Když je na tom člověk špatně a má hlad, je schopen sníst prakticky cokoliv, aby na chvíli uklidnil žaludek. Je zdokumentováno mnoho situací, ve kterých lidé jedli i to, co by normálně nekonzumovali. Dokážete si představit, že byste byli ztracení na otevřeném moři a měli k dispozici pouze lahev kečupu? Zřejmě ne, ale přesně něco takového se stalo. Zajímavý příběh má ještě zajímavější pokračování.
Potravinářský výrobce H. J. Heinz Company, více známý jen pod názvem Heinz, chce změnit život muži, který přežil díky jednomu z výrobků společnosti. Hledal dominikánského námořníka, který přežil čtyři týdny na moři díky lahvi kečupu. Velmi dobře totiž ví, že příběhy skvěle prodávají a co víc, chce tomuto námořníkovi zajistit novou loď, která bude disponovat nejmodernějšími navigačními systémy. Díky tomu by se námořníkovi už nestalo, že by se na moří ztratil. Onen námořník se jmenuje Elvis Francois. Plavil se na své lodi u pobřeží Svatého Martina v Karibském moři, když se náhle počasí rychle změnilo a vítr ho začal unášet na oceán.
Elvis Francois popsal svou situaci následovně: „Snažil jsem se vrátit do přístavu, ale ztratil jsem stopu, protože mi chvíli trvalo, než jsem namontoval a upevnil plachtu. Volal jsem svým přátelům, svým spolupracovníkům. Snažili se mě kontaktovat, ale ztratili mě. Nezbývalo mi nic jiného, než si sednout a čekat."
Francois tedy napsal na korbu své lodi HELP a čekal, co se stane. Jediné, co měl na lodi, byl balíček česnekového koření, láhev kečupu a polévku Maggi. Zachránilo ho kolumbijské námořnictvo, které ho přivezlo zpět do Cartageny na lékařskou prohlídku, která zjistila, že je zdravotně v pořádku.
Heinz poslal na sociálních sítích digitální zprávu v láhvi, aby se pokusil kontaktovat Francoise, kterému by rád daroval novou loď. Rozjelo se skutečné pátrání a zpráva byla sdílena mnoha tisíci lidmi.
Společnost uvedla: „Doufáme, že toto rozšíříme široko daleko, aby mohl Heinz konečně darovat Elvisovi novou loď. Zatím jsme kontaktovali vládu Dominikánské republiky, kde žije, a kolumbijské námořnictvo, ale momentálně nemáme štěstí. Uvádíme tuto zprávu do moře internetu, protože jestli nám ho někdo může pomoci Elvise najít, jste to vy. Pokud nám vy nebo někdo, koho znáte, můžete pomoci spojit se s Elvisem Francoisem, napište nám prosím."
Heinz si na pátrání po Elvisovi udělal skutečnou reklamu. Tento příběh oslovil obrovské množství lidí a přesně to společnost potřebovala. Nakonec se Elvis Francois našel, a pokud dodržela společnost své slovo, nyní by měl brázdit oceán na nové lodi.