakovaně. Jako například oblíbená dm drogerie, která ocenění získala ve všech u nás pořádaných 12 ročnících.
„Vážíme si skutečnosti, že odborná porota i veřejnost dm dlouhodobě vnímají jako brand, který je synonymem síly a společenské odpovědnosti i jako brand, který posouvá hranice zákaznického zážitku a neustále hledá nová řešení,“ uvedl pro Kupi Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt a dále doplnil: „Všichni v dm máme stejný cíl – spokojeného zákazníka. A právě to, že naši zákazníci vědí, že se snažíme o jejich maximální spokojenost, je důvodem, proč se k nám rádi vracejí a považují náš Superbrand za svůj lovebrand.“
I některá další jména se stala v průběhu let stálicemi na seznamu vítězů. Od roku 2014 zákazníci například pravidelně oceňují trafiky Geco, produkty Vileda, Kores či ScanQuilt, stejně tak jako řetězec Kaufland.
„Z obhájení titulu Superbrands máme velkou radost. Za více než 25 let na českém trhu se nám podařilo vybudovat si důvěru zákazníků, obchodních partnerů i dodavatelů. Do budoucna chceme pokračovat tímto směrem a nadále zvyšovat kvalitu našeho sortimentu i poskytovaných služeb,“ sdělila Kupi Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.
Z obchodů si letos již po několikáté odnesly pečeť Superbrand také Klenoty Aurum, Electro World, e-shop Dedra, řetězec Super ZOO, pražské nákupní centrum Palladium, produkty Franz Josef Kaiser a v neposlední řadě podruhé i lékárny Dr.Max.
Dvanáctý ročník také představil řadu nových super značek, které u zákazníků a odborné poroty zazářily poprvé. Jako například přední český výrobce pečiva Penam.
„Získání ocenění SuperBrands 2024 by nebylo možné bez našich věrných zákazníků, kteří nám důvěřují a kteří volí PENAM jako svého každodenního partnera při výběru pečiva,“ uvedl Martin Dolský, ředitel marketingu firmy. Základem úspěchu je potom podle společnosti oddanost tradičním hodnotám spojená s moderními technologiemi a inovacemi, stejně tak jako kombinace osvědčených receptur a každodenního úsilí vkládaného do výroby kvalitních a chutných pekařských výrobků.
Speciální cenu Superson – Osobnost roku 2024 potom získal profesor MUDr. Pavel Šlampa, CSc., vysoce uznávaný odborník v oboru radiační onkologie. Vítězem ocenění Honorary Superbrand pro rok 2024 se pak stala organizace Women for Women (W4W), která mimo jiné podporuje rodiny s dětmi i samoživitelky a samoživitele.
Zdroj: Czech Superbrands, Pekařská rodina, Kaufland, dm drogerie, Kupi