PENNY má nejvíc prodejen v Česku. BILLA oznámila expanzi a spuštění e-shopu

Prodejna PENNY v Ústí nad Labem PENNY

První novou prodejnu roku 2022 otevírá řetězec PENNY v Ústí nad Labem. V letošním roce pak plánuje otevřít dalších až 15 nových prodejen. V rámci expanze tak potvrzuje svoji pozici řetězce s nejvyšším počtem prodejen u nás. V počtu prodejen v Česku je na druhém místě Albert, následuje Lidl. BILLA oznámila, že letos plánuje investovat více než 1 miliardu korun do expanze sítě a v roce 2022 spustí také svůj e-shop.

Přečtěte si také

Zasaďte si klenot zimy. Ušetříte, a pokud budete mít štěstí, vypěstujete si i plody

PENNY roste a má nejvíce prodejen v ČR

Nová prodejna PENNY ve čtvrti Bukov nedaleko zimního stadiónu i areálu Masarykovy nemocnice má prodejní plochu 905 m² a zákazníci ji najdou v blízkosti kruhového objezdu na hlavním tahu severní částí města.

„Jsme rádi, že můžeme obyvatelům Bukova, Skorotic, Božtěšic a Všebořic, tedy severních částí Ústí nad Labem, ale nejen jim, nabídnout moderní prostředí pro nakupování. V duchu nejnovějších prodejen nabízíme větší prodejní plochu, prostornější i vzdušnější interiér, a stejně jako u všech nových a modernizovaných prodejen, i tady dbáme na maximální komfort a bezpečí. Zákazníci se tak mohou těšit na plně zakryté pečivo, zvyšující hygienu jeho prodeje, nebo na širší, prostornější uličky. Jsme přesvědčeni, že i tato prodejna bude příjemným místem setkávání lidí, kteří ocení naše standardy a bohatou nabídku českých produktů,“ řekl při otevření nové prodejny Mathias Mentrop, jednatel PENNY.

Do PENNY si skočte třeba pro chleba

Nejnovějších prodejen se v závěru loňského roku dočkali obyvatelé v Praze-Ládví, ve Zlíně nebo Karviné. V roce 2022 jich PENNY plánuje otevřít dalších 15, například v Kolíně, Děčíně nebo Českém Krumlově.

Na český trh Penny Market vstoupil před 25 lety v roce 1997. PENNY je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností a zaměřuje se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu PENNY dnes provozuje více než 395 prodejen, což je nejširší síť v ČR. Pravidelně slaví úspěchy ve Volbě spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program PENNY karta.

Samoobslužné pokladny v Albertu Albert

V roce 2021 Albert navýšil počet prodejen a desítky modernizoval

Albert úspěšně modernizuje své prodejny po celé republice. V loňském roce tak nový vzhled a moderní vybavení získaly téměř tři desítky z nich. Zároveň otevíral nové obchody a přidával i rozšiřoval technologie a inovace. Zákazníci se tak stále více setkávají s elektronickými cenovkami, samoobslužnými pokladnami, samoskenováním nákupu s Albert sken a již více než milion z nich používá aplikaci Můj Albert.

I letos pokračuje Albert v modernizacích a otevírání nových prodejen ve stejném tempu jako v předchozích letech. Již v polovině ledna otevřel zcela novou prodejnu Albert Fresh v centru Prahy. Propojuje Fresh bar s občerstvením a menší prodejnu. Zákazníci zde najdou širokou nabídku čerstvých i trvanlivých potravin, včetně zdravého sortimentu, tržnici s ovocem a zeleninou či lednici s pivy z minipivovarů. Hlavním atributem je čerstvost, rychlost a pohodlný nákup.

Albert Fresh bar v centru Prahy Albert

V Brně a Olomouci mohou zákazníci nakupovat i online

Loni Albert představil i online prodej potravin Albert Domů Zdarma. Zákazníci z Brna a Olomouce si tak nyní mohou potraviny z Albertu objednat přes aplikaci až k sobě domů. V návaznosti na tuto novou službu vzniklo i nové distribuční centrum v Olomouci.

