Kaufland a Lidl se jako první řetězce v Česku pustily do pilotního testování zálohovacího systému PET lahví a plechovek. A po třech měsících zkušebního provozu míří i do dalších čtyř měst. Přečtěte si, jak nové vracení plastových a hliníkových obalů funguje, jaké výhody zákazníkům přináší i jaká jsou přesná pravidla v jednotlivých prodejnách.
Jak systém za poslední tři měsíce fungování ukázal, zálohování může být úspěšné i v našem prostředí. Zákazníci o vracení projevili mimořádný zájem a v uplynulé době do sběrných automatů v šesti prodejnách po celé ČR odevzdali přes 260 tisíc PET lahví a plechovek.
Pilotní provoz zatím funguje bez peněžní odměny, za vrácené obaly zákazníci dostávají slevové kupony.
Kaufland:
Lidl:
V návaznosti na úspěšnost pilotního testování se oba řetězce rozhodly pokračovat a další čtyři zálohové automaty nainstalovat do vybraných prodejen i v dalších městech. „Ve druhé polovině tohoto roku budeme rozšiřovat lahvomaty na zpětný odběr v prodejnách v Karlových Varech a Pardubicích,“ uvedla pro Kupi magazín tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
Další dva nové se potom objeví také v Ústí nad Labem a ve Zlíně.
Jak pro Kupi přiblížil tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler, stávající pravidla vracení obalů zůstanou zachována i v případě rozšířených oblastí pilotního testování, neboť se osvědčila jako nejjednodušší a nejefektivnější. Za vrácení nejméně 6 obalů obdrží každý zákazník slevu 20 % na různý sortiment balených vod.
„Každý měsíc nabízí společnost Lidl slevu na jiné vybrané balené vody ze sortimentu. Zákazníci jsou o aktuálních slevách na vybrané nápoje informování díky plakátu, který je umístěn vedle automatu na zpětný odběr PET lahví a plechovek,“ dodal pro naše čtenáře Myler s tím, že důvod, proč se odměna vztahuje na vybrané nápoje, je prostý. Zákazníci, kteří balené nápoje kupují, jsou pro případné zavedení zálohového systému nejvlivnější skupinou.
Obdobně funguje systém získávání a uplatňování slev i v Kauflandu.
Zdroje: Kaufland, Lidl