OMV zásadně změnilo své logo! Jaký je důvod rebrandingu a kdy ho uvidíte na čerpacích stanicích?

Čerpací stanice OMV s novým logem OMV

Rebranding je vždy velkou událostí, která obvykle souvisí s novým postojem a směřováním dané společnosti. Je důležité promyslet jeho dopad, obzvláště u velkých firem, protože může značně zvýšit či snížit zájem o danou značku. Do rebrandingu se pustila rakouská nadnárodní společnost OMV Group, která je v tuzemsku známá zejména provozováním čerpacích stanic. Proč mění firma svou identitu a co si od této změny slibuje?

Přečtěte si také

Cenové pecky tohoto týdne: Máslo za 34,90 Kč, olej za polovic a vepřová pečeně za 109,90 Kč

Nová korporátní identita OMV

Dosavadní vizuální identitu měla společnost od roku 1995. Základem nového loga je symbol, který má firmu prezentovat jako společnost s výrazným zaměřením na udržitelnost a cirkulární ekonomiku. Vychází z dědictví značky a má vyjadřovat pokrok a vytyčovat cestu do budoucnosti.

Samotná barva navazuje na původní odkaz a historii značky. Základní barevná paleta byla přizpůsobena, aby vytvářela jasnější akcent a vyzařovala budoucí a moderní základ, který je založený na digitální oblasti.

Nové logo OMV a nový slogan OMV

Daniel Vasilache, Country Retail manager OMV Česká republika, v tiskové zprávě OMV uvedl: „Hlavní náplní práce OMV Retail je udržovat lidi v pohybu. Přitom se snažíme předvídat budoucí potřeby a očekávání zákazníků a nabízet inovativní, udržitelná a digitální řešení. Nová identita naší značky a slogan ‚Forward for Good‘ zdůrazňují firemní strategii, celkovou transformaci a ukazují naši vizi orientovanou na budoucnost.”

Kdy nové logo uvidíme na čerpacích stanicích?

Implementace nového loga není něčím, co lze realizovat za jednu noc. Postupně se objeví na kontaktních místech OMV zaměřených na segment B2B i B2C. Řidiči se s ním v následující době budou setkávat na zhruba tisíci čerpacích stanicích, které každý den využije přes 650 tisíc zákazníků. Jedná se o čerpací stanice, které se nacházejí v 7 zemích, včetně České republiky.

Nové logo se použije i v rámci rychle se rozšiřující sítě EV nabíječek eMotion. V následujících 3 letech se tato aktualizace dotkne zhruba 1,5 milionů aplikací loga. Tato transformace začala na digitálních platformách, nejprve na webu skupiny OMV a bude pokračovat rebrandingem aplikací OMV MyStation a eMotion.

OMV se chce prezentovat jako udržitelná společnost

Udržitelnost je slovem, se kterým se v současnosti nešetří a stále více společností vynakládá nemalé úsilí, aby snahu o udržitelnost daly co nejvíce najevo. OMV podle své tiskové zprávy přechází na integrovanou udržitelnou společnost podnikající v oblastech chemického průmyslu, paliv a energetiky se zaměřením na řešení oběhové ekonomiky. Snahou společnosti je postupně přejít na nízkouhlíkové hospodářství. Do roku 2050 by chtěla dosáhnout čisté nuly.

Čerpací stanice Orlen Below the Sky / Shutterstock.com

Rebranding je v kurzu, kdo další se přidal?

OMV není zdaleka jedinou společností, která v poslední době vsadila na rebranding. V minulém roce jsme mohli zaznamenat masivní rebranding u čerpacích stanic Benzina. Kolem třech stovek čerpacích stanic změnilo svou image poté, co k červenobílému koníkovi přibyl stejně barevný orel a síť dostala kombinované označení ORLEN Benzina.

Když pomineme čerpací stanice, v minulém roce vsadil na rebranding gigant Johnson & Johnson, který změnil své logo používané od roku 1987. Ne každý to ale zaznamenal, protože se změnil pouze font, kterým je logo napsané. Po téměř 15 letech se také změnilo logo Pepsi, jednoho z nejznámějších nápojů. Většinou se jedná jen o drobné změny ve srovnání například s platformou sociální sítě Twitter, která změnila jak svůj název, tak i znak a svou doménu na X.

Jak na vás rebranding působí? Jde o svěží vítr do plachet, nebo dáváte přednost, když se zavedené značky drží tradice?

Zdroje: OMV, Rockcontent