Podle průzkumu je Nike u generace Z nejlepší oděvní značkou

Budova s logem Nike TY Lim / Shutterstock.com

Pokud mají být výrobci úspěšní, musí vědět, jaké jsou preference současné mladé generace. Ta je dnes často souhrnně označována jako generace Z a zahrnuje každého, kdo je narozený od poloviny 90. let 20. století do roku 2010. Jaké značky jsou u této generace nejoblíbenější a kolik za ně neváhají utratit? Tomu se věnoval nejnovější průzkum, na jehož výsledky se podíváme. Tyto průzkumy jsou pro výrobce nesmírně důležité, protože jim sdělí, jakým směrem se mají ubírat.

Přečtěte si také

Jak na to, aby vánoční hvězda zčervenala do Vánoc? Dodržujte několik zásad a návštěvy vám ji budou závidět

Jaké jsou nákupní preference mladých?

Průzkum provedla finanční společnost Piper Sandler a zúčastnilo se ho 5690 teenagerů v USA. Americký trh se od toho evropského liší, ale preference jsou v mnoha ohledech podobné. Z hlediska výdajů se ukázalo, že výdaje mladých meziročně vzrostly o 2 %, přičemž rodiče sponzorovali 60 procent těchto výdajů. Většina mladých upřednostňovala nižší cenu a také je u této generace mnohem větší zájem o použité zboží. V průzkumu vyšly jako nejoblíbenější následující 3 značky:

  • Nike (33 %)
  • American Eagle (7 %)
  • Lululemon (6 %)
Sháníte sportovní obuv?

Proč je Nike v USA nejoblíbenější?

Skutečnost, že se značka Nike umístila v USA na prvním místě, není překvapující. Jedná se o největšího dodavatele sportovního oblečení a obuvi na světě. Většina příjmu pochází právě ze Severní Ameriky. Cena akcií a finanční výkonnost této společnosti závisí na kolísání měn, vkusu spotřebitelů, růstu na rozvíjejících se trzích a také na technologii. Společnost sleduje nejnovější trendy a velkou část svého zisku investuje do rozvoje. Pro spolupráci si vybírá známé ikony a strategicky zaměřila své modelové řady oblečení na jednotlivé sporty s řadami jako Air Jordan, Nike Golf a Nike Pro. Níže můžete podle dat z roku 2020 vidět procentuální vyjádření ukazující, z jakých trhů má Nike nejvíce příjmů.

  • Severní Amerika: 41 % celkových příjmů
  • Evropa, Střední východ, Afrika: 26 % celkových příjmů
  • Čína: 19 % celkových příjmů
  • Asie a Tichomoří, Latinská Amerika: 14 % celkových příjmů

Obuv Nike a motto značky pio3 / Shutterstock.com

Další zjištění průzkumu

  • Muži s vyššími příjmy zvýšili své výdaje meziročně o 6 % a jejich hlavní nákupní prioritou bylo jídlo
  • Ženy s vyššími příjmy zvýšily své výdaje meziročně o 1 % a jejich nákupní prioritou bylo oblečení
  • Nejoblíbenějšími značkami obuvi jsou Nike, Converse a Adidas
  • Nejoblíbenějšími kosmetickými značkami jsou CeraVe, Drunk Elephant, Pantene, Olaplex, Maybelline a Fenty Beauty
  • Nejoblíbenějšími místy pro nákup zboží pro péči o tělo byly Ulta, Sephora a Target

Nejoblíbenější internetové obchody

  • Amazon (57 %)
  • Nike (6 %)
  • Shein (6 %)
  • Lululemon (3 %)

Průzkum provedený stejnou společností loni v říjnu mezi 14 500 teenagery ukázal podobné výsledky. Ačkoliv západ silně zasáhla inflace a panuje zde finanční krize, zvyšující se výdaje za nákupy mohou naznačovat, že se trh pomalu zotavuje a nákupní zvyklosti se začínají vracet směrem k původním číslům.