Rozvážkové služby jsou v České republice stále populárnější. O pozici jedničky na tuzemském trhu v posledních měsících bojuje i Wolt, také proto se významně rozrostl. Nově totiž působí už ve 36 městech po celé České republice. Vedení společnosti zároveň uvádí, že v roce 2024 se má počet měst nadále rozšiřovat.
Boom rozvozu jídel v tuzemsku nastal během pandemie nemoci covid-19. Kvůli tehdejším protipandemickým restrikcím nebyly osobní návštěvy gastronomických podniků mnohdy možné. Ti, kteří by za normálních okolností restaurace navštívili, tak měli smůlu. Profitovaly z toho ale právě rozvážkové služby, které se těšily obrovskému přílivu objednávek.
Na českém trhu v současné době působí hned několik společností, které se rozvozem hotových jídel zaobírají. Mezi ty největší se řadí foodora, Wolt, Bolt Food nebo Jídlo pod nos. Zvlášť Wolt ale vzal své cíle útokem. V loňském roce se rozšířil do rekordního počtu nových měst a v expanzi neplánuje polevovat ani v roce 2024. Tomu má pomoci i nově jmenovaný šéf Tomáš Beniak.
„Expanze do dalších regionů je samozřejmě logickým krokem k tomu, jak se dostat k co nejvíce zákazníkům. Ve Woltu to ale vždy děláme také s úmyslem podpory regionální ekonomiky a menších místních obchodů a restaurací,“ řekl nově jmenovaný šéf českého Woltu Tomáš Beniak.
Vedení Woltu si tak momentálně klade za cíl posilovat svou pozici zejména v krajských městech. V ideálním případě se Wolt chce stát jedničkou na trhu. I proto v posledních měsících začal Wolt rozvážet třeba v České Lípě, Chrudimi, Příbrami, Táboře nebo Třebíči. V současné době Wolt spolupracuje s více než sedmi tisíci kurýry.
Služby společností jako Wolt, foodora či Bolt Food se za posledních několik let významně proměnily. Ještě během pandemie tyto společnosti téměř výhradně spolupracovaly s menšími gastronomickými provozovnami. V minulých měsících se ale situace změnila a do jejich nabídky se začínají dostávat i třeba supermarkety. Wolt konkrétně spolupracuje s obchodními řetězci Penny, Tesco, Albert a Delmart. Zákazníci mohou nakupovat také řezané květiny či drogerii.
„Pro dosažení lepší pozice na trhu je naprosto klíčové, abychom posílili nabídku, kterou najde náš zákazník v aplikaci. A nejde jen o skvělý výběr jídel, ale taky o další produkty. Snažíme se ve Woltu vytvořit největší obchodní dům v kapse,“ uzavírá Beniak.
Zdroj: Wolt