Puma si najala tým mladých aktivistů, aby jí pomohli s udržitelností

Obchod Puma Sergei Prokhorov / Shutterstock.com

Puma patří mezi značky, které jsou u generace Z velmi oblíbené. Jelikož čelí velké konkurenci, usilovně pracuje na tom, aby byla svou cílovou skupinou vnímána co nejlépe. Současná generace mladých lidí se značně liší, nezajímá ji jen styl, ale i ekologický dopad věcí, které nakupuje. Pokud má Puma konkurovat ostatním značkám, musí brát tento faktor v potaz. Pomoci jí v tom mají samotní ekologičtí aktivisté.

Přečtěte si také

Prádlo z pračky nevoní tak, jak byste chtěli? Luxusní a intenzivní vůni vykouzlí parfémy na praní, stačí jen pár kapek

Nová iniciativa udržitelnosti

Puma vzala svou cestu k udržitelnosti vážně a tento měsíc spustila iniciativu s názvem Voices of a Re:Generation. V rámci ní poskytla místo u stolu čtyřem ekologicky zaměřeným lidem z Evropy a USA, kteří se budou po dobu jednoho roku podílet na udržitelnosti této značky.

Spolupráce bude fungovat formou poradenství, kdy budou vybraní lidé sdílet své postřehy a identifikovat oblasti, kde by se značka mohla zlepšit.

Sportujte stylově

Co si aktivisté od spolupráce slibují?

Otevřenost značky vést dialog a reagovat na témata, která společnost aktuálně řeší, je dle aktivistů zásadní. „Všichni se můžeme snažit žít a oblékat udržitelně, ale nakonec jsme vydáni na milost a nemilost značkám, od kterých nakupujeme oblečení. Víme, že jedna osoba nemůže změnit vše sama, ale naše hlasy jsou stále silné, když je spojíme a komunikujeme se správnými lidmi a správnými značkami. To je velmi vzrušující,“ říká Luke Jaque-Rodney, německý vloger, který se věnuje udržitelnému způsobu života.

Francouzská vizuální umělkyně a kreativní konzultantka Jade Roche dodává: „Je skvělé vidět, že globální značka, jako je Puma, drží větší zodpovědnost za svou udržitelnost a je ochotná a otevřená vést tyto náročné rozhovory. Je také čas, abychom obecně začali diskutovat o tom, co udržitelnost skutečně znamená, co je potřeba k tomu, aby značka dosáhla větší udržitelnosti ve všech svých aspektech a přitom byla transparentní.“

Jaké závazky si Puma stanovila?

Značka by do roku 2025 chtěla splnit například tyto cíle:

  • Sladit klimatický cíl značky se scénářem globálního oteplování o 1,5 stupně
  • Využívat 100% obnovitelnou elektřinu pro všechny subjekty Puma
  • Snížit výrobní odpad na skládkách o 50 %
  • Vyvinout možnosti recyklovaných materiálů pro kůži, gumu, bavlnu a PU
  • Používat 100% bavlnu, polyester, kůži a prachové peří z certifikovaných zdrojů
  • Zvýšit využití recyklovaného polyesteru na 75 % pro oblečení a doplňky
  • Vyrábět 90 % oblečení a doplňků udržitelněji
  • Odstranit plastové sáčky z kamenných obchodů Puma

Jak by chtěla zlepšit přijetí ze strany mladé generace?

Puma usiluje, aby byla přijímána každým spotřebitelem z generace Z. Nedávno proto provedla průzkum, aby zjistila, co tato generace žádá. Průzkum jí přinesl tato důležitá zjištění:

  • 71 % mladých lidí mělo pocit, že nebyly vyslyšeny jejich prosby týkající se životního prostředí.
  • 49 % by rádo vidělo, jak se ke svým cílům značky zavazují.
  • 40 % chce, aby značky lépe prezentovaly své cíle.
  • 34 % požaduje, aby byly značky transparentnější.
Nabídka obuvi v obchodě Puma Hafiz Johari / Shutterstock.com

Snaha o udržitelnost přináší ovoce

Puma se nezačíná zajímat o udržitelnost až nyní, již minulý rok se značka dostala na první místo v žebříčku udržitelnosti Business of Fashion a v žebříčku FTSE4Good. Byla zařazena rovněž do celosvětového žebříčku 100 nejudržitelnějších společností Corporate Knights. Přední postavení si také udržela u dvou předních ratingových agentur pro udržitelnost, konkrétně u MSCI a ISS.

Zdá se, že pro jednotlivé značky je udržitelnost v posledních letech prioritou a neváhají své výsledky využívat pro účely propagace, aby jejich cílová skupina viděla, že jim není životní prostředí lhostejné.

Doplňte energii po sportu

Udržitelnost je téma i pro další značky

Zelené cíle si stanovil i jeden z největších konkurentů, značka Nike. Do roku 2025 chce snížit množství emisí skleníkových plynů o 0,5 milionu imperiálních tun, a to prostřednictvím vyššího využití udržitelných materiálů. Optimistická je značka i ohledně zpracování odpadů –⁠ 80 % odpadu chce recyklovat a znovu využít na výrobu Nike produktů. Recyklovaným materiálům fandí i značka Adidas. Ta plánuje do roku 2024 nahradit původní polyester recyklovaným polyesterem, kdykoli jen to bude možné.