Už žádné zklamání z padělku, eBay zavádí program "Certified by Brand"

Aplikace eBay v mobilním telefonu Natee Meepian / Shutterstock.com

Když nakupujeme zboží, často považujeme za jednu z hlavních záruk kvality jeho značku. Zatímco e-shopy si dávají ve většině případů na pravost značky pozor, při nákupu v online bazarech, na tržištích a v aukčních síních není zárukou, že nejde o padělek. Výhodný nákup tak často končí velkým zklamáním a zbytečně vynaloženými prostředky. Známé tržiště eBay se rozhodlo, že ušetří nakupujícím zklamání a zavede program, který bude pravost značky garantovat. Týkat se bude zatím jen luxusního zboží.

Přečtěte si také

Česká pošta a DPD spojují síly: Balík z DPDčka vyzvednete nově i na poště

Padělkům odzvonilo!

Koncem minulého měsíce eBay oznámil spuštění svého nového programu Certified by Brand. Tento program přímo spolupracuje se značkami za účelem rozšíření jejich přítomnosti na sekundárním trhu a zároveň poskytuje nakupujícím přístup k širší nabídce vyhledávaného a sběratelského luxusního zboží.

Nové zboží, použité zboží i limitované edice luxusních značek, jako jsou Konstantin Chaykin, Zodiac Watches nebo Le Vian, budou doplněny zárukou pravosti. Bude se to týkat zejména sortimentu, jako jsou kabelky, šperky nebo hodinky. eBay tím chce zajistit důvěryhodnější a sebevědomější trh.

Oblečení seženete nejen na eBay, ale i v supermarketech

Certifikace značek není pro eBay žádnou novinkou

Luxusní značky se stále častěji nakupují online, a to zejména ty, které nelze snadno koupit v kamenných obchodech. Tržiště eBay má 133 milionů aktivních kupujících. V loňském roce prodejci uvedli denně více než 170 000 hodinek, 100 000 kabelek a 1 milion šperků. Díky ověření značky se uživatelé při nákupu nebudou muset obávat padělků.

Již v roce 2018 eBay rozšířil na své platformě autentizační služby pro šperky. Program pro záruku pravosti přinesl od 4. čtvrtletí 2019 zhruba dvouciferný roční nárůst. Později si společnost uvědomila, že je potřeba ověření i pro další produkty a v roce 2021 koupila divizi autentizace tenisek společnosti Sneaker Con Digital. Letos by chtěla zajistit možnost osobního ověřování dalších produktů, jako je obuv, sběratelské karty i další předměty.

„Certifikované zásoby na trhu jsou nepopiratelnou příležitostí pro značky a autorizované prodejce. Program Certified by Brand společnosti eBay rozšiřuje přístup jak kupujícím, tak značkám, aby mohli nakupovat a prodávat luxusní zboží s jistotou,“ uvedl globální generální ředitel společnosti eBay pro luxusní produkty Tirath Kamdar.

Žena nakupuje na eBay prostřednictvím notebooku DenPhotos / Shutterstock.com

Jak bude zboží v programu Certified by Brand označeno?

  • Přímo od značky (Direct From Brand): Zápisem je buď nový, nebo použitý inventář a pochází buď přímo od výrobce značky, nebo byl značkou již dříve ověřen.
  • Značkový autorizovaný prodejce (Brand-Authorized Seller): Zápisem je buď nový, nebo použitý inventář od prodejce, který byl autorizován značkou a dodal inventář od značky.
  • Zúčastněné značky: ADPT (All Day, Purpose, Terrain), Alberto Milani, ALOR, Badgley Mischka , Diana M., Ernst Benz, I.Reiss, Judith Ripka, Konstantin Chaykin, Le Vian, Lika Behar Collection, Perrelet, Rpaige, Roman + Hodinky Jules, Vianney Halter a Zodiac.

Ne vždy dopadne ověřování značek úspěšně, některé platformy jsou za své způsoby ověřování kritizovány. Například společnost Nike obvinila prodejce StockX z prodeje falešných tenisek. Tržiště eBay je však veteránem, který si získal za dobu své existence dobrou pověst. Na trhu je téměř 30 let, navíc trh s luxusním zbožím roste. Nový program mu pravděpodobně umožní další růst a možná přiláká nové zákazníky.