Spolupráce PENNY s Nesnězeno překonává očekávání: Češi v obchodě zachrání 95 % potravin, které by jinak skončily v koši

Mobilní aplikace PENNY a taška plná potravin PENNY

Češi opět dokazují, že jim není lhostejný osud naší planety. S nadšením se zapojují do záchrany potravin, které by jinak skončily v koši, a to díky spolupráci obchodního řetězce PENNY a platformy Nesnězeno. Tento průkopnický projekt již zachránil přes 300 tun jídla a inspiruje k dalším odvážným krokům v boji proti plýtvání.

Přečtěte si také

Letní svačinky: Zapomeňte na řízek v chlebu a připravte si lehké snacky, které v horku vydrží a zasytí

Spolupráce PENNY a Nesnězeno překonává očekávání

Když se spojí dvě silné značky s jasnou vizí, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. PENNY a Nesnězeno odstartovaly svou spolupráci v dubnu loňského roku a již od začátku bylo jasné, že půjde o něco velkého. Z pilotního projektu na několika pražských prodejnách se rychle stala celonárodní iniciativa, která dnes zasahuje téměř polovinu všech obchodů PENNY v Česku. Každý den se tak podaří ve 200 prodejnách PENNY zachránit okolo 3 tun potravin, které by jinak nenašly cestu na náš stůl.

„Celý tým z PENNY se s velkým nadšením pustil do boje za záchranu jídla, za což jsme jim, stejně jako uživatelům Nesnězeno, velmi vděční. Záchrana jídla se navíc pro zákazníky stala součástí každodenního nákupního rituálu: 75 % uživatelů nakupuje v obchodech PENNY a zároveň využívá Nesnězeno,“ říká Jakub Henni, CEO Nesnězeno.

Jednoduchá cesta k záchraně potravin

Zákazníci si tento koncept záchrany jídla zamilovali a stal se nedílnou součástí jejich nákupních zvyklostí. Není divu, vždyť 75 % uživatelů Nesnězeno pravidelně nakupuje v PENNY a využívá výhod této spolupráce. Princip je přitom až geniálně jednoduchý - stačí si v aplikaci nebo na webu Nesnězeno vybrat nejbližší prodejnu PENNY, objednat si balíček potravin s blížícím se datem spotřeby a vyzvednout si ho na prodejně. Zákazník tak získá kvalitní potraviny za skvělou cenu a ještě má dobrý pocit, že pomohl předejít zbytečnému plýtvání.

Za cenu 79 korun si mohou zákazníci zakoupit balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo nebo chlazené zboží. Hodnota zboží v balíčku činí minimálně 160 korun, takže zákazník získává slevu nejméně 50 procent. Průměrná hmotnost jednoho balíčku je obvykle 2-3 kg.

Motivace podpořit dobrou věc

Motivace podpořit dobrou věc je mezi Čechy silná, o čemž svědčí i impozantní čísla - do projektu se již zapojilo 15 tisíc unikátních zákazníků, kteří společně zachránili přes 300 tun jídla. A zájem neutuchá, ba naopak - poptávka po balíčcích Nesnězeno často převyšuje nabídku a přes 95 % všech balíčků se prodá.

„Zákazníci mají o úsporná řešení velký zájem, proto jsme se spojili s Nesnězno. Spolupráce je výhodná pro obě strany. Zákazníci mohou nakoupit ještě výhodněji nad rámec aktuálních slev a my prodáme potraviny, které by jinak přišly nazmar,“ popisuje tiskový mluvčí PENNY Tomáš Kubík.

Taška plná potravin z BILLA z projektu „Nejsme k zahození“ BILLA

Budoucnost záchrany potravin

„Doufáme, že brzy bude Nesnězeno dostupné i u dalších prodejců po celé zemi,“ uzavírá Jakub Henni. Spolupráce s PENNY ukazuje, že záchrana jídla je účinným nástrojem snižování nadbytků pro mezinárodní prodejce a může se stát standardem i v dalších regionech.

Konkurence Billa a Lidl

BILLA

BILLA také přišla s vlastním projektem „Nejsme k zahození“ který má za cíl bojovat proti plýtvání potravinami. Tento chvályhodný počin spočívá v nabídce tříkilových tašek plných ovoce a zeleniny, které by jinak skončily v koši. Každá taška obsahuje minimálně čtyři druhy ovoce nebo zeleniny, váží 3 až 3,5 kilogramu a stojí pouhých 49 korun. „Své upotřebení může nicméně tato zelenina a ovoce stále najít při přípravě teplých pokrmů, salátů nebo nápojů k doplnění vlákniny. Zákazníkům nabídneme tyto produkty ve tříkilových taškách s výraznou slevou a věříme, že jimi pomůžeme ještě více redukovat potravinový odpad z našich prodejen,“ uvedla v tiskové zprávě Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace BILLA ČR.

Lidl 

Projekt „S Lidlem šetříme jídlem“, který se zaměřuje na boj proti plýtvání potravinami, se v březnu minulého roku dočkal rozšíření. Původní prodejní bedýnky s ovocem a zeleninou byly nahrazeny ekologickými papírovými taškami. Pro snadnější dostupnost byl přesunut také stojan, ve kterém jsou tyto tašky umístěny. Zákazníci nyní najdou tento stojan na prodejní ploše, poblíž pekárny

Zdroj: Kupi, PENNY, BILLA