Pod známou značku Nestlé nespadají jen dětmi milované lupínky Nesquik, nýbrž také například Fitness lupínky, tyčinky Kit-Kat nebo Kofila, a v neposlední řadě i kávy Nespresso nebo kakao Granko. Nestlé se teď ale potýká s problémy ohledně údajné nezdravosti svých produktů. Podobně je na tom i konkurence.
Na obří firmu, která produkuje všemožné dobrůtky pro děti, ale i dospělé, se v poslední době valila jedna stížnost za druhou. O co šlo a proč byla značka pod palbou kritiky?
Dle analýzy produkty od značky Nestlé nesplňují zásady zdravé výživy – konkrétně až 60 % jejích potravin neprošlo. „Učinili jsme významná vylepšení našich produktů, ale naše portfolio stále nedosahuje dobrých výsledků vůči externím definicím zdraví v prostředí, kde regulační tlak a požadavky spotřebitelů prudce stoupají,“ stojí v prezentaci společnosti.
Tak obří společnost, jako je Nestlé, určitě nestojí o žádné problémy nebo tahanice. Proto pokorně uznala svou chybu a pracuje na zlepšení kvality svého zboží. Prioritu má nyní celopodnikový projekt, který se má zaměřit na vhodnější stravu nejen pro rodiny s dětmi, ale úplně pro všechny. Ostatně už v minulosti zvládlo Nestlé snížit obsah cukru a sodíku ve svých produktech až o 14–15 %.
„Věříme, že zdravá výživa znamená najít rovnováhu mezi pohodou a požitkem. To zahrnuje dostatek prostoru pro příjemné jídlo konzumované s mírou. Nadále budeme činit naše portfolio chutnějším a zdravějším,“ píše se v oficiální zprávě.
Problémy visí i nad dalšími společnostmi, například nad značkou mléčných produktů Alpro. Ta propaguje svá sójová, mandlová, kokosová a další mléka, která mají obsahovat méně cukru a celkově mají být pro tělo zdravější a šetrnější. Navíc mají být skvělou alternativou pro vegany a osoby s alergií na laktózu.
Celé Alpro spadá pod značku Danone, stojící třeba za nápoji a jogurty Actimel a Activia. Podle průzkumu však jejich produkty neobsahují to, co slibují. Například mandlové mléko od Alpra má obsahovat jen vodu a 2 % mandlí na 1 litr nápoje.