Každoroční soutěž Důvěryhodné značky přinesla ve svém letošním osmém ročníku známé vítěze, ale i nové tváře a změny v nákupních preferencích Čechů. Které značky zvítězily ve svých kategoriích a které se těší stálé oblibě zákazníku? Podívejte se na seznam vítězů – je mezi nimi i váš favorit?
Které značky jsou mezi Čechy nejvíce důvěryhodné? Na tuto otázku hledá odpověď soutěž Nejdůvěryhodnější značka, která se u nás letos pořádala poosmé.
Oceněné značky vybírají sami zákazníci – v rámci výzkumu bylo letos osloveno 4 000 respondentů, kteří hodnotili kolem 900 značek v 90 různých kategoriích. Soutěž se kromě produktů (od alkoholu a masných výrobků, přes telefony a automobily až po výrobce drogerie a kosmetiky) zaměřuje i na samotné prodejce či poskytovatele služeb. Oceňované jsou i kategorie lékárenských produktů a stavebnin.
Mezi všemi nominovanými i oceněnými vystupují některá jména výrazněji než ostatní – napříč celým výzkumem zvítězily značky LEGO (72 % hlasů ze své kategorie), Jar (67 %) a IQOS (58 %), kterým Češi důvěřují nejvíce. Většina oceněných si navíc udržela své prvenství i z předchozího roku, konkrétně 69 % vítězů bylo shodných jako loni.
Soutěž má pak i své stálice – konkrétně osmi značkám se podařilo zvítězit ve své kategorii už poosmé v řadě, v žádném ročníku tudíž nebyly poraženy. Jedná se o již zmíněný Jar, řetězce Dr.Max a DM drogerie, obchodní řetězec Lidl a značky Kofola, Pilsner Urquell a Savo. Právě je spotřebitelé dle výsledků průzkumu preferují nejvíce.
Kupte se slevou Prostředek na nádobí Jar.
Mezi další vítězné značky, které běžně naleznete v supermarketech i hypermarketech, patří například:
Ostatní vítěze všech 90 kategorií lze nalézt na stránkách soutěže Důvěryhodné značky. A poznáte je taktéž podle loga soutěže (zlaté medaile s popiskem), které slouží jako nezávislé potvrzení kvality.
Průzkum taktéž poukázal na změny na trhu i v nákupním chováním Čechů, konkrétně na strmý růst segmentu q-commerce – jedná se o trend spočívající v elektronickém nákupu s rychlým dodáním. V České republice jej lze pozorovat především v oblasti dodávek jídla, postupně se k němu však přidávají i další produkty, například léčiva či oblečení. Za svůj vzestup vděčí především pandemii, která mnohé zákazníky uvěznila v jejich domovech.
Zákazníci se taktéž stále zaměřují na zdravý životní styl (je jich až 70 %) a čím dál tím více slyší na promoční akce a slevy.