Tesco se tvrdě pustilo do Rohlíku a porovnalo jeho ceny za nákup

Nápis „Nenechte se opít...“, obrázek rohlíku Tesco

Když někdo vydává odvážná tvrzení, měl by se mít na pozoru, protože ne vždy zůstanou bez reakce. Rohlík patří mezi nejznámější české internetové obchody s potravinami a právě tato firma prohlásila, že jsou její ceny stejně výhodné nebo lepší než u jiných supermarketů. To zjevně nejvíce popudilo Tesco, které se rozhodlo, že toto tvrzení vyvrátí a dokáže všem, že to není pravda.

Přečtěte si také

Hudba z romantických komedií i zeštíhlující zrcadla: Poznejte marketingové triky obchodů s oblečením

Konkurenční boj

Každý velmi dobře ví, že v současné době zákazníci nejvíce slyší na nízké ceny. Nemůžete zkrátka prohlásit, že jste lepší, a nečekat protireakci. Popularita Rohlíku od jeho založení v roce 2014 prudce vzrostla a pomohl mu s tím zejména kvalitně vedený marketing. Ne každá kampaň ovšem končí dobře.

CEO společnosti Rohlík Olin Novák na tiskové konferenci sdělil: „Dali jsme si tu práci a udělali nákup na Rohlík.cz a v různých dalších kamenných prodejnách. Výsledkem je, že nákup o stejné skladbě je na Rohlík.cz cenově srovnatelný, nebo dokonce levnější než v kamenném obchodě.“

V krátké době po tomto prohlášení Tesco neváhalo a přišlo s trefně pojmenovanou protikampaní „Nenechte se opít...“.

Tesco demonstrovalo úsporu na nákupu

Je nějaký argument lepší než důkaz? Aby Tesco nepřišlo jen s prázdnými slovy, rozhodlo se, že ukáže úsporu při nákupu s Tesco Online. Jde o transparentní kampaň, u které může každý zvědavý zákazník vidět skutečné ceny. Tesco je zveřejnilo na svém webu www.itesco.cz/srovnani. Vzalo 37 produktů ze spotřebního koše Českého statistického úřadu, konkrétně jde o potraviny, se kterými ČSÚ pracuje pro sledování cenové hladiny a představují ideální reprezentativní vzorek.

Jedná se o základní potraviny, které obvykle nechybí v košíku průměrného Čecha, od pečiva až po mléko, vejce, olej a další. Aby bylo srovnání věrohodné, byly do něj zařazeny pouze položky, které pořídíte na obou nákupních platformách. Nákup byl uskutečněn ještě v dubnu 2022 a dokázal, že je při nákupu v Tesco Online celková úspora až 13 %.

Porovnání ceny nákupu: 2 181, 30 Kč minus 1 900,40 Kč, ušetřeno 280,90 Kč, obrázek rohlíku Tesco

Tesco tlačí na cenu celkového nákupu

Tesco je zatím jediný řetězec, který na kampaň Rohlíku reagoval. Marketingová ředitelka Tesca Zuzana Grinčová zdůraznila, že společnost chce na základě ověřitelných dat nabídnout svým klientům při online nákupech v dnešní náročné době skutečné úspory. Tesco nově zlevnilo doručovací poplatek v hlavním městě v průměru o 30 % a také nabízí službu Klikni + Vyzvedni, u které si může zákazník sám vyzvednout svůj nákup jen za 19 Kč.

Rohlík takovou reakci pravděpodobně nečekal, protože kdyby ano, zřejmě by se do takové kampaně nikdy nepouštěl. Nízké ceny jsou citlivým tématem a každý prodejce by měl brát ohled na to, že konkurence neustále bdí a bedlivě sleduje reklamní kampaně ostatních, aby nezůstala pozadu.

5. 5. 2022 13:00: Aktualizace článku

Rohlík s kampaní Tesca nesouhlasí a hodlá se bránit

Pro redakci Kupi.cz poskytla vyjádření ke kampani tisková mluvčí společnosti Rohlík Lutfia Volfová. „Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byly stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,“ sdělila Volfová.