Pokud mají být výrobci úspěšní, musí vědět, jaké jsou preference současné mladé generace. Ta je dnes často souhrnně označována jako generace Z a zahrnuje každého, kdo je narozený od poloviny 90. let 20. století do roku 2010. Jaké značky jsou u této generace nejoblíbenější a kolik za ně neváhají utratit? Tomu se věnoval nejnovější průzkum, na jehož výsledky se podíváme. Tyto průzkumy jsou pro výrobce nesmírně důležité, protože jim sdělí, jakým směrem se mají ubírat.
Průzkum provedla finanční společnost Piper Sandler a zúčastnilo se ho 5690 teenagerů v USA. Americký trh se od toho evropského liší, ale preference jsou v mnoha ohledech podobné. Z hlediska výdajů se ukázalo, že výdaje mladých meziročně vzrostly o 2 %, přičemž rodiče sponzorovali 60 procent těchto výdajů. Většina mladých upřednostňovala nižší cenu a také je u této generace mnohem větší zájem o použité zboží. V průzkumu vyšly jako nejoblíbenější následující 3 značky:
Kupte se slevou Sportovní pánská obuv.
Skutečnost, že se značka Nike umístila v USA na prvním místě, není překvapující. Jedná se o největšího dodavatele sportovního oblečení a obuvi na světě. Většina příjmu pochází právě ze Severní Ameriky. Cena akcií a finanční výkonnost této společnosti závisí na kolísání měn, vkusu spotřebitelů, růstu na rozvíjejících se trzích a také na technologii. Společnost sleduje nejnovější trendy a velkou část svého zisku investuje do rozvoje. Pro spolupráci si vybírá známé ikony a strategicky zaměřila své modelové řady oblečení na jednotlivé sporty s řadami jako Air Jordan, Nike Golf a Nike Pro. Níže můžete podle dat z roku 2020 vidět procentuální vyjádření ukazující, z jakých trhů má Nike nejvíce příjmů.
Průzkum provedený stejnou společností loni v říjnu mezi 14 500 teenagery ukázal podobné výsledky. Ačkoliv západ silně zasáhla inflace a panuje zde finanční krize, zvyšující se výdaje za nákupy mohou naznačovat, že se trh pomalu zotavuje a nákupní zvyklosti se začínají vracet směrem k původním číslům.