Doby, kdy si i na domácí cvičení nebo běhání stačilo vzít staré tričko a tepláky, jsou dávno pryč. Sportovní oblečení nám pomáhá cítit se při pohybu dobře, díky funkčním prvkům a materiálům zároveň i pohodlně. Jak totiž ukázal nedávný průzkum, v evropském srovnání nakupují Češi čím dál více oblečení ve sportovních kategoriích. Těch navíc přibývá nejen ve specializovaných prodejnách, ale i na různých módních platformách nebo v primárně nesportovních řetězcích.
Na preference v oblasti sportovních oděvů nedávno upozornil oblíbený internetový obchod Zalando. Ten napříč Evropou ve spolupráci s portálem Eurobarometer loni zjišťoval, jaké mají jejich zákazníci postoje ke sportu a fyzické aktivitě.
Z výsledků mimo jiné vyplynulo, že více než 80 % dotázaných se věnuje sportovním aktivitám alespoň jednou týdně. A z toho 44 % Čechů potvrdilo, že cvičí nebo se věnují sportům alespoň s určitou pravidelností, čímž překonali průměr EU (38 %).
Kupte se slevou Cereálie Fitness Nestlé.
Zalando také potvrdilo, že u českých zákazníků zaznamenává zvyšující se zájem o nákupy v kategorii sportovního oblečení, přičemž i v této oblasti Česká republika překonává průměr evropských zemí, ve kterých tato módní a lifestylová platforma působí.
Sportovní oděvy potom více nakupují ženy s tím, že mnohem častěji do nákupních košíků vkládají spodní díly než ty svrchní. Mezi nejoblíbenější všeobecně patří produkty určené pro tréninky, běh, outdoor aktivity či fotbal a basketbal. Ze sportovních značek jsou mezi zákazníky nejžádanější především Nike, Adidas, Under Armour, Champion nebo Puma.
Kromě velkých online platforem, jako je zmíněné Zalando nebo konkurenční About You, rozšířily v poslední době o sportovní sortiment své kategorie i některé další velké módní obchody, například H&M, Marks&Spencer či Sinsay zaměřující se na módu pro mladé.
Mezi českými sportovci jsou rovněž oblíbené řetězce nabízející funkční módu a doplňky za dostupné ceny. Jedním z nich je bezesporu Decathlon, který ostatním sportovním prodejnám konkuruje i díky cenově výhodným produktům vlastních privátních značek.
Široký a velmi populární sortiment je ovšem dostupný i v “nesportovních” řetězcích, jako je například Tchibo nebo Lidl. Ten pravidelně nabízí levnou pánskou i dámskou sportovní módu a obuv v rámci svých týdenních letákových akcí i v rámci stálého sortimentu dostupného na e-shopu.
Vrcholové či náročné sportovce tyto levnější značky pravděpodobně nijak nenadchnou, pro amatéry a lidi, kteří berou sport spíše jako oddechovou a rekreační záležitost, jsou ale více než dostačující. To ostatně již před několika lety potvrdil i Antonín Havelka z katedry oděvnictví na Technické univerzitě v Liberci. Jak vysvětlil pro server Lidovky.cz: „Kvalitu musíme vždy dávat do souvislosti s cenou, ale těsná korelace mezi těmito veličinami neexistuje. Přesto lze říci, že užitná hodnota textilu v řetězci Lidl po stránce střihové a složení materiálu je na poměrně dobré úrovni.“
Obdobně je na tom třeba běžecká obuv cenově dostupných značek. „Běžecké boty mají člověka ochránit zejména proti rizikům vyplývajícím z běhání po povrchu, kde hrozí, že se o něco píchnu, říznu, který je chladný či naopak horký, což i boty z Lidlu, Tchiba či Decathlonu určitě zvládnou,“ přiblížil trenér a zakladatel Běžecké školy Miloš Škorpil.