Lidl bude mít do konce listopadu na všech prodejnách velkou novinku

Lidl bude mít do konce listopadu na všech prodejnách velkou novinku Proxima Studio / Shutterstock.com

Do konce listopadu 2023 plánuje společnost Lidl nainstalovat digitální cenovky ve všech svých prodejnách. Nové digitální cenovky budou centrálně řízeny počítačem a veškeré informace na cenovkách se tudíž budou měnit automaticky. Kromě časové úspory zaměstnanců prodejen pomohou digitální cenovky ušetřit také tisíce tun papíru ročně.

Přečtěte si také

Jak na to, aby vánoční hvězda zčervenala do Vánoc? Dodržujte několik zásad a návštěvy vám ji budou závidět

Co jsou to digitální cenovky?

Digitální cenovky vypadají jako běžné papírové, ale nejsou tak obyčejné, jak by se na první pohled mohlo zdát. Nabízí totiž nespočet výhod, které ocení nejen zaměstnanci prodejen, ale také zákazníci. Rozhodnutí nainstalovat digitální cenovky do všech prodejen Lidl vyšlo z pozitivního hodnocení pilotního projektu v prodejně Praha – Nárožní, kde byly od konce listopadu 2022 tyto cenovky instalovány. Díky pozitivním ohlasům na tento projekt odstartovala instalace digitálních cenovek plošně ve všech skladech a v následujících měsících budou instalovány ve všech prodejnách.

„Digitální cenovky přináší velký přelom v našem podnikání. Díky centrálnímu systému budou všechny změny na cenovkách, ať už se bude jednat o cenu, složení, gramáž a jiné parametry upravovány automaticky. Informace uváděné na cenovkách budou tedy jednotné ve všech prodejnách a ušetří zaměstnancům až 400 hodin práce ročně. Zaměstnanci už totiž nebudou muset tisknout, odesílat a umísťovat aktuální cenovky, o vše se postará centrální systém,“ uvádí mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. V průměru vymění jedna prodejna za rok asi 45 tisíc cenovek, což představuje nemalou zátěž pro zaměstnance prodejen.

Jak digitální cenovky šetří životní prostředí?

Odstranění papírových cenovek bude mít rovněž dopad na úspory v oblasti životního prostředí. „Celková spotřeba cenovkového papíru ve všech prodejnách je cca 3000 tun ročně. Díky digitálním cenovkám docílíme významné úspory papíru a snížíme náš dopad na životní prostředí,“ doplnil mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.

Digitální cenovky Lidl Lidl

Kdo používá digitální cenovky?

  1. Supermarkety a hypermarkety: Velké řetězce potravinářských obchodů často využívají digitální cenovky. Tyto obchody mají širokou škálu produktů a časté změny cen, a digitální cenovky jim umožňují rychle aktualizovat a spravovat ceny ve všech odděleních.
  2. Elektronické a technologické obchody: Prodejci elektroniky a technologických produktů také často používají digitální cenovky. Tyto obchody často mají velké množství produktů, a digitální cenovky umožňují snadné aktualizace cen při rychle se měnící technologické nabídce.
  3. Oděvní řetězce: V oblasti módy a oděvů se digitální cenovky stávají stále populárnějšími. Tyto cenovky umožňují rychlou aktualizaci cen v různých odděleních a umožňují zobrazení dalších informací, jako jsou velikosti, barvy a slevy.
  4. Drogérie a kosmetické obchody: Digitální cenovky se také používají v drogériích a kosmetických obchodech. Tyto obchody často mají velké množství produktů, které se pravidelně mění, a digitální cenovky umožňují snadnou aktualizaci a správu cen.
  5. Specializované maloobchodní obchody: Digitální cenovky jsou také využívány v různých specializovaných obchodech, jako jsou hračkářství, sportovní obchody, elektronické cigarety, hobby obchody a další. Tyto obchody se často zaměřují na specifické produkty a digitální cenovky jim umožňují rychle reagovat na změny cen a zobrazovat další informace o produktech.

Celkově lze říci, že digitální cenovky jsou využívány jak většími maloobchodními řetězci, tak i menšími specializovanými obchody, které se potýkají s častými změnami cen a potřebují flexibilitu při správě cenových informací.