Radler nebo hard seltzer: Novinky a zajímavosti o pivních nápojích

Sklenice radleru a kousky grepu Brent Hofacker / Shutterstock.com

Kromě klasického piva milují Češi i radlery, zejména v létě. Stále tedy vznikají nové značky těchto osvěžujících alkoholických nápojů. Jednou z nich je i Limopivo, které má nově v nabídce Pivovar Rychnov nad Kněžnou. Firma sice tvrdí, že takové spojení tradice, kvality a moderního přístupu u nás zatím chybí, ale konkurencí jí mohou být i další pivní drinky. Patří k nim třeba hard seltzer, který se k nám nedávno dostal ze Spojených států. V čem je jiný? A může zavedeným ovocným pivům konkurovat?

Přečtěte si také

Zrychlete sušení prádla v zimě pomocí triku s ručníkem a pračkou, o kterém málokdo ví

Nostalgické i moderní Limopivo

Limopivo je k dostání v pěti příchutích – pomerančové, hruškové, višňové, ananasové a malinové – a s ohledem na celý koncept se prodává ve skleněných lahvích (0,33 a 0,75 l) s motivem kroužků, který odkazuje na historii českého pohostinství.

Výrobce tím chce oslovit mladou generaci, která má ráda šumivé alkoholické drinky, retro vzhled i ekologické materiály. Otázkou je, zda je neodradí cenou, která se pohybuje okolo 35 až 40 Kč za menší lahev.

To nejlepší osvěžení v akci

Kupte se slevou Cider Frisco.

Porovnat slevy

„Hlavním obchodním cílem značky je vymezit díru, která tady za posledních několik let na trhu s ovocnými pivy vznikla. Je už téměř nemožné najít v této kategorii produkt, který je nejen z kvalitních vstupních surovin, ale i s vyšším obsahem alkoholu. To by měla být kromě perfektního designu a jednoduchého názvu jedna z největších konkurenčních výhod značky Limopivo,“ říká Ondřej Roček, který za novým projektem stojí.

Sklenice s radlerem, sud, citrony a obilí oizostudio / Shutterstock.com

České pivovary a americký drink

V USA je zase velkým trendem takzvaný hard seltzer, který pomalu objevují i Češi. Vznikl v roce 2013 ve státě Connecticut a vyrábí se přirozeným zkvašením třtinového cukru nebo sladu a ovoce. Neměl by tedy obsahovat umělá barviva, sladidla ani konzervanty. Zajímavé je, že ovocnou chutí se podobá radlerům, ale vyšším množstvím alkoholu má blízko ke klasickým ležákům. Jeho ambice je tedy jasná – zaujmout mladé milovníky perlivých nápojů i zapřisáhlé pivaře.

Máte radši klasiku?

Na českém trhu zatím tento nápoj nabízí Plzeňský Prazdroj pod značkou Viper a také Staropramen, který ho nazval Wai Moment. Oba se prodávají v plechovkách o objemu 0,33 l a stojí přibližně 25 Kč. Viper nicméně koupíte i ve stejně velké skleněné lahvi.