Je možné vrátit dioptrické brýle zakoupené online, když vám nesedí?

Žena si v optice zkouší brýle Terelyuk / Shutterstock.com

V současné době už si zákazník pro nové dioptrické brýle nemusí osobně do obchodu, ale může si je objednat pohodlně online. Jenže jak probíhá případné vrácení a je to vůbec možné?

Přečtěte si také

Neodolatelné škvarkové pagáčky: Křupavá a rychlá chuťovka jen tak k televizi

Na internetu je výběr dioptrických brýlí skutečně obrovský, mnohem větší než v kamenných prodejnách. Brýle jsou často i levnější, takže se lidé čím dál častěji uchylují k nákupu brýlí online. Jenže tento způsob nákupu může mít několik nevýhod – třeba to, že si brýle na sobě nevyzkoušíte.

Zkoušení brýlí online

Větší e-shopy nabízí možnost vyzkoušet si brýle online podle vaší fotografie nebo pomocí kamery. Tento způsob může zákazníkovi pomoct s výběrem brýlí díky tomu, že obroučky uvidí na svém obličeji. Metoda však nemusí být přesná a obroučky ve skutečnosti nemusí sedět tak dobře, jak se zdálo na obrazovce počítače. V takovém případě by zákazník mohl zvážit vrácení brýlí. Jenže je to vůbec možné?

Brýle s černou obroučkou na stole Dominika-photo / Shutterstock.com

Je možné dioptrické brýle vrátit?

Pokud jsou brýle nějakým způsobem poškozeny, tak je samozřejmě můžete reklamovat. Jak je to ale s brýlemi, které vám zkrátka nesluší a nelíbí se vám? E-shop Alensa v tom má jasno: Pokud si objednáte brýle a usoudíte, že vám nesluší, není to důvod pro jejich vrácení. Máte však ze zákona nárok na vrácení brýlových obrub do 14 dnů. Mělo by se ale jednat o kompletní balení včetně cedulek a obalů.

Pokud se necítíte na kupování brýlí online, můžete zvážit objednání obrouček na prodejnu, kde si je nejdříve vyzkoušíte. „Určitě je možné objednat si nejdříve obruby, které si můžete na optice vyzkoušet. Pokud Vám následně nebudou obruby sedět, je zde lhůta 30 dnů pro vrácení zboží, které je možné provést i osobně na naší optice,“ potvrdila Alensa pro Kupi.

Peníze dostanete zpátky jen částečně

Internetový obchod eyerim v obchodních podmínkách uvádí, že nelze odstoupit od smlouvy, pokud jste si nechali brýle nebo čočky vyrobit na zakázku. V případě nespokojenosti však můžete vrátit alespoň brýlové obruby. Peníze za brýlové čočky vám však v takovém případě vráceny nebudou.

Podobně to má i optika Grandoptical, která také neumožňuje vrácení brýlí s brýlovými čočkami vyrobených na zakázku. Je to pravděpodobně z toho důvodu, že čočky vyrobené na zakázku už nemají další využití, tudíž by musely být zničeny. Z tohoto důvodu doporučujeme brýle raději předem osobně vyzkoušet v prodejně.

Další možností je si brýle vyhlédnout a vyzkoušet v kamenné prodejně a poté si ten samý typ najít na internetu a objednat za výhodnější cenu. Při koupi v optikách má ale zákazník většinou nárok i na bezplatné měření zraku v rámci nákupu.

Zdroj: Alensa, eyerim, Grand Optical, Kupi