Slovenský trh s elektronikou čeká významná změna. Oblíbený řetězec Datart ukončí svou samostatnou činnost a spojí se s konkurenční značkou Nay. Tato fúze, schválená antimonopolním úřadem na začátku června, přinese řadu změn pro zákazníky. Co to znamená pro stávající uživatele služeb Datartu a jaké novinky mohou očekávat?
Datart, který byl dlouholetým hráčem na slovenském trhu s elektronikou, se chystá ukončit svou samostatnou existenci. Od 1. září 2024 budou všechny pobočky Datartu na Slovensku fungovat pod značkou Nay. Tato změna je součástí širší strategie spojení obou řetězců, přičemž v České republice bude naopak dominovat značka Datart.
Nay k této transformaci na svém webu uvedl: „Datart byl super, ale od 1. září bude Nay. Spojujeme se, abyste se mohli těšit z nových prodejních míst, ještě lepších služeb a dalších odborníků, kteří vám rádi poradí.“ Toto prohlášení naznačuje, že cílem fúze je poskytnout zákazníkům rozšířenou síť prodejen a zlepšené služby.
Jednou z prvních viditelných změn bude přesměrování návštěvníků webu Datart na e-shop Nay. Tato změna by měla proběhnout koncem léta. Pro stávající zákazníky Datartu je důležité vědět, že jejich zákaznické účty budou automaticky převedeny a začnou fungovat i na stránkách Nay.
Zákazníci si nemusí dělat starosti o historii svých nákupů – všechny detaily o předchozích transakcích budou dostupné v jejich zákaznickém kontu na novém webu. To zajistí kontinuitu a usnadní případné reklamace či vrácení zboží.
Pro ty, kteří vlastní dárkové poukázky Datartu, je dobrou zprávou, že tyto poukázky zůstanou platné i po fúzi. Budou je moci uplatnit v prodejnách Nay nebo v jejich online obchodě. Na druhou stranu, zákazníci by měli být pozorní ohledně slevových kódů. Ty budou funkční pouze do 25. srpna 2024. Po tomto datu již nebude možné tyto kódy uplatnit, proto je důležité je využít včas.
Jednou z klíčových otázek při takových fúzích bývá otázka reklamací a zákaznického servisu. Nay v tomto ohledu ujišťuje zákazníky: „Od září se v kterékoliv prodejně Nay postaráme o bezproblémové vyřízení vašich objednávek a reklamací, které se týkají vašich nákupů v Datartu,“ slibuje na svém webu elektroprodejce.
To znamená, že zákazníci, kteří zakoupili zboží v Datartu, budou moci řešit případné reklamace či problémy s objednávkami v kterékoliv pobočce Nay. Tento přístup by měl zajistit hladký přechod a minimalizovat případné nepříjemnosti pro zákazníky.
Fúze Datartu a Nay bude mít nepochybně významný dopad na slovenský trh s elektronikou. Spojením těchto dvou velkých hráčů vznikne silnější entita, která bude schopna lépe konkurovat ostatním řetězcům a online prodejcům. Pro zákazníky to může znamenat širší výběr zboží, potenciálně lepší ceny díky větší vyjednávací síle spojeného řetězce vůči dodavatelům a také rozšířenou síť prodejen a servisních míst.
Zdroj: Datart, Nay, Kupi