Oblíbená americká značka Bath & Body Works vstupuje na český trh. Voňavé produkty už na vás čekají

Obchod Bath & Body Works Sorbis / Shutterstock.com

Jednou zkusíte a už nechcete nic jiného. Přesně to říkají ti, kteří na značku s kosmetickými produkty, ale například i svíčkami nedají dopustit. Důraz totiž klade na neodolatelné vůně. Nyní si jejich produkty můžete koupit na českém e-shopu a brzy i v kamenných obchodech.

Přečtěte si také

Sekáče už dávno nejsou jen obchody pro chudé. Stal se z nich nový „sport“

Zavedená značka Bath & Body Works

Založení v roce 1990 napovídá, že se nejedná o žádnou rychlokvašku, nýbrž oblíbenou značku s dlouholetou tradicí. Za více než 30 let působení si brand získal srdce zákazníků, kteří nedají dopustit na kvalitní produkty s naprosto neodolatelnými vůněmi, na těch si totiž značka zakládá. Během svého působení rozšířila sortiment o parfémy, svíčky, produkty v péči o tělo, ruce, vlasy i zdraví a potěší i milovníky vůní do bytu či auta.

Důraz klade na propracovaná barevná balení a speciální limitované edice. Podzimní kolekce i edice věnované oblíbeným seriálům, nejen ty pocházejí z dílny Bath & Body Works. Své produkty nabízí na více než 1 850 pobočkách v USA a Kanadě a na více než 450 mezinárodních franšízových pobočkách a e-shopech.

Příchod na český trh

Značka ví, že ji mnozí čeští zákazníci znají, a protože chce navázat vztah i s těmi, kteří o ní nikdy neslyšeli, Česko se stává třetím evropským trhem, kam se brand pod franšízou Alshaya Franchise rozšiřuje. Pro začátek byl v první polovině září spuštěn e-shop s více než 2 000 ikonickými produkty pro muže i ženy, včetně speciální edice, ale do budoucna je naplánováno i otevření kamenné prodejny, dle dostupných informací to má být v průběhu roku 2025.

Produkty Bath & Body Work a taška obchodu JJava Designs / Shutterstock.com

Promyšlený marketing

Marketing je v dnešní době zásadní a je třeba znát trendy, pokud značka chce směřovat k úspěchu. Zvlášť u online prodeje je potřeba přesvědčit zákazníky, podsouvat jim informace přímo pod nos a vsadit i na to, co všichni milují, a to jsou slevy a výhodné akce.

Značka ví, co na její zákazníky funguje, takže ještě před spuštěním e-shopu rozjela i sociální sítě, které začala zaplňovat lákavými příspěvky. Zákazníky se snaží přitáhnout zavádějícími cenami, slevami či dalšími akcemi.

Spuštění e-shopu bylo také příležitostí k vytvoření speciální edice s názvem Gingham v rámci kampaně Gingham Heritage. Zákazníci také mohou využít obrandované hastagy #FindYourGingham a #Bath&BodyWorksLovesCzechia u svých příspěvků.

Konkurence bude mít co dělat

Kosmetický průmysl je odvětví, které dle Retailnews odolalo i slabému období, jako byla covidová pandemie. Zákazníci kupují kosmetiku online i offline a konkurence je velká. Příchozí značky to mají těžké, jelikož tu máme ty, které jsou na českém trhu již zavedené (příkladem může být Rituals nebo Manufaktura), proto je obtížné se jim vyrovnat, to platí minimálně pro nové, anebo neznámé značky.

Ty s delší tradicí to mají jednodušší, jelikož je lidé znají již ze zahraničí a někteří mají produkty ozkoušené. Výzvou je pak získání zákazníků, které brand neznají a přesvědčit je o silné pozici mezi ostatními značkami. Na online úspěchu pak závisí i možnost otevření kamenných prodejen.

Obchod Bath & Body Work Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Novinky na českém trhu

Čím dál tím více značek má zájem o vstup na český trh, protože vidí v českých zákaznících prodejní potenciál. Fastfoodový řetězec Popeyes si získal Čechy a přilákal i další gastronomické brandy jako Wendy's, Pizza Inn nebo Five Guys.

Přivítáme i nový diskontní řetězec Woolworth, což je konkurence pro oblíbené levné obchody s oblečením, dekoracemi nebo domácími potřebami, jako je Pepco, Action nebo Kik.

O český trh je doopravdy zájem, přivítali jsme totiž i čínskou automobilka Maxus a loni na trh vstoupil i výrobce luxusního spodního prádla Victoria's Secret, který otevřel obchod v obchodním centru Westfield Chodov, nebo online obchod s módním zbožím Trendyol.

Zdroj: TZ Presscode, Bath & Body Works, e15, Kupi, Retailnews