Zájem o nákup oblečení prudce klesá, problém hlásí i značky jako Calvin Klein

Dámské spodní prádlo značky Calvin Klein Alena Mozhjer / Shutterstock.com

Módní značky se rády chlubí svým jménem, a to tak okatě, že je jejich název na oblečení často co největším písmem. Zajisté jste si už všimli oblečení ozdobeného výrazným logem Tommy Hilfiger, Calvin Klein, GUCCI a dalších. Některým se zkrátka jen líbí, jiní ho považují za určité vyjádření stylu a společenské úrovně. Doba se však mění a když lidé obrací každou korunu, je jim jedno, co mají na oblečení za značku. Zájem o ikonické módní značky prudce klesá a problémy hlásí i nejznámější hráči na trhu.

Přečtěte si také

Prádlo z pračky nevoní tak, jak byste chtěli? Luxusní a intenzivní vůni vykouzlí parfémy na praní, stačí jen pár kapek

Zájem o značky PVH klesá, plánuje propouštění

Americká společnost Phillips Van Heusen (PVH) vám možná nic neříká, ale spíše budete znát značky Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Warner's, Olga a True & Co, které vlastní.

Tento gigant je teď ovšem v úzkých, výrazně klesá poptávka po jeho oblečení a je donucen propustit 10 % své celosvětové pracovní síly. Po téměř dvou letech odchází z PVH i generální ředitelka Trish Donnelly. Propouštění by společnosti mělo ušetřit více než 100 milionů dolarů ročně.

  • Tržby PVH klesly meziročně o 8 %, Tommy Hilfiger hlásí pokles o 11 %, Calvin Klein o 1 %.
  • Snížila se hrubá marže a čistý zisk společnosti klesl o 36,6 % na 115,3 milionu dolarů.
  • Jediné, co vzrostlo, jsou zásoby, a to o celých 19 %.

Stále více značek se zbavuje zaměstnanců i kamenných prodejen, které pro ně znamenají jen výdaje navíc, a naplno sází na online prodej. Týká se to i PVH.

Logo Tommy Jeans na džínách nikkimeel / Shutterstock.com

„Co je důležité zmínit, je, že letošní výkon bude odrážet spotřebitele, kteří se po mnohaleté nepřítomnosti vrátí k kamennému nakupování ve většině regionů, včetně uzamčení během vrcholu COVID,“ uvedl generální ředitel Stefan Larsson.

„Stále však očekáváme, že digitální kanál bude mít nejsilnější dlouhodobou trajektorii růstu v nadcházejících letech, a to jak v rámci vlastněných a provozovaných kanálů, tak kanálů elektronického obchodování třetích stran, a digitální kanály budou i nadále představovat přibližně 25 % našich příjmů,“ dodal Larsson.

Michael Kors spouští svůj vlastní bazar

Aby značky přežily, musí sledovat současné trendy – a jelikož roste zájem o nákup v secondhandech, uchýlila se k němu i známá značka Michael Kors, která je dceřinou společností gigantu Capri. O oblečení z druhé ruky je velký zájem a týká se i luxusního zboží. Tento krok má za cíl prodloužit jeho životnost a snížit množství odpadu. Značka spustila svůj vlastní bazar s názvem PreLoved Michael Kors, prostřednictvím něhož mohou zákazníci nakupovat a prodávat výrobky této značky.

Šátky, kabelka, voňavka a sluneční brýle Michael Kors Iv-olga / Shutterstock.com

Aby na tom společnost netratila, prodejci musí zaplatit provizi, a to ve výši 20 %. Zbylých 80 % lidé nedostanou vyplacených, ale přijdou jim jako poukázka. Každý prodávající se také musí stát členem a musí disponovat věrnostní kartou.

Prodej zboží z druhé ruky má této značce pomoci také s tím, že se omezí prodej padělků. Nyní se teprve uvidí, jestli půjde o konkurenceschopnou alternativu pro jiné platformy, kde můžete nakupovat a prodávat věci z druhé ruky. Pokud bude koncept úspěšný, je pravděpodobné, že s ním přijdou i další známé luxusní značky.