Rakouská značka Möbelix, která patří pod skupinu XXXLutz, představila začátkem března novou komunikační strategii. Chce v ní navázat větší emoční vztah se svými zákazníky a nábytek i doplňky nevnímat jen jako nástroj pro uspokojení praktických potřeb, ale hlavně jako prostředek pro vyjádření osobního vkusu, životního stylu a identity. V konkurenčním boji ale nezahálí ani další nábytkářští velikáni, mnozí z nich například snižují své ceny. Jaké novinky ohlásil Möbelix, Jysk nebo IKEA?
S novou marketingovou kampaní a komunikací sází nábytkářská značka na podporu osobitého životního stylu každého svého zákazníka. Aneb „kvalitním a INovativním designem chce Möbelix zákazníky INspirovat k vytvoření domova, který je skutečně INdividuální.“ Fyzické objekty by tak měly sloužit nejen k užitku, ale také odrážet emoce a individualitu každého vlastníka. To vše samozřejmě při zachování důrazu na kvalitu a udržitelnost.
„Buďte IN není jen o pouhém prodeji, ale o vytvoření emocionálního vztahu mezi zákazníkem a značkou,“ uvedl v tiskovém vyjádření Marek Šulc, marketingový manažer Möbelix pro Českou republiku a Slovensko a dále dodal: „Rádi bychom ukázali, že nábytek není jen o praktickém využití prostoru, ale také o vyjádření osobnosti a vkusu svého majitele. Protože právě váš domov je místem, kde můžete být sami sebou a jeho vybavením a uspořádáním vyjádřit své pravé já.“
Nová komunikace se pod heslem „Buďte IN“ přenese do letáků Möbelixu, online komunikace, televizních a rozhlasových kampaní, do příspěvků na sociálních sítích i vizuálu prodejen po celé republice.
Řetězec Jysk se zase rozhodl stát první volbou zákazníků v oblasti vybavení domácností díky garantovaným nízkým cenám. V rámci konceptu Denně nízká cena zaručuje u vybraných výrobků z kategorií nábytek, textil, dekorace i doplňky stejně nízkou cenu kdykoliv, nezávisle na akčních letácích a sezónních výprodejích.
Od nového roku rozšířil Jysk portfolio výrobků s označením Denně nízká cena na 1600 artiklů (tvoří již 45 % celé nabídky), zároveň u 900 z nich ještě snížil cenu. Například oblíbenou knihovnu HORNES tak nově koupíte za 700 Kč namísto původních 850 Kč a skládací stůl KULESKOG, který předtím stál 1750 Kč, dokonce jen za 950 Kč.
„Jsme si vědomi toho, že v důsledku současné ekonomické situace kladou zákazníci ještě větší důraz na cenu, než tomu bylo v nedávné minulosti. A právě proto jsme rozšířili náš koncept Denně nízká cena na daleko větší množství produktů. Zákazníci tak u každého takto označeného zboží mají vždy jistotu, že nakupují výhodně a nemusí čekat na akční nabídku,“ uvedl Martin Liška, obchodní ředitel pro JYSK Česká republika.
Být cenově nejdostupnější se na českém trhu snaží také IKEA. Poté, co loni na podzim dlouhodobě zlevnila přes polovinu svého sortimentu, pokračuje od února se snižováním cen u dalších více než 350 výrobků, v průměru o více než 20 %. Nechybí mezi nimi ani oblíbené pohovky FRIHETEN nebo výrobky z nejprodávanějších sérií MALM, LACK, EKET nebo KORKEN.
„Jde o největší a zdaleka nejvýraznější snížení cen sortimentu IKEA, jaké jsem kdy osobně zažil. Být pro naše zákazníky cenově co nejdostupnější zůstává naší dlouhodobou prioritou,“ vysvětlil David McCabe, generální ředitel IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Kromě toho spustil řetězec až do léta tzv. Šťastné pátky. Od 9. 2. do 30. 6. 2024 si může každý člen IKEA Family v pátek skočit do obchodního domu pochutnat na všech hlavních jídlech v restauraci za polovinu běžné ceny a nakoupit vybrané výrobky a doplňky levněji o 20–50 %.
Zdroj: Möbelix , Jysk, IKEA