Tesco přechází na ekologičtější balení svého mletého masa, které umožní ušetřit více než 80 % plastu. Tento krok je součástí širší strategie firmy směřující k odpovědnému podnikání a snaze o redukci plastového odpadu. Díky tomuto inovativnímu obalu bude každoročně zachráněno před zbytečným plýtváním až 56 tun plastu. Navíc prodejce slibuje, že maso v nových obalech bude často nabízeno v akcích za výhodné ceny.
Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku, vyjádřila nadšení, že se společnosti Tesco podařilo uvést na český trh nové a udržitelnější balení. Podle jejích slov firma nepřetržitě hledá cesty, jak minimalizovat negativní vlivy svého podnikání na životní prostředí, a nové balení mletého masa je toho příkladem.
Chilli con carne je mexický pokrm, jehož základ tvoří mleté maso. Většinou se používá hovězí maso, ale můžete sáhnout i po vepřovém, krůtím nebo jehněčím. Chilli con carne bývá často označováno jako ohnivý pokrm, jelikož se do něj dává spousta koření a bylinek. Příprava je vcelku jednoduchá, vhodná i pro kuchaře začátečníky.
Kibbeh je národním jídlem Libanonu a skládá se z bulgurové drcené pšenice, nakrájené cibule, směsice koření a libového hovězího, kozího, jehněčího, rybího nebo velbloudího mletého masa. Tento pokrm je skvělou obdobou našich karbanátků. Příprava je poměrně jednoduchá, zvládne ji jistě každý.
Tesco uvádí na trh novinku v podobě revolučního balení pro své vlastní značky mletého masa, jež se vyznačuje snížením množství využitého plastu o více než 80 %. Díky tomuto průlomu v oblasti balení se podaří každoročně ušetřit až 56 tun plastového odpadu.
Změna obalu se týká i praktické stránky – maso je nabízeno ve dvou velikostech, přičemž 500g balení umožňuje úsporu 82 % plastu a 800g varianta dokonce 84 %. Menší balení nejen že redukují množství odpadu, ale také zjednodušují logistiku a dopravu, což vede k dalšímu snížení emisí CO2.
Kromě zmíněných výhod má toto balení i ekonomické benefity pro zákazníky. Tesco se zavázalo, že i přes zavedení nového obalu nebude docházet ke zdražení. Naopak, produkty v tomto balení budou nabízeny v rámci akčních nabídek za ještě výhodnější ceny.
Balení nejen perfektně chrání mleté maso a udržuje ho v optimálním stavu a kvalitě, zároveň je plně recyklovatelné. „Naším dlouhodobým cílem je optimalizovat obaly našich vlastních i cizích značek. Věříme v zásadu ‚4R‘: radikálně odstraňte, co lze odstranit; redukujte, co odstranit nelze; rozhodně opakovaně využívejte obaly a recyklujte, co zbylo,“ zdůrazňuje v tiskové zprávě Katarína Navrátilová. Dodává: „Od roku 2020 se při balení výrobků našich privátních značek nepoužívají nerecyklovatelné nebo obtížně recyklovatelné obaly.“
Lidl se již v roce 2018 zavázal k redukci plastových obalů a stanovil cíl snížit množství plastů ve vlastních značkách o 25 % do roku 2025, což se podařilo splnit tři roky před termínem. Navzdory tomuto úspěchu si společnost klade ještě ambicióznější cíl: snížit množství plastů o 30 % do roku 2025. Lidl se zaměřuje dlouhodobě na zmenšení některých obalů, výrobu z tenčí fólie, odstraňování plastů u některých produktů a zvyšování recyklovatelnosti obalů.
Mezi úspěchy patří odstranění nevratných černých plastů a zvýšené využití recyklovaných materiálů, jako jsou obaly drogistických výrobků W5 z 100% recyklátu a láhve s vodou obsahující 25% recyklovaného materiálu. „Příkladem může být mleté vepřové maso, které je namísto vaničky baleno v tzv. flow packu. Díky této změně jsme jen v rámci této akce ušetřili neuvěřitelné 2 tuny plastu a přitom jsme 100% zachovali funkci obalu tak, aby i nadále uchovával vysokou kvalitu masa,“ řekl jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup Zoltán Nepp.
Zdroj: Tiskové zprávy řetězců Tesco, Lidl