Nike přichází s novými maloobchodními koncepty, stanou se v budoucnu běžným trendem?

Nový koncept prodejny Nike v Soulu Nike

Nike patří mezi nejznámější sportovní značky světa. Zdá se, že tomuto gigantovi velmi záleží na tom, jak ho lidé vnímají, proto rozhodl se udělat malou revoluci v tom, jak bude své produkty prezentovat prostřednictvím maloobchodního prodeje. Nedávno přišel rovnou se dvěma maloobchodními koncepty, které mají setřít hranici mezi fyzickým a digitálním zbožím. Jeden z nich představil v Londýně a druhý v Soulu, každý z nich je zcela jedinečný.

Přečtěte si také

Polévka je grunt! Uvařte si „tekuté zlato“, které dodá tělu sílu bojovat proti bacilům

Značka vsadila na interaktivní technologie

Londýn patří mezi nejoblíbenější místa k nakupování a představit nový koncept právě zde je chytrou volbou. V západním Londýně značka otevřela obří prodejnu o velikosti 1500 m2, která se rozkládá přes dvě patra. Stejně jako v běžných prodejnách i zde si mohou zákazníci zkoušet sportovní oblečení, ale jako bonus navíc mohou využívat nejrůznější technologické vychytávky.

Nike zde testuje novou platformu digitálního vyprávění příběhů nazvanou Sport Pulse. Jedná se o LED obrazovky, které jsou strategicky umístěné u vchodu a živě informují každého návštěvníka o aktuálních sportovních událostech v Londýně.

Prodejna Nike ve Westfieldu. Nike

V samotném obchodě se nachází interaktivní stůl, který je tvořený velkou obrazovkou a zákazníci mohou jeho prostřednictvím hledat recenze a informace k jakémukoliv páru bot. Pokud nesnášíte čekání ve frontách, můžete si návštěvu v obchodě rezervovat, a tím si nakupování ještě více zpříjemnit. S pomocí aplikace Nike můžete také přímo v obchodě skenovat štítky produktů, abyste o nich zjistili podrobné informace, včetně dostupnosti velikostí na skladě.

V Soulu se Nike předvedl ve velkém stylu

V jihokorejském hlavním městě předvedla značka svůj koncept Nike Style, který má být podle jejích slov obratem klasických obchodů Nike. Tento koncept se intenzivně zaměřuje na online kreativitu, sociální média a zákaznické zkušenosti. V obchodě můžete nalézt videostudio s pozadím, které lze měnit. Influenceři, horliví fanoušci značky i běžní zákazníci mohou v tomto studiu vytvářet obsah pro sociální média. Proč nedat zákazníkům prostor, aby udělali značce reklamu zdarma, že?

Prodejna Nike v Soulu Nike

Zákazníci mají možnost vyzkoušet si zážitek ve virtuální realitě, stačí naskenovat QR kódy na produktech. Rozšířená realita má pomoci ve výběru produktů, ale také ukáže například umělecké instalace v obchodě. Obchod s konceptem Nike Style je umístěný ve frekventované čtvrti Hongdae, která se proslavila uměleckou a módní kulturou. Jelikož je v módě genderově neutrální oblečení, nechybí ani v nabídce obchodu, a zákazníci si tak mohou najít vhodné oblečení pro každé pohlaví. Jelikož má značka opravdu velkou komunitu, má v plánu prostřednictvím obchodu pořádat nejrůznější workshopy a akce pro členy věrnostního programu Nike+.

Studio v prodejně Nike. Nike

Změna v maloobchodním nakupování

Nakupování budoucnosti je tu a je jisté, že obchody už nebudou tvořeny jen regály se zbožím, ale stále častěji v nich najdeme mnoho interaktivních prvků, které nám usnadní nákup a udělají z něj zajímavý zážitek. Svou roli bude hrát samozřejmě rozšířená realita. Novými koncepty Nike pravděpodobně otestuje, jak na ně budou zákazníci reagovat a v budoucnu se s nimi možná setkáme i u nás.

Tato značka je známá tím, že ráda předvádí inovativní koncepty, v minulosti to byly například Nike Live, Nike Rise a Nike House of Innovation. Každý koncept je vždy otevřen na klíčovém místě, kde může značka nabírat popularitu. Nike není jediný, který testuje nové koncepty nakupování a je pravděpodobné, že ostatní známé značky nebudou chtít zůstat pozadu.