Záchrana vesnických prodejen: COOP posiluje svoji síť o 46 prodejen zkrachovalého řetězce Enapo

Záchrana vesnických prodejen: COOP posiluje svoji síť o 46 prodejen zkrachovalého řetězce Enapo Ground Picture / Shutterstock.com

Velká část obchodů Enapo, které provozovala společnost Rosa market, bude nově sloužit zákazníkům pod značkou COOP. Nejvíce z nich je situováno v Jihomoravském a Zlínském kraji. COOP má v plánu převzaté prodejny modernizovat a rozšiřovat v nich poskytované služby.

Přečtěte si také

Jak nahradit vajíčka v kuchyni? 6 nejlepších alternativ

„Provozujeme největší síť obchodů v České republice a to zejména v regionech. Naše obchody postupně měníme tak, aby si v nich zákazníci kromě nákupu potravin mohli obstarat i řadu dalších potřeb, například si vybírat hotovost, vyzvedávat si zboží z e-shopu nebo třeba platit složenky. Významně také zlepšujeme interiéry a exteriéry našich obchodů, zásadní je pro nás i spolupráce s regionálními dodavateli. Právě tímto směrem chceme jít postupně i u nově převzatých prodejen Enapo,“ vysvětluje Pavel Březina, předseda představenstva sítě COOP. V prodejnách nově zařazených do své sítě chce COOP podle Pavla Březiny díky plánovaným změnám významně navyšovat obrat a tím zvyšovat obrat celé sítě.

Logo se mění, prodavači zůstávají

Z pohledu zákazníků se podařilo chod prodejen zachovat jen s minimálními problémy a prodejny se uzavřely na maximálně několik dnů. V převzatých obchodech bude navíc většinou působit i stejný personál. „Počet našich prodejen v posledních letech stagnoval či mírně klesal, nyní se poměrně výrazně navyšuje a máme ambice pokračovat v rozšiřování naší sítě i v budoucnu. Pokud se objeví vhodná příležitost, nevylučujeme ani převzetí dalších sítí prodejen nezávislého obchodu,“ doplňuje Pavel Březina. Další směr expanze značky COOP je založena mimo jiné i na užší spolupráci s obcemi, s nimiž COOP plánuje více rozvíjet provoz automatizovaných prodejen.

Pohled na prodejnu COOP COOP

Proč bývalý provozovatel Rosa Market prodal Enapo?

Společnost Rosa Market, která dluží věřitelům téměř půl miliardy korun, neměla peníze na nákup nového zboží, což vedlo k úbytku zákazníků a poklesu tržeb. Podle insolvenčního správce Dominika Harta byl hromadný prodej šedesáti nejrentabilnějších prodejen to nejlepší, co mohla společnost udělat. Jinak totiž hrozilo, že by se obchody musely úplně zavřít a o práci by podle Harta mohlo přijít až 800 zaměstnanců. A problém by to byl i pro samotné zákazníky - velká část těchto obchodů je totiž na vesnicích nebo menších městech kde místní jinou alternativu nákupu nemají.

Zdroj: COOP, Český rozhlas