Jenom za loňský rok přišlo na český trh 38 nových značek – a i letos se očekává příchod mnoha dalších. Kterým se u nás zatím daří nejvíce a na které nováčky se můžeme těšit tento rok?
V loňském roce zavítalo do České republiky celkem 38 značek. Jedná se o srovnatelný počet s rokem 2021, předchozí roky jich přibyla zhruba polovina.
Mezi nejprestižnější nové značky na našem trhu patří módní brandy Balenciaga a Chanel, kterým se daří především v proslulé Pařížské ulici v Praze. Ze segmentu módy je doplňují také značky Maje, Sandro či American Vintage, Buzz zaměřující se na obuv či sportovní brandy Sport Vision a iFlow.
Na domácí trh loni přišli také prodejci nábytku Minotti a Stosa Cucine či kuchyňského vybavení Tefal. Opomenout nelze ani první certifikovanou prodejnu LEGO. A co se pohostinství týče, nově mohou zákazníci zavítat do kavárny L'Or Café či si dopřát sladké donuty z brandu Donut Worry Be Happy.
Také v letošním roce se očekává, že do České republiky dorazí nové značky. Již nyní je jistotou americký řetězec rychlého občerstvení Popeyes, zaměřující se především na smažená kuřata. Otevřít chce u nás letos hned několik poboček, zatím nicméně není jisté, kolik jich bude a v jakých městech se objeví.
Kupte se slevou Kuřecí nugetky mražené.
Obdobně se do tuzemska chystá také řetězec italských restaurací Rossopomodoro, který nabízí typické italské těstoviny i čerstvou pizzu. Svoji první pobočku plánuje otevřít v pražském centru Palladium. V podobném duchu k nám pak také míří italská značka Signorvino, která nabízí italské pokrmy a kvalitní víno.
Pro mezinárodní značky je Česká republika poměrně populárním trhem, oblibě se u nich těší především Praha. „V regionu střední a východní Evropy je vstupní branou pro značky již tradičně právě Česká republika, a to díky své kupní síle a přetrvávající oblibě Prahy ze strany zahraničních návštěvníků, kteří tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů,“ vysvětlil Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.
Kupte se slevou Sekt Ice Rosé Mucha.
Kromě již zmíněné Pařížské ulice se letos počítá i s rozšířením nabídky obchodních center – v Praze konkrétně o multifunkční centrum Masaryčka a rozšíření OC Letňany. Brno pak na letošní rok plánuje otevření obchodní galerie Šumavská tower a zahájení projektu Dornych, na němž by mohlo vzniknout nové obchodní a multifunkční centrum.