Žena vystupující z billboardu a masové koule vytištěné na 3D tiskárně. Firmy představují originální reklamní kampaně

3D reklama na seriál Kolo času na Piccadilly Circus v Londýně Amplify

Ať už se jedná o potravinový řetězec, nábytkového giganta nebo banku, originalita v reklamních kampaních se cení. Nezáleží na tom, zda jde o náborovou kampaň nebo reklamu cílenou na zákazníky, velké firmy se i v dnešní covidem poznamenané době předhánějí v tom, která kampaň nejvíce zaujme širokou veřejnost. K dosažení úspěchu přitom využívají moderní technologie, výpočetní techniku i psychologické triky.

Přečtěte si také

Milovaní mazlíčci vám likvidují domácnost? 12 rad, které tomu učiní přítrž

IKEA láká na kuličky z 3D tiskárny

Velkou náborovou kampaň spustila například společnost IKEA. Nese název „Ochutnejte budoucnost“ a je zaměřena na uchazeče s představivostí, kteří chtějí svým umem přispět k růstu společnosti. Zaujmout má především uchazeče o zaměstnání v oblasti technologií a výpočetní techniky v Nizozemsku, Švédsku a Švýcarsku.

IKEA navíc láká na ochutnávku svých ikonických kuliček vytištěných na 3D tiskárně. „Kampaň 'Ochutnejte budoucnost' využívá švédské masové kuličky jako symbol inovace IKEA. Představeny v roce 1985, dnes přicházejí v několika variantách – včetně rostlinných s menší klimatickou stopou. Kampaň pracuje s představou 3D tištěné masové kuličky jako s dalším možným krokem. Některým uchazečům budou tyto kuličky nabídnuty během pohovoru,” přiblížil mluvčí IKEA Česká republika Petr Šašek.

Technologiemi k lepší budoucnosti

Během roku 2022 se IKEA chystá otevřít více než 150 technologických a inovačních pozic po celé Evropě. „Chceme oslovit lidi, kteří sdílejí naše hodnoty a vize, to znamená vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. Otevřené volné pozice jsou například v oblasti kybernetické bezpečnosti, datové vědy a datového inženýrství. Přihlášky je možné podávat na www.ikea.com/tastethefuture,” dodává Šašek.

Společnost mimo jiné představila své potravinové závazky, které chce splnit do roku 2025. Zavazuje se, že do tří let bude 50 % hlavních jídel nabízených v IKEA restauracích rostlinného původu, 80 % bude bez červeného masa, 80 % balených potravin bude rostlinného původu a 80 % všech hlavních jídel bude splňovat interní kritéria pro zdravější jídlo.

Žena v reklamní kampani Raiffeisenbank Raiffeisenbank

Raiffeisenbank sází na moderní benefity

Náborovou kampaň spustila v listopadu i společnost Raiffeisenbank, jež navázala na svou brandovou strategii „Samozřejmě”, která je postavena na myšlenkách diverzity, možnosti home office a atmosféře na pracovišti. Komunikaci, která pracuje s heslem „U nás je to o vás” tvoří tři hlavní myšlenky: home office je běžný a měl by být dostupný pro každého, ačkoli jsme různí, držíme pohromadě, a vztahy na pracovišti jsou to nejdůležitější. Cílem je pak zatraktivnit společnost v očích eventuálních uchazečů.

„Celou kampaň jsme postavili na pilířích, které naši zaměstnanci v rámci firemní kultury oceňují. Situace na trhu dnes není jednoduchá, a proto chceme ukázat, v čem jsme jako zaměstnavatel atraktivní. Zároveň chceme vyvrátit mýty o práci v bance, přitáhnout pozornosti lidí na trhu a vzbudit v nich zájem o Raiffeisenbank,” uvedla pro MediaGuru Dana Fajmonová, ředitelka divize People & Culture v Raiffeisenbank.

Billa staví na faktech o jídle

Náborová kampaň obchodního řetězce Billa z loňského léta stavěla na zajímavých informacích o jídle, na které prý průměrný člověk myslí 226krát denně. Komunikační koncept „Když jde o jídlo, myslíme na vše” se objevuje na marketingových materiálech společnosti už poněkolikáté.

Vzhledem k tomu, že se Billa profiluje jako odborník na jídlo, cílí na uchazeče, kteří mají „plnou hlavu jídla”. V kreativě kampaně jsou proto tváře osob ukryté za oblíbenými potravinami. Kampaň je přitom určena i pro interní účely a slouží jako uznání práce stávajících zaměstnanců, kteří jsou skutečně lidmi na svém místě. Figuranti na vizuálech byli proto vybráni z řad zaměstnanců.

Nákupní tip: Co má zrovna Billa v akci? Třeba vepřovou krkovici bez kosti za 77,90 Kč, jahody za 44,90 Kč nebo světlý ležák 33 Budweiser Budvar za 16,90 Kč.

3D reklama na seriál Kolo času na Piccadilly Circus v Londýně Amplify

Epický seriál s epickou reklamou

Čím nákladnější seriál, tím nákladnější kampaň. To si asi řekli tvůrci virtuální instalace v Londýně, New Yorku a Tokiu, která koncem listopadu loňského roku upozorňovala na start seriálu Kolo času. Seriál s hvězdou Rosamund Pike v hlavní roli se natáčel v Praze a tvůrce vyšel na zhruba 2 miliardy korun. Streamovací služba Amazon Prime Video vysílala seriál od 19. listopadu.

Epická reklamní kampaň, v níž se objevuje právě oblíbená herečka, využívá 3D technologii k zobrazení několika scén, v nichž postavy jakoby vystupují z plochy. „Spolu s Amazon Studios jsme s Rosamund Pike natáčeli všechny spoty v Praze na míru lokacím. Vymysleli jsme choreografii, která vyvolává dojem, že se opravdu vztahuje k publiku v ulicích. Spolu s filmovými vizuály a 3D animací na míru, jsme vytvořili jedinečný 3D formát venkovní reklamy,“ uvedl Alex Wilson, výkonný kreativní ředitel Amplify, která se spolu s MPC a Amazon Studios na kreativě podílela.

Marek Vašut a zástupkyně zmrzlinárny Pinko Lidl

Lidl představuje své dodavatele

Jeden z nejoblíbenějších potravinových řetězců v Česku věří, že nejdůležitější je kvalita a původ potravin. Proto navazuje na svou kampaň „Nejvyšší kvalita od českých dodavatelů”, v níž zákazníkům představuje dodavatele, s nimiž dlouhodobě spolupracuje. Celou kampaní provází Marek Vašut, který zákazníky provede konkrétními výrobními závody. V kreativě Lidl seznamuje zákazníky se značkami Zeltr, Pivovar Protivín, Hradecká pekárna, řeznictví Ponnath a zmrzlinárna Pinko.

Nákupní tip: Co se teď vyplatí koupit v Lidlu? Například mango za 19,90 Kč, mleté kuřecí maso za 49,90 Kč nebo moravské párky za 29,90 Kč.