Obchody Albert působí na českém trhu více než 30 let. Původně se jednalo o obchod Mana, první supermarket v Česku, který k nám vstoupil 6. června 1991 v Jihlavě. Síť prodejen Albert má více než 300 prodejen po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.

Lidl má v Česku 289 prodejen

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti Lidl v Česku provozuje 289 prodejen, které jsou zásobovány pěti logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu.

V Lidlu právě probíhá asijský týden, kupte si něco neobvyklého

Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu zákazníci prodejen Lidl oceňují také pravidelné tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop.

Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Balónková výzdoba před prodejnou BILLA BILLA

BILLA letos plánuje investovat více než 1 miliardu korun do expanze sítě

V roce 2021 společnost BILLA otevřela 8 nových prodejen, 19 prodejen prošlo celkovou rekonstrukcí a 12 jich bylo zrekonstruováno částečně. V rámci digitalizace a modernizace technologií společnost i nadále investovala do zavádění samoobslužných pokladen a elektronických cenovek, dále pak do energeticky úsporných řešení šetrných k životnímu prostředí, jako jsou fotovoltaické panely či modernizace chlazení a osvětlení na prodejnách. Celková investice do expanzní politiky za minulý rok činila 1,09 miliardy korun.

V roce 2022 hodlá BILLA pokračovat ve strategii postupného růstu. Jen do modernizací a otevírání nových obchodů plánuje investovat až miliardu korun. Řetězec chce navázat na strategii expanze a letos otevřít v průměru 10 prodejen s průměrným ročním nárůstem 300 nových zaměstnanců. Zároveň bude pokračovat v procesu modernizace dalších zhruba 30 prodejen. Dále bude pokračovat v zavádění maloformátových prodejen ve městech do 3 000 obyvatel a v rozšiřování partnerských modelů jako BILLA stop & shop.

Dokončí také stavbu nového skladu suchých potravin a ještě do konce roku zrekonstruuje stávající sklad potravin v místě sídla společnosti v Modleticích u Prahy. Celková plánovaná investice v roce 2022 přesáhne 1,32 miliardy Kč. V neposlední řadě vstoupí BILLA v letošním roce na trh potravin online. Nabídne zákazníkovi prvotřídní službu s výběrem z až 15 000 artiklů a možností doručení přímo domů nebo vyzvednutím v široké síti více než 245 prodejen BILLA.

BILLA má šťavnaté ovoce v akci!

„Expanze naší obchodní sítě bude pokračovat i v letošním roce. Soustředit se nebudeme ale pouze na expanzi. V roce 2022 se zaměříme v maximální možné míře na naše zákazníky,“ říká Dariusz Tomasz Bator, generální ředitel BILLA ČR.

„Plánujeme rozšiřovat nabídku čerstvého sortimentu, například nabízet více druhů ovoce než doposud, dále uvádět novinky pro lidi s intolerancemi nebo výživovými restrikcemi, obohacovat nabídku bio výrobků, a hlavně soustředit se na rozšíření portfolia regionálních produktů od českých producentů. To vše nabídneme zákazníkovi nejen v našich prodejnách, ale i prostřednictvím našeho e-shopu, na jehož spuštění nyní intenzivně pracujeme,“ dodává Dariusz Tomasz Bator.

„Plánujeme rovněž investice do moderních technologií, jako jsou samoobslužné pokladny, elektronické cenovky a systém Scan&Go. Snahou společnosti je vybavit prodejny moderními a vyspělými technologiemi, které jsou šetrné k životnímu prostředí a zároveň tak poskytnout zákazníkům trvale kvalitní servis na prodejnách,“ doplňuje Dariusz Tomasz Bator.

Prodejna Kaufland v Rakovníku Kaufland

O společnosti Kaufland

Kaufland Česká republika je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době Kaufland v Česku provozuje 137 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod.

Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 300 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí.