Odvolací soud ve Velké Británii rozhodl, že britský supermarket Tesco porušil ochrannou známku společnosti Lidl používáním loga se žlutým kruhem. Toto rozhodnutí následně přinutilo společnost Tesco přestat používat modro-žluté logo, které bylo součástí věrnostního programu Clubcard, nabízejícího levné potraviny. Změna designu vyjde na osm milionů liber. Dotkne se výrazněji i zákazníků v České republice?
Po odvolání proti původnímu rozhodnutí, které stanovilo, že Tesco okopírovalo návrh Lidlu, se musí tato společnost připravit na to, že bude muset změnit vzhled a design své kampaně Clubcard. Náklady spojené se změnou značky by mohly dosáhnout téměř 8 milionů liber.
Podle nejnovějších informací právní zástupci Lidlu uvedli pro deník Daily Mail, že jejich společnost bude mít právo na to, aby po společnosti Tesco požadovali odškodnění za porušení ochranné známky. Ačkoliv se společnost Tesco odvolala, i tak se rozhodnutí soudu považuje za právoplatné.
„Tesco se odvolalo proti loňskému rozhodnutí nejvyššího soudu, podle něhož porušilo ochrannou známku společnosti Lidl, čímž se dopustilo klamavého jednání vůči svým zákazníkům poté, co výrobky v rámci programu Clubcard Prices nabízeli za stejné nebo nižší ceny než výrobky v Lidlu,“ potvrdila na dotaz redakce Kupi britská společnost Lidl ve svém e-mailu.
Spor mezi společností Tesco a Lidl vznikl v době, kdy obchodní řetězce Tesco začaly k propagaci speciálních nabídek svého věrnostního programu Clubcard používat žlutý kruhový design na modrém pozadí, který je velmi podobný tomu, který používá Lidl.
„Jsme zklamáni rozsudkem týkajícím se barvy a tvaru loga Clubcard Prices, ale rádi bychom zákazníky ujistili, že to nijak neovlivní jejich program Clubcard Prices,“ uvádí citaci mluvčího Tesca web The Guardian.
,,Tento právní případ se týká pouze Spojeného království. V posledních čtyřech letech společnost Tesco neférově využívala dlouholeté pověsti společnosti Lidl, která se vyznačuje skvělou cenou, a klamala zákazníky v době, kdy by je měla podporovat. Jsme proto rádi, že odvolací soud souhlasil se závěry Nejvyššího soudu a potvrdil, že logo Clubcard společnosti Tesco je nezákonné,” prozradil redakci Kupi mluvčí společnosti Lidl ze Spojeného království, a to v rámci e-mailové komunikace.
Zdroje: Kupi, This is MONEY, Daily Mail, Retail Detail