Victoria's Secret chce být opět ikonou spodního prádla. Jaký má plán?

Prodejna Victoria's Secret JHVEPhoto / Shutterstock.com

Ne každý muž si připadá u stojanů s dámským prádlem příjemně. To se rozhodl změnit člověk, který stojí za založením nejznámější značky v tomto odvětví, Victoria's Secret. Chtěl ukázat světu, že luxusní dámské prádlo mohou svým partnerkám vybírat i muži. O značce v poslední době nebylo slyšet, a to zejména proto, že byla kamenována v éře #MeToo za sexualitu. Nyní se chce ale opět vrátit na výsluní. Jaké jsou její plány?

Přečtěte si také

Milovaní mazlíčci vám likvidují domácnost? 12 rad, které tomu učiní přítrž

Jak vznikla značka Victoria's Secret?

Za jejím vznikem stojí Američan Roy Raymond, který ji v roce 1977 založil společně se svou manželkou Gaye. Do začátku si museli vypůjčit peníze od rodiny i od banky, ale ukázalo se, že šlo o geniální nápad.

První obchod se spodním prádlem byl otevřen v Kalifornii a stal se z něj hit. Už v prvním roce vydělala značka Victoria's Secret půl milionu dolarů. S každým dalším rokem přibývaly další prodejny, rostl zájem o prádlo a s tím i zisk.

Nabídka prodejny Victoria's Secret Sorbis / Shutterstock.com

Přehlídka, která znamenala vzestup i pád

O obří popularitu po celém světě se značce postarala zejména každoroční módní přehlídka Victoria's Secret Fashion Show, která se začala pořádat v roce 1995. Jak nejlépe propagovat luxusní dámské prádlo než na krásných ženách? Značka pro tyto účely využila supermodelky, aby prezentovaly jednotlivé modely, které má v nabídce. Modelky byly označovány jako Victoria's Secret Angels a přehlídka si získala velkou mediální pozornost. Prádlo bylo doplněno kreativními kostýmy a přehlídku sledovaly po celém světě miliony lidí.

Spodní prádlo nabízí i supermarkety

Zpátky na mola!

Poslední přehlídka proběhla v roce 2018, ukončena byla zejména kvůli vlně kritiky ze strany hnutí #MeToo a různých feministických organizací, které přítomnost štíhlých modelek urážela a které požadovaly rozmanitost ženských těl. Vadil jim také vysoce sexualizovaný branding, založený na mužském pohledu. Značka se pod palbou kritiky rozhodla další přehlídku nepořádat. Po dlouhé pauze se ale přehlídka vrací zpět. 5. března 2023 značka Victoria's Secret oznámila, že po čtyřleté přestávce vrátí módní přehlídku v novém formátu.

Andílci značky Victoria's Secret s prezentovaným prádlem Sky Cinema / Shutterstock.com

Comeback doprovázený filmem a celosvětovým turné

Letos na podzim se velká módní událost bude opakovat a opět proběhne přehlídka, tentokrát v takovém duchu, aby byla korektní a napravila společnosti reputaci. Vedle vlastních návrhů značky zde bude předvedena práce 20 kreativců, kteří vymyslí čtyři módní kolekce z kolumbijské Bogoty, nigerijského Lagosu, Londýna a Tokia. Plánováno je také celosvětové turné, a dokonce bude uveden film Victoria's Secret World Tour, který vyvrcholí samotnou přehlídkou.

Zkrášlete svá chodidla do sandálů!

Značka Victoria's Secret je sice stále známá, ale už není zdaleka jedinou věhlasnou značkou v oboru. V posledních letech ztratila svůj podíl na trhu kvůli rivalům, kteří získávají na popularitě. Obzvláště velkou konkurencí je pro ni značka American Eagle Aerie, která klade důraz na střih a variabilitu. Zatím je ve hvězdách, jestli bude mít plánovaná strategie úspěch a značka se opět vrátí a vrchol. Již svým oznámením ale vzbudila mnoho pozornosti a řada lidí netrpělivě očekává, s čím nás na podzim překvapí.

Victoria's Secret v Praze

Dlouho očekávaná zpráva pro milovníky spodního prádla této americké značky je tady. První obchod v České republice se vším, co může Victoria's Secret nabídnout, své brány otevřel letos na konci května. Najdete ho v Praze v obchodním centru Westfield Chodov.