Puma patří mezi značky, které jsou u generace Z velmi oblíbené. Jelikož čelí velké konkurenci, usilovně pracuje na tom, aby byla svou cílovou skupinou vnímána co nejlépe. Současná generace mladých lidí se značně liší, nezajímá ji jen styl, ale i ekologický dopad věcí, které nakupuje. Pokud má Puma konkurovat ostatním značkám, musí brát tento faktor v potaz. Pomoci jí v tom mají samotní ekologičtí aktivisté.
Puma vzala svou cestu k udržitelnosti vážně a tento měsíc spustila iniciativu s názvem Voices of a Re:Generation. V rámci ní poskytla místo u stolu čtyřem ekologicky zaměřeným lidem z Evropy a USA, kteří se budou po dobu jednoho roku podílet na udržitelnosti této značky.
Spolupráce bude fungovat formou poradenství, kdy budou vybraní lidé sdílet své postřehy a identifikovat oblasti, kde by se značka mohla zlepšit.
Kupte se slevou Pánská sportovní obuv Crivit.
Otevřenost značky vést dialog a reagovat na témata, která společnost aktuálně řeší, je dle aktivistů zásadní. „Všichni se můžeme snažit žít a oblékat udržitelně, ale nakonec jsme vydáni na milost a nemilost značkám, od kterých nakupujeme oblečení. Víme, že jedna osoba nemůže změnit vše sama, ale naše hlasy jsou stále silné, když je spojíme a komunikujeme se správnými lidmi a správnými značkami. To je velmi vzrušující,“ říká Luke Jaque-Rodney, německý vloger, který se věnuje udržitelnému způsobu života.
Francouzská vizuální umělkyně a kreativní konzultantka Jade Roche dodává: „Je skvělé vidět, že globální značka, jako je Puma, drží větší zodpovědnost za svou udržitelnost a je ochotná a otevřená vést tyto náročné rozhovory. Je také čas, abychom obecně začali diskutovat o tom, co udržitelnost skutečně znamená, co je potřeba k tomu, aby značka dosáhla větší udržitelnosti ve všech svých aspektech a přitom byla transparentní.“
Značka by do roku 2025 chtěla splnit například tyto cíle:
Puma usiluje, aby byla přijímána každým spotřebitelem z generace Z. Nedávno proto provedla průzkum, aby zjistila, co tato generace žádá. Průzkum jí přinesl tato důležitá zjištění:
Puma se nezačíná zajímat o udržitelnost až nyní, již minulý rok se značka dostala na první místo v žebříčku udržitelnosti Business of Fashion a v žebříčku FTSE4Good. Byla zařazena rovněž do celosvětového žebříčku 100 nejudržitelnějších společností Corporate Knights. Přední postavení si také udržela u dvou předních ratingových agentur pro udržitelnost, konkrétně u MSCI a ISS.
Zdá se, že pro jednotlivé značky je udržitelnost v posledních letech prioritou a neváhají své výsledky využívat pro účely propagace, aby jejich cílová skupina viděla, že jim není životní prostředí lhostejné.
Kupte se slevou Proteinový pudink Milkeria.
Zelené cíle si stanovil i jeden z největších konkurentů, značka Nike. Do roku 2025 chce snížit množství emisí skleníkových plynů o 0,5 milionu imperiálních tun, a to prostřednictvím vyššího využití udržitelných materiálů. Optimistická je značka i ohledně zpracování odpadů – 80 % odpadu chce recyklovat a znovu využít na výrobu Nike produktů. Recyklovaným materiálům fandí i značka Adidas. Ta plánuje do roku 2024 nahradit původní polyester recyklovaným polyesterem, kdykoli jen to bude možné.