Napětí mezi módními rivaly roste: Shein obviňuje Temu z krádeže designů, co to bude znamenat pro zákazníky?

Logo aplikace Temu a logo aplikace SHEIN v telefonu Koshiro K / Shutterstock.com

Válka mezi dvěma módními giganty, Shein a Temu, se vyostřuje. Shein podal žalobu obviňující Temu z krádeže designů a prodeje falzifikátů. Jaké jsou důvody těchto obvinění a jaká je reakce Temu?

Přečtěte si také

Celková cena není vždycky nejdůležitější. Výhodnost nákupu odhalí cena za jednotku

Autorská práva v ohrožení

Společnost Shein, známá svými levnými a trendy oděvy, podala žalobu proti svému rivalovi Temu za údajnou krádež designů a porušování autorských práv. Shein tvrdí, že Temu podporuje prodejce v kopírování jejich návrhů a prodeji falešných výrobků.

Žaloba, která byla podána u federálního soudu ve Washingtonu, D. C., zdůrazňuje, že Temu se tváří jako legitimní online tržiště, zatímco využívá neetické praktiky k získání konkurenční výhody.

Ekonomika nízkých cen

Podle stížnosti Shein láká Temu zákazníky na extrémně nízké ceny, které jsou tak nízké, že Temu na každém prodeji tratí peníze. „Pouze tím, že budou prodejce navádět k porušování duševního vlastnictví a prodeji falzifikátů, může Temu doufat, že zmírní obrovské finanční ztráty,“ uvádí žaloba.

Historie sporů

Tento konflikt není mezi oběma společnostmi nový. V minulosti Shein čelil obviněním z kopírování oděvů a doplňků nejen od velkých značek jako HM, ale i od menších návrhářů. Samotný Shein se dokonce stěhoval do Singapuru, aby se vyhnul právním problémům, zatímco jeho výrobní základna zůstává v Číně.

Problematika obchodních tajemství

Žaloba také obviňuje Temu z krádeže obchodních tajemství. Shein tvrdí, že Temu získal důvěrné informace o jejich nejprodávanějších produktech, které pak použil k výrobě napodobenin. „Temu nařídil svým prodejcům, aby kopírovali naše nejprodávanější výrobky a prodávali je jako napodobeniny na své platformě,“ píše se v žalobě.

Telefon s logem Temu v miniaturním nákupním vozíku, v pozadí mapa světa chayanuphol / Shutterstock.com

Sociální sítě a falešná reklama

Shein dále tvrdí, že Temu používá falešnou reklamu na sociálních sítích k přetahování zákazníků. Podle žaloby Temu vytváří reklamy, které vypadají, že pocházejí od Shein, ale ve skutečnosti vedou na Temu. „Temu nařizuje svým influencerům, aby klamali a říkali, že jejich produkty jsou levnější a kvalitnější než Shein,“ uvádí žaloba.

Výhled do budoucnosti

Zatímco soudní proces pokračuje, je jisté, že napětí mezi těmito dvěma giganty bude i nadále růst. Shein žádá soud, aby Temu zakázal používání jejich obchodních tajemství, a doufá v rozhodnutí, které by ukončilo takové praktiky. Výsledek tohoto právního sporu může mít dalekosáhlé důsledky pro celý módní průmysl.

Zdroje: The Guardian, CNBC, Kupi