Skupina Rohlik Group zvětšuje svou zahraniční působnost. Od příštího roku začne doručovat online nákupy i v Itálii, Rumunsku a také ve Španělsku. Aby byla služba tamějším zákazníkům blíž, změní svůj název. Obliba internetových nákupů mezi zákazníky totiž neuvěřitelně roste, což dokazují i další čeští provozovatelé rozvážky potravin. Svou nabídku aktuálně rozšiřují některé řetězce i další firmy.
K expanzi skupinu Rohlik Group podnítily výstupy z analýzy trhu, které jasně ukázaly nárůst poptávky po nákupu potravin na internetu. U nás i v zahraničí. Proto v souladu se svým cílem „stát se předním evropským hráčem na poli online maloobchodního prodeje potravin“ míří Rohlík do nových zemí.
V prvním pololetí následujícího roku bude moci jeho služeb využít až dva a půl milionu nových domácností z italského Milána a rumunské Bukurešti. V druhé polovině roku 2022 plánuje rozvážet také ve španělském Madridu.
Na nových trzích chce skupina působit pod jednotnou značkou, která by ve svém jméně opět využila název jídla, a zákazníci by jí současně rozuměli. A protože podle marketingového ředitele společnosti Jakuba Petřiny všechny jazyky tří nových zemí vychází z latiny, volba padla na oblíbené sezamové semínko, tedy označení Sezamo. To pochází z italského ‚sesamo‘, rumunského ‚sezam‘ a španělského ‚sésamo‘.
Od příštího roku tedy bude Rohlik Group působit celkem v 7 zemích. Kromě tří nových zemí a Česka funguje v Maďarsku pod názvem Kifli, v Německu jako Knuspr a v Rakousku jako Gurkerl.
Ke konci října spustilo Penny svůj pilotní projekt s názvem PENNYDOMŮ. Potraviny nakoupené online zatím doručuje pouze v Plzni. Zákazníci najdou v nabídce téměř kompletní sortiment včetně slevových akcí a privátních značek. Doručení je možné již do dvou hodin od objednání za cenu od 69 Kč.
Jak v tiskové zprávě Penny vysvětluje Jens Krieger, generální ředitel: „Chceme být lidem blíž. Poslední rok a půl změnil nákupní chování lidí a my jim chceme nabídnout alternativu k nákupu v našich kamenných obchodech.“ Pokud bude mít testovací provoz úspěch, Penny plánuje rozšířit službu i do dalších měst v České republice.
Kupte se slevou Mouka Babiččina volba.
Zájem o podobnou službu se potvrdil i řetězci Albert. Ten pilotně spustil e-shop s názvem Albert Domů Zdarma letos v květnu v Brně, a díky velkému zájmu začal nově od půlky listopadu rozvážet potraviny i v rámci Olomouce.
„Zpětná vazba na tuto službu byla skvělá a zákazníci byli spokojeni. Olomouc je atraktivní lokalitou pro online prodej,“ přiblížil tiskový mluvčí Albertu Jiří Mareček. Velkým benefitem je potom doprava zdarma. Řetězec do budoucna podle narůstající poptávky pravděpodobně počítá s rozšiřováním služby do dalších lokalit.
V neposlední řadě se příležitosti chopily i rozvážkové služby, které se doposud soustředily na dovoz jídla z restaurací a kaváren. Firmy jako Wolt, Bolt či Dáme Jídlo začaly do své nabídky zahrnovat také dovážení zboží a potravin z nedalekých obchodů. I tyto nákupy obvykle zákazníkům přijedou, podobně jako jídla z restaurací, do 30–60 minut od objednání.
Dáme jídlo letos otevřelo také vlastní sklady a rozjelo online obchod Dáme Market, který aktuálně rozváží čerstvé potraviny, nápoje, drogerii, biopotraviny, dětskou výživu, krmivo i hračky pro domácí mazlíčky. To vše do několika minut a do konce roku 2021 také s dopravou zdarma. Služba zatím funguje v Praze, Brně, Olomouci, Plzni a v Liberci.