Instagram definitivně ukončí živé nakupování

Žena natáčí video, kde ukazuje sledujícím růžové tričko Chaay_Tee / Shutterstock.com

Pokud má být influencer úspěšný, musí být nejen dobrým bavičem, ale také obchodníkem. Řada značek spoléhá na propagaci skrze oblíbené internetové hvězdy, které prezentují jejich produkty. Průlomovou funkcí na platformě Instagram bylo živé nakupování, díky kterému bylo možné během vysílání označovat produkty. Tato funkce ovšem končí a pro mnoho lidí to znamená velké zklamání. Společnost Meta vlastnící Instagram je ke změnám dotlačena řadou vlastních neúspěchů, které se nyní snaží zvrátit.

Přečtěte si také

Hudba z romantických komedií i zeštíhlující zrcadla: Poznejte marketingové triky obchodů s oblečením

Uživatelé na Instagramu už nenakoupí

Společnost Meta přinesla obchodníkům řadu změn a těm nezbývá nic jiného než se přizpůsobit. Živé nakupování má na Instagramu oficiálně skončit 16. března. Už minulý měsíc zmizela z navigační lišty ikona obchodu. Obchodníci zde naštěstí mají stále několik možností, jak získávat přízeň potenciálních zákazníků.

Pořád je zde možné založit a spravovat obchod, zvát si hosty do relací nebo živě odpovídat na dotazy diváků. Instagram čerpá mnoho inspirace od svého rivala, kterým je TikTok. Společnost Meta se nyní hodlá zaměřit na nákupní zkušenosti spojené s krátkými příběhy a reklamou.

Pořiďte si nyní SIM kartu za zvýhodněnou cenu

Proč bylo živé nakupování propadák?

Nakupování v živém vysílání přes chytré telefony bylo spuštěno v roce 2020, tedy v době, kdy většina prodejců i nakupujících musela čelit uzavírkám. Není tak divu, že si nová funkce brzy vydobyla oblibu. Po odeznění pandemie se však zákazníci opět vrátili k nákupům v kamenných prodejnách. Inzerenti tak přestali mít o tuto možnost prodeje zájem, což pro společnost Meta znamenalo značné ztráty. Ve čtvrtém čtvrtletí se její tržby meziročně propadly o 4 %.

Telefon s nabídkou sociální sítí na dispeji Chinnapong / Shutterstock.com

Jaké změny Instagram čekají?

Společnost Meta nyní soustředí všechny své síly především na Metaverse. Možná se i zde setká se zklamáním, protože není jisté, jestli budou mít lidé zájem o nakupování v tomto virtuálním rozhraní. Ačkoliv jde o bohatou společnost, nemůže si dovolit příliš chybovat, v rámci úspor musela minulý rok propustit značné množství lidí. Mark Zuckerberg prohlásil, že rok 2023 bude rokem efektivity. Je zjevné, že si je vědom selhání dosavadní strategie a nyní se snaží přehodnotit další směřování společnosti.

Je obchodování na sociálních sítí doménou mileniálů?

Nakupování na sociálních sítích není pro každého a digitální giganti to vědí. Starší ročníky tato možnost neoslovila, takže cílí zejména na generaci Z a Y. Ukazuje se, že se mezi sebou trhy velmi liší. Zatímco v Asii je nakupování na sociálních sítích hitem, na západě je tomu naopak. Digitální společnosti tedy musí řešit tento nesoulad a hledat jiné možnosti, jak co nejlépe zacílit obsah na své uživatele.