Král levné módy Pepco neuspěl na rakouském trhu. Po pár měsících tam firma končí a vstupuje do insolvence

Prodejna Pepco Konektus Photo / Shutterstock.com

Oblíbený řetězec Pepco neuspěl na rakouském trhu. Jen po zhruba 2 letech vstupuje v Rakousku do insolvence a v brzké době se tam tedy nejspíš zavře více než 70 obchodů. O práci přijde několik set zaměstnanců. Vedení polského podniku uvádí, že dalších trhů se rakouský propadák nedotkne. Změny se tedy netýkají ani České republiky, kde se Pepcu dlouhodobě daří.

Přečtěte si také

Máslo, sádlo vs. Hera: Který tuk je nejlepší na cukroví, aby bylo krásně křehké a vláčné?

Polská síť Pepco se v posledních letech rozhodla expandovat do velké části Evropy. Kromě Polska, České republiky či Rakouska tato skupina momentálně působí také na území Rumunska, Itálie nebo Slovenska. Svou skupinu zákazníků si našla hlavně díky nízkým cenám a mnohdy netradičnímu sortimentu, který se orientuje i na rychlou a cenově velmi dostupnou módu.

Data z posledních let ukazují, že Pepco v globálu nezažívá špatné roky. V mezinárodním měřítku dosáhla polská společnost ve finančním roce 2022/2023 na rekordní tržby, které meziročně stouply o 17 % na 5,65 miliardy euro. Podniku se i přes ztráty z Rakouska podařilo dosáhnout zisku, který se vyšplhal na 102 milionů euro.

Polský řetězec Pepco je králem levné módy

Největší zastoupení má Pepco ve své mateřské zemi, tedy v Polsku. Zákazníci tam mohou zavítat do více než 1 300 poboček. Dalších 449 obchodů se nachází na území Rumunska, velká síť je ale také ve Španělsku (214 poboček) či v Itálii (178 obchodů). Pro rok 2024 Pepco plánuje, že po celé Evropě by mělo dojít k otevření dalších více než 300 poboček a podobné ambice má i v dalších letech.

Řetězec Pepco se také v Rakousku zaměřoval na prodej sortimentu pro rodiny s napjatým rozpočtem. Na obchodní ploše až 700 metrů čtverečních, dominantně v obchodních centrech, se orientuje na prodej domácích potřeb, hraček nebo nábytku.

Potíže má celý rakouský maloobchod

Skupina ale uvedla, že podcenila současné trendy na rakouském trhu, kde je nedostatek volné pracovní síly a poměrně vysoké nájemné komerčních prostor. I proto se Pepcu nepodařilo v Rakousku zvednout ze dna a po několika měsících od vstupu na trhu nyní chce úplně odejít. V každém případě ale Pepco není s podobnými problémy v Rakousku samo, strasti řeší v podstatě celý rakouský maloobchod.

Historie Pepca sahá až do roku 1999, kdy bylo otevřeno jako součást řetězce Brown & Jackson. V roce 2004 došlo ke změně jména, a to po vstupu jihoafrické společnosti Pepkor na polský trh. V České republice je firma od roku 2013, nyní zde má 287 prodejen. Koncem rokem 2023 firma působila celkem na 19 evropských trzích.

Zdroj: Der Standard